2016-04-18, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Nej det har han inte. Jag kollade med Valmyndigheten och den data de har av invalda riksdagsledamöter för valet 2014 och det finns inte någon Kaplan där. Han har alltså inte ha någon riksdagsplats att fall tillbaka på, han finns däremot med i registret över avgående ledamöter. Han får helt enkelt nöja sig med den gigantiska ersättningen han kommer få för sin tidigare tid som riksdagsledamot. Det är väl mer eller mindre livstidsförsörjning för honom.

http://www.val.se/nulaget/nuvarande_ledamoter.skv
http://www.val.se/nulaget/avgangna_ledamoter.skv
Hen blir en i mängden av alla bidragsbabbar nu.
Citera
2016-04-18, 14:20
Medlem
Pazios avatar
Så är det väl i alla karriärstegar..inom politiken och i andra sammanhang att man försöker trampa på den svagaste länken för att nå högre upp. Miljöpartiet är i nuläget ett ganska vekt parti som tror gott om allt och alla och alltid har det fullaste förtroendet fram till nu då förhoppningsvis. Detta har Kaplan utnyttjat. Jag hoppas det nu införs en Lex Kaplan och att man ordentligt synar ministrars förehavanden.
Citera
2016-04-18, 14:22
Medlem
thejams avatar
Någon som kan kort sammanfatta vad som hänt? Hittar ingen artikel som ger en bra överblick om man missat detta. Vad började det med? Varför får han avgå (verkar vara lite från det blå)?
Citera
2016-04-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
I en omröstning på di.se:

"Tycker du att det är rätt att Mehmet Kaplan lämnar?"
32% - Nej, han har inte gjort något fel

Verkar som Mehmet fortfarande har ett folkligt stöd. Han kanske kan komma tillbaka?

Hur många turkar bor det i Sverige? Runt 150tusen säkert fler. Framförallt bor det många muslimer i Sverige som säkert sympatiserar med patrasket. De är inte en och två, men skönt att Sverige skar av ormens huvud innan det blev för sent. Turkar/muslimer skriker ut: "död åt Armenier, död åt judar, död åt icke troende", men de inser inte att Islams död är nära. Ingen kan tolerera detta skit längre... Islam som ideologi är värre än nazismen. Nazismen, trots sin vidrighet, hade en viss sofistikation men Islam? Fyfan.
Citera
2016-04-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Här har vi någon som ska premieras för detta, de stackars journalisterna vet inte så mycket i sin MP-bubbla:

#Vimur

Vimur har gjort ett stort jobb, som antagligen låg till grund för det här. Hornalisterna sitter och grinar nu när deras stormufti inte får vara med "för alla är rasister".

Tack Vimur! Du har alltid varit bra, men just nu är du BÄST!
Ja, hoppas det inte är off topic att ta av hatten till den som förtjänar det . Alternativmedia har uppstått eftersom den sanna, granskande journalistiken i MSM är DÖD.

"Mediedrev från Judisk och Armenisk lobby". Så beskrivs Mehmet #Kaplan's avgång i pro-Erdogan tidningen Yeni Akit. https://t.co/xQmny14WMT

Väntat, som ett brev från Skatteverket...
Citera
2016-04-18, 14:23
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mehmet Kaplan skriver försvarstal i Expressen under rubriken:
Kaplan: Jag lämnar inte mina värderingar

http://www.expressen.se/debatt/kaplan-jag-lamnar-inte-mina-varderingar/
Vad bra att han nu säger att han träffat Milli Görüs. Förra veckan visste han inte vilka det var, vilket Åsa Romson också berättade. Vilken jävla lögnare.

Good riddance som fan.
Citera
2016-04-18, 14:25
Medlem
Om Björklund och Jimmie Åkesson hade gått på samma teaterföreställning, hade Björklund tvingats avgå då? Eller om de hade gått på samma bröllop?

Vad är skillnaden? Eftersom kaplan är invandrare tvingas han ha stenkoll på gästlistan. Är det rättvisa?
Citera
2016-04-18, 14:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mehmet Kaplan skriver försvarstal i Expressen under rubriken:
Kaplan: Jag lämnar inte mina värderingar

http://www.expressen.se/debatt/kaplan-jag-lamnar-inte-mina-varderingar/
Nej det är klart, naturligtvis kommer han att fortsätta att vare en islamist som kommer att jobba för att islamisera världen, möjligen kommer han att bli mer öppen med detta i framtiden.
Citera
2016-04-18, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Tackar och absolut!
(Inte för att vara petig men jag är faktiskt en dam. )

Det visste jag inte, det är ju nästan ännu bättre då.
Mycket positiv dag detta!
Citera
2016-04-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Någon som kan kort sammanfatta vad som hänt? Hittar ingen artikel som ger en bra överblick om man missat detta. Vad började det med? Varför får han avgå (verkar vara lite från det blå)?

Mehmet kaplan har sagt för många korkade saker och haft dåligt sällskap vilket i slutändan har blivit en större och större belastning för honom, för regeringen och för miljöpartiet. Han väljer därför att avgå innan han får sparken.
Citera
2016-04-18, 14:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Om Björklund och Jimmie Åkesson hade gått på samma teaterföreställning, hade Björklund tvingats avgå då? Eller om de hade gått på samma bröllop?

Vad är skillnaden? Eftersom kaplan är invandrare tvingas han ha stenkoll på gästlistan. Är det rättvisa?

Du har inte följt detta va Bevisen är väl mer än bara på samma fest och samma rum. Dvs flera kontakter och träffar med fel personer kan inte bara vara en slump.

Och räcker inte det så är väl Kaplands egna ord bevis nog eller?
Citera
2016-04-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Här en sammanfattning om affären Kaplan - av Mats Knutson:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/knutson-pressen-blev-for-stor-for-kaplan-och-lofven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in