Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Nåväl, dels så finns det rumpmasar och dels finns det pur-masar - typ ifrån Moratrakten. Jag syftade således inte på "Masen" på E-vägen, utan på en GL som levde i sthlm i ett 40tal år och sedan återvände hem till dalarna. Varför flyttade han ifrån sthlm förresten, strax efter 1984??
Ja, det kan man undra. Det är intressant, med tanke på hans långa tid i Stockholm.
GL:s yrke var ju så nära flyttbranschen man kan begära (fastighetsskötare knallar runt och gör allt överallt), och det vore inte konstigt om han sprang på den utåtriktade flyttgubben Vinof.
Dessutom verkade GL vara pigg, och baxade själv möbler. Oj, vad jag skulle vilja prata med den här gubben, som nu är avliden sedan länge.
F.ö. har jag några fördomar om fastighetsskötare - fördomar som jag ogenerat luftar nu. Jag har träffat på udda exemplar i denna bransch, och jag vågar säga att
vissa fastighetsskötare har problem, och de blir just fastighetsskötare för att de vill vara för sig själva, vill ha väldigt fria tider osv ...
En av mina gamla fastighetsskötare (han skötte om mitt kvarter) var helskum, tappade lappen, söp och betedde sig allmänt underligt - ibland var han så trasig att händerna skakade, inte ens 30 år gammal.
Som sagt, jag har fördomar ...