2016-04-18, 14:50
Avslutad
Jag har sagt det förut och säger det igen: sista april 2016 kommer bli historiskt och startskottet på en ny era. Då kommer de som inte blivit varse tidigare verkligen förstå misstaget med massinvandringen från MENA. Konceptet mångkultur kommer få en helt ny innebörd.

Skolavslutningarna kommer naturligtvis bli värre än sista april, men då är vi mer förberedda på det. Själva "smällen" kommer under sista april.

Om ingenting drastiskt görs kommer dessa aktiviteter normaliseras inom några år och bli en del av våran kultur och våra traditioner, lika självklara som små grodorna.
Citera
2016-04-18, 15:06
Medlem
Monkeyspanks avatar
[quote=Grottmongo101|57001656]I denna tråd diskuterar vi blattarnas kaosande under svenska skolsavslutningen 2016, i synnerhet dessas sexuella trakasserier.
Detta är tänkt som en systertråd till samma tråd som avhandlar sista april 2016 (FB) De kommande sextrakasserierna på sista april 2016
Syftet med trådarna är dels att föutspå vad som kommer att hända, dels att konstatera vad som hänt i eftehand. Tanken är bla att dessa trådar ska vara av "vad var det vi sa?"-karaktär där vi visar på hur vi lyckades förutspå just det som etablissemanget kommer hävda var omöjligt att förutspå.

EDIT
För flashbackare som vill vara förberedda, registrera gärna konton på Youtube, Liveleak, Instagram etc. så ni fort kan ladda upp bilder och filmer från det kommande kaoset. Här har ni en historisk möjlighet att konkurrera ut ljugmedia genom att berätta saningen.

En mycket bra idé.
Marxistmedia kommer garanterat att mörka totalt, eller åtminstone vrida till det så det passar deras agenda.
Citera
2016-04-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flushbook
Redan nyfiken på hur gammelmedia kommer hitta ursäkter och förklaringar på att fenomenet skulle ha funnits här sen århundraden, men bara "råkar" märkas nu sen mena-männen.

"Större tendes att anmäla" är ju redan utnött
"Såfort en invandrare gör nåt blir det skriverier" likaså

Vad tror ni såhär på förhand kommer bli den stora förklaringsmodellen?

tankesmedjor sitter nog redan och formulerar kommande bortförklaringar

Det kan jag svara på redan nu. Medierna kommer trycka på att det inte är invandrare som våldtar och tafsar på flickebarnen utan det är "män" och "pojkar". Att det ökat just nu har givetvis ingenting med den stora invandringen att göra utan det är det patriarkala strukturerna i samhällets fel (läst vita gifta heterosexuella medelålders män, med bra inkomst, villa och två barn) som mer eller mindre handgripligen tvingar våra kära nyanlända att begå dessa övergrepp. Naturligtvis måste vi gör allt vi kan för att bryta dessa patriarkala strukturer.

Sen kommer de vaska fram nån rödtott till femenist som får berätta om de extremt hemska övergrepp hon blev utsatt för av småpojkar i 10-års åldern när hon gick i fjärdeklass. Övergreppen bestod i att pojkar och flickor lekte "pussleken" och sprang och jagade varandra och fick dom fast nån som gav dom den andre en puss (givetvis var leken på lika villkor och flickorna var lika aktiva som pojkarna men det kommer självklart inte nämnas) och då hon gick i skolan var det just inte några invandrare i klassen, slutsatsen blir då återigen att det är de patriarkala samhällsstrukturernas fel.
Citera
2016-04-18, 16:04
Medlem
randomdues avatar
Larmtorget i Kalmar kommer det ske sexuella övergrepp på under skolavslutningarna, garanterar det.
Under nyårsnatten så skedde det övergrepp där i väldigt hög grad, anledningen var ju såklart att det var fullt med folk vilket som ledde till en kaosartad situation.

Samtidigt så finns det en tradition i Kalmar där studentklasser och elevernas bekanta möts på larmtorget när de tar studenten. Oftast så brukar student klasserna gå ut på en scen placerad vid larmtorget där de gör en liten dans framför publiken. Efter att dansen är genomförd så går studenterna ner framför scenen (ute i centrum av larmtorget) och tittar på när nästa klass går upp och dansar.

