2016-04-18, 14:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Vad bra att han nu säger att han träffat Milli Görüs. Förra veckan visste han inte vilka det var, vilket Åsa Romson också berättade. Vilken jävla lögnare.

Good riddance som fan.
Milli Görüs har han medgivit samröre med och beskrivit denna islamistiska organisation som en organisation som "arbetar med integration". I Åsa Romsons svammel har vi väl egentligen bara kunnat utläsa att han inte såg ledaren för de Grå Vargarna när han deltog på middagen.
Citera
2016-04-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En ovanligt bra dag i Kafkanistan. Islamist-uslingen kickad ur regeringen och Rädda Barnen skippar planen att ösa miljontals kronor över nollan Palm.

Om 50 år kanske historiker kommer fram till att denna dag var vändningen för Sverige som döende nation.
Det här kan nog landa i att Kaplan tar över Rädda Barnen och Palm som bostadsminister.
Citera
2016-04-18, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Det visste jag inte, det är ju nästan ännu bättre då.
Mycket positiv dag detta!

Kanske off-topic, men är det bättre grävt för att hon är dam, menar du att damer är sämre journalister generellt? Så plumt skulle nog aldrig demokraten och feministen M.Kaplan uttryckt sig.
Citera
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Här har vi någon som ska premieras för detta, de stackars journalisterna vet inte så mycket i sin MP-bubbla:

#Vimur

Vimur har gjort ett stort jobb, som antagligen låg till grund för det här. Hornalisterna sitter och grinar nu när deras stormufti inte får vara med "för alla är rasister".

Tack Vimur! Du har alltid varit bra, men just nu är du BÄST!
Ja, tack Vimur.
Nu har MK avgått och det är mycket bra.
Ex ministern kan nu ta sina miljoner och lugna ner sig. Kanske sitta på turkiska föreningen och dricka kaffe och spela brädspel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Om Björklund och Jimmie Åkesson hade gått på samma teaterföreställning, hade Björklund tvingats avgå då? Eller om de hade gått på samma bröllop?

Vad är skillnaden? Eftersom kaplan är invandrare tvingas han ha stenkoll på gästlistan. Är det rättvisa?

Om du fortfarande tror att det bara handlar om en middag bör du läsa det här: http://www.morpheusblogg.se/2016/04/16/dags-for-mehmet-kaplan-att-avga/
Citera
2016-04-18, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kanske off-topic, men är det bättre grävt för att hon är dam, menar du att damer är sämre journalister generellt? Så plumt skulle nog aldrig demokraten och feministen M.Kaplan uttryckt sig.

Nej, men det är en liten seger för flashback eftersom gängsle uppfattning är att det mest är arga unga outbildade män som skriver här.
Citera
2016-04-18, 14:32
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Om Björklund och Jimmie Åkesson hade gått på samma teaterföreställning, hade Björklund tvingats avgå då? Eller om de hade gått på samma bröllop?

Vad är skillnaden? Eftersom kaplan är invandrare tvingas han ha stenkoll på gästlistan. Är det rättvisa?

Det där är lika sant som att tobleroneaffären handlade om en Toblerone.
Citera
2016-04-18, 14:32
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Det är bra, då flyr förhoppningsvis många muslimer partiet och MP når inte ens upp 4%.

Och var tar de väljarna vägen då?
Ser vi månne fröet till ett islamistiskt parti ta form nu?
Citera
2016-04-18, 14:33
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Det var väl den konstigaste jämförelsen hittills?
Grå vargarna är en terrororganisation med mängder av mord på sitt samvete den andra organisationen mill gurus eller hur f-n den nus stavas är en extrem islamistisk och turknationalistisk org.

Åkesson är partiledare för ett demokratiskt riksdagsparti.

Kan du inte ge dig, hur svårt kan det vara att erkänna att du har haft fel? Själv har jag haft fel jättemånga gånger och det kan jag erkänna alla dagar i veckan!

När det gäller islamisten Kaplan så hade du fel och vi andra rätt, punkt slut.
Citera
2016-04-18, 14:35
Medlem
Menveds avatar
SVT plankar en artikel rakt av från Vimur.

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kaplan-umgas-med-erdo-ans-man-i-sverige

Ni som hängt med i den här affären till skillnad från mig, har media äntligen börjat läsa de här trådarna där Batuta och Vimur och andra grävare skriver? Är det därför det kommer en massa avslöjanden nu?
Citera
2016-04-18, 14:35
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Allt man gör för att få sin våta dröm i uppfyllse, nyval. Man blir lite rörd hur kåt SD är på nyval. Typ som att det gör nån skillnad om AKB eller SL är statsminister.
Typ? Hur gammal är du? Stava kan du inte heller. Men du skall ha rätt med, alliansen är heller inget alternativ, endast SD är det! Försök att öppna dina ögon, lär dej räkna pengar samt stava. Och kom igen! Begrip, Sverige blöder.

Jag tackar alla grävare här på FB, ingen nämnd, ingen glömd.
Senast redigerad av Avva66 2016-04-18 kl. 14:38.
Citera
2016-04-18, 14:36
Medlem
Kaplan försvarar sig så här, enligt Expressen:

"Jag har under min tid i politiken gjort mig väldigt tillgänglig och tackat ja till mycket.
Detta har gett mig en bred kontaktyta, men det har uppenbarligen också gjort mig mer sårbar för kritik."

Vad Kaplan egentligen menar:
"Jag har under min tid i politiken gjort mig väldigt tillgänglig för diverse islamistiska och israelfientliga/högerextrema rörelser, och tackat jag till samröre med dem i form av middagar och annat. Detta har gett med en bred kontaktyta gentemot samhällsfarliga krafter, men det har uppenbarligen också gjort mig mer sårbar för granskande journalistik som ifrågasatt att jag har den typen av nära samröre med antidemokratiska rörelser."

Så låt er inte luras, den mannen är genomskinlig som en nyputsad fönsterruta.
Senast redigerad av weseeyou 2016-04-18 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in