2016-04-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Kaplan ska inte avgå, han ska utvisas ur landet! Det han gjort sig skyldig till är ju för fan högförräderi!

Dämpa dig ditt spån. Vadå högförräderi?
Citera
2016-04-18, 12:46
Medlem
Otems avatar
Där var press konferensen över, var säkert över 90% säker på att han skulle
få avgå men man vet ju aldrig med Löfvén? Jag kan undra vad Romson och
Fridolin tycker om detta? Spelar ingen roll om han försöker hålla något tal,
hans förtroende är väl redan förverkat för dom flesta. Trodde faktiskt
inte själv han skulle dyka upp och prata. Känns som han försökte stå där
och spela oskyldig och prata om allt som han gjort bra, nä fy usch, bort
med dig, förtroendet är förverkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Regeringens granskningsverktyg kring utredningen av ministrar borde allvarligt ses över, då Mehmets Kaplans aktiviteter och umgänge var vida känt över hela internet.

Ja, antingen ljuger Löfven eller så är de som utreder ministrarna totalt efterblivna i ordets rätta betydelse. Mycket allvarligt i båda fall.
Citera
Medlem
SnowInformers avatar
Jag hade missat helt att Kaplan var IT-minister....Uselt jobb av honom att inte jobba med de frågorna.
Citera
Medlem
Det är lätt att avgå när man fortfarande kommer lyfta lön tills man går i pension.
Inget ansvar behöver man tydligen ta heller för sina handlingar. Han har enligt egen utsago inte gjort något fel.

Det är bara en tidsfråga innan man hunnit bytt ut så många av befolkningen att de nya svenskarna tycker det är bra med islamister i regeringen.

Kommer Kaplan sitta i riksdagen?
Citera
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Regeringens granskningsverktyg kring utredningen av ministrar borde allvarligt ses över, då Mehmets Kaplans aktiviteter och umgänge var vida känt över hela internet.

Nu förstår jag inte alls vad du menar, den store ledaren klargjorde ju under presskonferensen att dom ställer ett antal kontrollfrågor till varje minister och sedan utvärderar svaren, vad kan gå fel?

/Ironi mode off
Citera
Medlem
Mich13s avatar
I ett normalt samhälle hade Kaplan fått söka jobb som vaktmästare eller städare, men skattebetalarna får fortsätta att försörja honom.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Rubrik ändrad. Orginal:
Mehmet Kaplan dansar med vargar - anklagas för samröre med islamister & högerextrema

// mod
Citera
2016-04-18, 12:47
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
En medelålders blond svensk man hade inte behövt gå i denna situation. Men mediadrevet har gjort en högersväng utan motstycke och spinner ikapp med extremhögern.

Är du full på riktigt?
Det fick gå två ministrar rätt omgående när Alliansen tog över pga lite svartarbete och obetald TV-licens.
Det var två rätt vita människor. OCH kvinnor.

Så ta ditt jävla skitsnack och håll käften

Kaplan får gå pga att han en jävla extremislamist som inte hör hemma här i Sverige.
Citera
2016-04-18, 12:48
Medlem
Nästan synd att Kaplan avgår, då det hade inneburit att Miljöpartiet åkt ur riksdagen år 2018 om de haft kvar Kaplan. Jag önskar nämligen väldigt hett att miljöpartiet försvinner helt från politiken!!

Men han är väl fortfarande miljöpartist och alla försvarar hans samverkan med extremister så jag antar att miljöpartiet även i fortsättningen kommer att belastas med denna skandal.

Svagt av Stefan Lövfen att låtsas som att han inte har haft någon roll i det hela. Alla med lite vett i huvudet inser att Kaplan inte avgått självmant utan blivit pressad till det. Att man redan har fått fram en ny bostadsminister talar också för att man har ägnat hela helgen till att få ihop det här.

Jag kan bara hålla med alla om att det varit väldigt dålig bakgrundskontroll. Jag tror faktiskt inte det utförs någon eller snarare SÄPO gör sitt jobb, men av politiska skäl tar man inte hänsyn till vad som framkommer.

Sen när det gäller alla lovord som man öser över Kaplan. Vad har det med en bostadsminister att göra? Han verkar inte ha jobbat som bostadsminister utan med helt andra saker?
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Min samlade bedömning är: Bra jobbat Flashback! Vem är näste man til rakning?

Hoppas nu att detta spiller över ordentligt på resten av regeringen i första hand Miljöpartiet. MP fick 4,6% i senaste mätningen och den gjordes innan detta drev som tom PK-stämplades av Expo.

/Provokatör
Enligt reporter på den nu tevesända utfrågningen sa Fridolin så sent som i fredags att han har "fullt förtroende för Kaplan".
Fridolin är nästa man till rakning.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Stefan gör en Bosse Ringholm och svarar robotaktigt samma sak om och om igen trots att det är ett helt irrelevant svar: "Det var den samlade bedömningen..."

Sedan kommer Kaplan och säger att han inte gjort något fel och att han står för allt och att han tänker fortsätta med det samtidigt som han frivilligt säger upp sig. Kontentan är ungefär att alla andra gjort fel och att han inte kan sitta kvar eftersom folk är så trångsynta.

Nu kan Kaplan fortsätta att samla in pengar i Tensta för rättshjälp till terrorister, fira ramadan med Grå vargarna och säga till journalister att de som mördar under IS-flagg gör det för att de bemötts med intolerans i Europa.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-04-18 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in