Tog själv studenten i Kalmar och var närvarande vid denna tradition 2013. Skulle faktiskt bli väldigt förvånad ifall det visade sig att dessa tafsgäng inte tar detta tillfället i akt och utövar sina icke civiliserade beteenden.
Citera
2016-04-18, 16:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Går ju att undvika en stor del av detta genom att själv vara med och bevaka fylleriet om man har någon släkting som ska ta studenten.

Sedan så får de ju försöka i största mån försöka fira i slutna sällskap. Valborg och andra festivaler är nog ännu svårare. Nu har ju festivalvågen minskat ganska rejält på senare år med konkurser och inflyttning till städer och utspritt. Men annars hade ni ju kunnat förstå om vi hade en festivalhype som fanns för 10-20 år sen med hultsfred och liknande.
Citera
2016-04-18, 16:31
Medlem
pentrys avatar
Man bör kanske ha i åtanke, att "föräldrar på stan" och andra diverse sammansatta grupper av vuxna, lär öka. Tror de flesta vuxna med tonårsdöttrar, fattat vad multikulti-Sverige numera innebär. Här i Östersund har inte många utomhusanfall (1?) mot kvinnor skett sedan epidemin i mars månad och mängder med föräldrar började patrullera gatorna.. Antar sådant numera måste till för att siffrorna för kvinnoöverfall på öppen gata, skall hållas låg. Så det kan vara intressant att försöka följa eventuella reportage/FB-initiativ om dessa föräldragrupper i samband med städers eventuella kvinnoöverfall.
Senast redigerad av pentry 2016-04-18 kl. 16:34.
Citera
2016-04-18, 17:28
Medlem
Aurochss avatar
Gissar på att det kommer bli kaos med fyrverkerier vid valborg och att det kommer lobbas för reglering/förbud.
Citat:
Ursprungligen postat av Flushbook
Vad tror ni såhär på förhand kommer bli den stora förklaringsmodellen?
Varmt väder och ändrade alkoholvanor bland unga skulle jag gissa på.
Citera
2016-04-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Jag har skådat framtiden och jag såg mången nordisk, skön mö få sina tuttar besudlade av orchlabbar.

Citera
2016-04-18, 17:39
Medlem
Flashmob är ett fenomen som ursprungligen kom till för utövande av civil olydnad och manifestationer i grupp - vi har sett några få sådana exempel här i Sverige. Sedan har vi motsvarande när något händer på, eller relaterat till skolor - en mobb med elever kan dyka upp från nästan tomma intet - detta har vi sett bl.a. i Göteborg. Vad som binder dessa fenomen samman är hur de organiseras, nämligen via sociala medier, e-post eller helt enkelt ett samtal eller SMS.
Ordet "organiseras" är nog ett lite för kraftfullt uttryck, för det handlar nog mer om stundens ingivelse. Man får ett meddelande, och då dagens människor, åtminstone de yngre, är uppkopplade 24/7 så kan mottagaren reagera näst intill utan tidsfördröjning. Kanske delar man inlägget med sina vänner, som i sin tur delar det vidare. Och vips, så är budskapet i rörelse, och de som är i närheten av händelsen, tar sig snabbt dit, och presto: en mobb är skapad.
Egentligen ett rätt fantastiskt sätt att kommunicera...

Man kanske kan tro att en stor del av dessa yngre invandrarmän/killar inte har koll på tekniken då många av dem kommer från fattiga och underutvecklande länder. Men jag är övertygad om att de är mer eller mindre experter på att kunna kommunicera med sina fränder. Faktum är att jag vet att inom speciellt den somaliska kulturen så har männen där regelbunden kontakt med varandra, för att diskutera exempelvis lämpliga sätt för sina kvinnor att bete sig i detta nya land (allt utgående från tolkningar från Koranen så klart). De träffas också IRL dagligen för att diskutera dessa ting. Men framförallt så är mobilen deras främsta kommunikationsverktyg.

Min poäng med denna långa utläggning är att jag tror att mobbar såsom vi sett i Kalmar och Kungsträdgården snabbt skapades på samma sätt som en flashmob och är övertygad om att vi kommer får se många fler sådana i sommar. Och precis som en sill i ett sillstim så vet de att ju fler de är desto svårare blir det för rättsväsendet att komma åt dem, både direkt på plats men även gällande bevisbörda i efterhand (förutsatt att rättsväsendet nu skulle våga ingripa). I fattiga delar i Latinamerika så finns det grabbgäng som använder sig av denna teknik, dessa grupper kallas för "piranas" och deras offer har absolut ingen chans att värja sig när de blir attackerade - offren blir i princip av med allt inpå bara skinnet. Gör man motstånd så åker en kniv fram snabbt och lätt. Sedan så skingras de snabbt för vinden.

