2016-04-18, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Med risk för att verka självgod inser jag att mitt inlägg i februari antagligen bidrog till Kaplans avgång.
(FB) Aydin Sevigin åtalad för förberedelse till terrorbrott - ville tillverka bomb

Ur ett större perspektiv är det ju en seger för Flashback som motvikt till MSM. Allt det där grävandet gav till slut resultat och har vi tur leder det här till en hårdare granskning av islamister generellt. Då finns ett helt uppslagsverk i islamisttråden producerat av mina eminenta medskribenter.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Oavsett känns det helt otroligt bra. One down!

Hatten av till dig min gode herre! Personer som du är otroligt värdefulla. Det finns fler fula fiskar att sätta siktet på, bara fortsätta den goda kampen härifrån och framåt!
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Mehmet Kaplan skriver försvarstal i Expressen under rubriken:
Kaplan: Jag lämnar inte mina värderingar
Citat:
När jag säger att jag tror på dialog så innebär det i praktiken att jag kommunicerar även med vissa organisationer som står långt ifrån mig politiskt, exempelvis Milli Görüs. I denna dialog är jag alltid tydlig med vad jag står och arbetar för. Det är inget avslöjande att jag har träffat Milli Görüs. De är i det turkiska civilsamhället i Sverige en stor organisation som både jag och andra riksdagsledamöter valt att föra dialog med. I mitt fall för att jag alltid ser ett värde av att föra fram demokratiska, gröna och antinationalistiska värderingar.
Det handlar inte om huruvida vi ska ”ta debatten” eller ej, det handlar om hur närvarande en politiskt aktiv människa ska vara i människors vardag.
Jag har under min tid i politiken gjort mig väldigt tillgänglig. Jag har tackat ja till mycket, deltagit i mängder med evenemang, hållit tal, debatterat och representerat mitt parti och mina uppdrag. Detta har gett mig en bred kontaktyta, men det har uppenbarligen också gjort mig mer sårbar för kritik. Detta är något som jag själv är helt och fullt ansvarig för.
http://www.expressen.se/debatt/kaplan-jag-lamnar-inte-mina-varderingar/
Citera
Medlem
Till journalisterna som läser tråden: ni borde verkligen granska mediabevakningen i Turkiet nu när "deras" minister fått sparken. Löpsedlarna handlar om judiska konspirationer, bland annat.
Citera
2016-04-18, 14:15
Medlem
Månsans avatar
En ovanligt bra dag i Kafkanistan. Islamist-uslingen kickad ur regeringen och Rädda Barnen skippar planen att ösa miljontals kronor över nollan Palm.

Om 50 år kanske historiker kommer fram till att denna dag var vändningen för Sverige som döende nation.
Citera
2016-04-18, 14:17
Medlem
SlipadDiamants avatar
Som vanligt, islamofobi igen.

https://twitter.com/Yasir_AlSayed/status/722015020268261376
Senast redigerad av SlipadDiamant 2016-04-18 kl. 14:19.
Citera
Medlem
Nu skriver SVT om att Kaplan umgås med Erdogans närmaste man i Sverige

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kaplan-umgas-med-erdo-ans-man-i-sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Till journalisterna som läser tråden: ni borde verkligen granska mediabevakningen i Turkiet nu när "deras" minister fått sparken. Löpsedlarna handlar om judiska konspirationer, bland annat.

Lust att länka lite från turkiska mainstream-tidningar? Vore intressant att se.
Citera
2016-04-18, 14:18
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En ovanligt bra dag i Kafkanistan. Islamist-uslingen kickad ur regeringen och Rädda Barnen skippar planen att ösa miljontals kronor över nollan Palm.

Om 50 år kanske historiker kommer fram till att denna dag var vändningen för Sverige som döende nation.

Nu ska vi inte hoppas på för mycket... Men visst, en seger för svenska värderingar är det allt.
Citera
2016-04-18, 14:19
Medlem
I P4 extra säger Peter Eriksson (MP) att Kaplan borde ha suttit kvar. Han tycker att han avgick för tidigt, de borde ha klarat av att rida ut stormen .
Citera
Medlem
Tord.As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Med risk för att verka självgod inser jag att mitt inlägg i februari antagligen bidrog till Kaplans avgång.
(FB) Aydin Sevigin åtalad för förberedelse till terrorbrott - ville tillverka bomb

Ur ett större perspektiv är det ju en seger för Flashback som motvikt till MSM. Allt det där grävandet gav till slut resultat och har vi tur leder det här till en hårdare granskning av islamister generellt. Då finns ett helt uppslagsverk i islamisttråden producerat av mina eminenta medskribenter.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Oavsett känns det helt otroligt bra. One down!
Citera
Medlem
StyleWarss avatar
Här har vi någon som ska premieras för detta, de stackars journalisterna vet inte så mycket i sin MP-bubbla:

#Vimur

Vimur har gjort ett stort jobb, som antagligen låg till grund för det här. Hornalisterna sitter och grinar nu när deras stormufti inte får vara med "för alla är rasister".

Tack Vimur! Du har alltid varit bra, men just nu är du BÄST!
Citera
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Hatten av till dig min gode herre! Personer som du är otroligt värdefulla. Det finns fler fula fiskar att sätta siktet på, bara fortsätta den goda kampen härifrån och framåt!
Tackar och absolut!
(Inte för att vara petig men jag är faktiskt en dam. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in