2016-04-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Måhända Off Topic men dock.

Stefan kallade Kaplan för Memet Kaplan och inte Mechmet Kaplan.

Hade Stefan fel på uttalet av Kaplans förnamn?

Måste ju i så fall varit lite lustiga regeringssammanträden när SL sagt;

- Memet blir det några 700 000 bostäder eller inte?

Mechmet halvsover och fattar inte att det är han som tilltalas.

Vad är rätt uttal på förnamnet?

Det uttalas mer "Memet" "Mehmet" som i "Meh snälla" och met som "mett" med betoning på e och inte ä
Citera
2016-04-18, 12:55
Medlem
sajebiss avatar
Fridolins prat om feministen och demokraten Kaplan rimmar lite illa med verkligheten kan jag tycka, är det inte lika bra att Fridolin gör Kaplan sällskap?

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/09/bostadsminister_mehmet_kaplan_muslim_islam_moske_. jpg
Citera
Medlem
Damerna i SVT beskrev Löfven som "han är snäll... Stefan är snäll"
Omedvetet pricksäkert av dom. Att Löfven är snäll säger det mesta om landet och hur Kaplan kunnat sitta i regeringen.

När Löfven på presskonferensen frågades om bakgrundskollen av statsråden: "Ja vi har ställt dom frågor och..."
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Haha, ja herrejävlar... Löfven.. Vad slaktad han blev svetsarn. Enligt min mening blottades hans totala inkompetens i denna utgrågning. De har inte kollat upp Kaplan innan han tillsattes eller så struntade dom fullständigt i alla hans kontakter med de omtalade islamistiska organisationerna.

Exakt! Det där hoppas jag man gräver rejält i. "Ställa några frågor, bör täcka det mest, inte allt kommer fram."

Löfvén har tillsatt en säkerhetsrisk i regeringen. Vet FB så borde fanimej Löfvén ha ännu mer information. Det här borde blåsa rätt upp i ansiktet på Löfvén.

Jag vill ge en stående ovation till Vimur!!! Fantastiskt fint grävt och presenterat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
kan verkligen romson och fridolf sitta kvar? de har ju uttalat sitt fortsatta förtroende?

I längden kommer dom nog inte kunna sitta kvar. Det ligger så mycket skit på de två så hälften vore nog. Jag förväntar mig att någon av de två avgår detta året. Antagligen Romsås. Hennes förtroendekapital är sedan länge borta med vinden.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Fan där försvann min chans att få bostad.
Hur på sätt då? Kaplan har inte fixat ett jota. Att det byggs mycket nu beror på förra regeringen och att konjunkturen ligger rätt för tillfället.

Vill man ha fler bostäder vill man inte ha en miljöpartist som bostadsminster. Det går inte ihop.
Citera
2016-04-18, 12:56
Medlem
Ingen andas ut lika mycket som Kaplan själv. Han var aldrig stor nog för de uppgifter han hade och nu kan han istället softa kravlöst på skattebetalarnas bekostnad.

Visst är det bra för Sverige att han avgår men det vore långt bättre om han fått lämna utan finansiell kompensation. Idioti ska aldrig vara lönsamt.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Jag funderade på det också, men jag tror inte han har någon riksdagsplats längre.
Jo, det har han. Man kan inte sparkas från riksdagen. Han sitter på ett personligt mandat.
Citera
Medlem
Drinis avatar
Första offret i regeringen=) En miljöpartist, vilken suprise=p
Citera
2016-04-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Tack för det Chang Frick och Nyheteridag som drivit frågan.
Yes...måste vara gott för honom att få cred för det!
vänta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det allvarliga är ju att Löfven fortfarande lovordar Kaplan och önskar honom lycka till.
Det händer titt som tätt att personer som får sparken får både lyckönskningar, blommor och goda vitsord. Det är väl ett sätt för chefen att "muta" den sparkade att vara lojal och inte berätta om motsättningarna för utomstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
I ett normalt samhälle hade Kaplan fått söka jobb som vaktmästare eller städare, men skattebetalarna får fortsätta att försörja honom.

Nu har Löfven "förhandlat" kvar sin regering och låtit islamisten Kaplan göra en "ärofylld" reträtt till de förorter han hör hemma i. Islamisterna i den samlade bebyggelsen där de har sitt tillhåll, väntar på honom, imanen Kaplan.

Samlad bedömning är en bra sammanfattning av varför Kaplan valde självmant att avgå.

Det Kaplan nu ska förklara för sina islamistvänner, är varför han var så klantig att han blev upptäckt, eller hur han så kunde vara så dum att han felbedömde svenskarnas välvillighet?

Han skulle ha iakttagit Margot, som är lagom Israel kritisk, lagom antisemit och lagom korrupt. Då hade han fattat vad man kommer undan med i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in