Sommaren kommer att bjuda på dessa taharrushmobs, utan tvekan. Sannolikt på alla platser som har en större koncentration av yngre män från Mellanöstern och Afrika, naturligtvis mer frekvent i större städer, men även mindre orter kan drabbas. Jag tror att vi även kommer att få se sådant här på våra stränder och badplatser. De älskar ju att bada, har man ju förstått.

Skolavslutningstiderna kommer inte att förskonas från dessa taharrushmobs. Däremot tror jag att det uteslutande kommer ske kvällstid, då det under dagtid är en hel del polis (inte för att skydda studenterna utan för att konfiskera deras alkohol), föräldrar och andra vuxna i rörelse. Jag tror att media initialt rapporterar så lite som de bara måste, och i sedvanlig ordning istället gör helside-reportage med fokus på hur alkohol i samband med skolavslutningar ställer till det, för att sedan skuldbelägga oansvariga föräldrar och i vanlig ordning polisen. Antagligen får skolväsendet en känga också.

Sedan under sommaren så vet vi ju att även journalister vill vara lediga, vilket brukar resultera i "nyhetstorka" varpå man fyller de tunna tidningarna med positiva reportage från sommarsverige. Kanske en liten artikelserie i hur det är för några väl utvalda invandrarbarn att få fiska krabbor och bada i havet för första gången? I vilket fall som helst så kommer media gå på ångor gällande rapportering av invandrarrelaterade problem under sommaren. Svensken tar ju gärna tar en mediepaus under semestertider och kopplar bort allt som har med problem att göra. Detta vet media. Lägg även till att också poliser vill ha semester under sommartid. Då tror jag sommaren kommer att bli ett veritabelt kaos. Jag tror att större grupper av invandrarkillar kommer att ta sig till både sjö och hav dagtid och dra runt i city kvälls- och nattetid. Resultatet av detta blir betydligt fler sexuella övergrepp, oprovocerade överfall, rån, våld, skadegörelse och inbrott, fler än vanligt alltså. Kanske kommer vi även få vårt första riktiga upplopp a la USA?

När hösten sedan väl kommer så försvarar sig media med att de inte hade tillräckligt med journalister i tjänst under sommaren för normal medierapportering. "Men det har väl inte skett några speciella incidenter under sommaren? För det har ju inte stått någonting i tidningen, eller hur?" :-) Polisen kommer att skylla på regeringen om avsaknad av extra resurser för att kunna täcka sommaren. Politikerna säger ”tyvärr, riksdagen har inte riktigt öppnat ännu, och vi har inte hunnit packa upp väskorna från utlandssemestern”.

Vad som kommer hända inom vården i sommar är nog ett kapitel för sig. Det brukar ju vara anarki där normalt sett i semestertider. Lägg då till den arbetsbörda som våra nysvenskar kommer att generera under denna period.
Ett tips: bli inte sjuk i sommar.

Och ja, jag glömde, vi ska ju även ta emot en si så där 100 000-150 000 nya svenskar i år också…

Kanske inte allt i mitt inlägg enbart är relaterat till just skolavslutningen, men vår närmsta framtid kan sammanfattas med fyra bokstäver:

KAOS
Citera
2016-04-18, 20:02
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade samt rubrik justerad.

Nu handlar tråden om fenomenet taharrush och svenska högtider generellt, inte något specifikt datum.

/Moderator
Citera
2016-04-19, 03:31
Medlem
Tråd med många bra tips

(FB) Svenska kvinnors guide till en dräglig sommar 2016
Citera
2016-04-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xhenke
..........taharush.......upplopp..........
Vad som binder dessa fenomen samman är hur de organiseras, nämligen via sociala medier, e-post eller helt enkelt ett samtal eller SMS.

Man kanske kan tro att en stor del av dessa yngre invandrarmän/killar inte har koll på tekniken då många av dem kommer från fattiga och underutvecklande länder.

Vad som binder dem samman är gemensam uppfattning om kvinnor.
Inpräntat i livsstilen sedan generationer. Man behöver inte ens diskutera det innan, en nick räcker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in