2016-04-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vore det naivt att hoppas på att sossarna synar dem?
Jag är inte lika säker som du på att MP bluffar. Förlorar MP, förlorar regeringen. Svettigt för statsministern? Ja.
Senast redigerad av P-o-beln 2016-04-17 kl. 21:43.
Citera
2016-04-17, 21:32
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
hon nämnde högerextremismen och islamisten, men glömde gång på gång vänsterextremismen!!
Så trött på mona kunde agenda inte hitta nån annan än en rasism-papegoja?
Jo, men idag verkade ju Mona helt vettig, trodde aldrig att jag skulle få tillfälle att berömma henne men idag skötte hon sig helt okey
Citera
2016-04-17, 21:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Jahopp... Det var det på Agenda. Mona satt och sa förhållandevis kloka saker förutom att hon konsekvent utelämnade vänsterextremism som ett hot. Men kontentan var att det var dåligt, och att vi inte kan låta rädslan för att bli anklagad för islamofobi tysta legitim kritik.
Enligt ordförande för muslimska muslimer eller liknande så ligger det rasism i grunden. Tröskeln är lägre för att kritisera Mehmet eftersom han är muslim.

Hade Mona även nämnt vänsterextremism utöver höger och islamism så hade hon fan fått full pott på allt hon sa. Även om hon var lite försiktig.

Citat:
hon nämnde högerextremismen och islamisten, men glömde gång på gång vänsterextremismen!!
Nu är det högerextremism och islamism som Kaplan anklagas för, så det kan finnas en förklaring där.

Men håller med om att hon kan vara tydligare, hon glömmer bort det för ofta.
Citera
2016-04-17, 21:36
Avslutad
Citat:

Höger vänster spelar ingen roll. Är väl bra bunta ihop allt pack, afa, Nazi, islam under höger och sen förbjuda detta. Smart tänkt av Mona.

Bra saker =vänster
Skit = höger

Mona stärker sina aktier dag för dag
Citera
2016-04-17, 21:40
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nu är det högerextremism och islamism som Kaplan anklagas för, så det kan finnas en förklaring där.

Det kan mycket väl vara så, men hon pratade om hot mot samhället i helhet i vissa stycken. Men det är möjligt att det var anledningen till att man inte nämnde vänsterextremism.

Hur som helst så gjorde Mona bra ifrån sig. Ord jag aldrig i mitt liv trodde jag skulle yttra.
Senast redigerad av Bara-Robin 2016-04-17 kl. 21:49.
Citera
2016-04-17, 21:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

Mona Muslim är lika intellektuell som en gräshoppa, lite väl om hon skulle ha kapacitet att se mönser och likheter och olikheter gällande ideologi.
Citera
2016-04-17, 21:43
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag är inte lika säker som du på att MP bluffar. Förlorar MP, förlorar regeringen. Svettigt för Statsministern? Ja.

MP är faktaresistenta tokar. Det handlar om bisarra villfarelser som att jetplan släpper ut bly och uran genom sina kondensstrimmor, att höghastighetståg minskar koldioxidutsläppen, att invandringen är lönsam etc.

Fakta som går emot deras världsbild tas inte in. Nu är det så att en framträdande miljöpartist umgås med islamister, ultranationalister och fascister - och bildbevis finns. Då säger diesel-Åsa: "De har inte sett varandra på middagen." Det handlar alltså om faktaresistens i sin renaste form.

Men en sak är de bra på, det måste erkännas. Och det är fulspel och politisk utpressning. Sannolikt finns det sådana naturbegåvningar på någorlunda hög nivå i partiet. Så därför tror inte jag att Kaplan åker ut, inte bara sådär.
Citera
2016-04-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
MP är faktaresistenta tokar. Det handlar om bisarra villfarelser som att jetplan släpper ut bly och uran genom sina kondensstrimmor, att höghastighetståg minskar koldioxidutsläppen, att invandringen är lönsam etc.

Fakta som går emot deras världsbild tas inte in. Nu är det så att en framträdande miljöpartist umgås med islamister, ultranationalister och fascister - och bildbevis finns. Då säger diesel-Åsa: "De har inte sett varandra på middagen." Det handlar alltså om faktaresistens i sin renaste form.

Men en sak är de bra på, det måste erkännas. Och det är fulspel och politisk utpressning. Sannolikt finns det sådana naturbegåvningar på någorlunda hög nivå i partiet. Så därför tror inte jag att Kaplan åker ut, inte bara sådär.
Instämmer till 110%. Just därför tror jag att de menar allvar. Om ditt scenario stämmer med hot om regeringskris.
Citera
2016-04-17, 22:03
Medlem
Varför inte väcka upp kampanjen #jagärmehmet ? Den dök upp efter det att stackars Kaplan bland annat kritiserats efter att ha bagatelliserat jihadresande.

Citat:
Salih Tufekcioglu‎ Vi som ställer oss bakom Mehmet Kaplan
den 16 oktober 2014 ·

Just nu pågår det en häxjakt mot vår minister Mehmet Kaplan.

Alla som har träffat Mehmet vet att han är god, ödmjuk och positiv människa. Han är ingen islamist.

Stöd du också honom. Ta en bild med hashtagen #jagärmehmet.

Snälla dela vidare och sprid.
https://www.facebook.com/hashtag/jag%C3%A4rmehmet

Initiativtagaren Salih Tufekcioglu, är en väländ salafist som föreläser bland annat ‎hos Sveriges förenade muslimers i Bellevuemoskén. Han rör sig i ytterst radikala kretsar men samtidigt har han andra foten i MB-sfären.

Kampanjen blev ingen större succé, det var några enstaka ströextremister som hakade på för att stötta "Medhat" Kaplan.
Citera
2016-04-17, 22:04
Medlem
vigillarfittas avatar
Kaplan har garanterat gjort nåt som vi vanliga dödliga inte får veta. Något värre än middag med islamister och att jämföra Israel med Tredje Riket ( det har många gjort innan).

Jag tror han är väck inom max ett par veckor.
Citera
2016-04-17, 22:13
Medlem
S.Kandals avatar
Hade tippat på att Kaplan inte skulle överleva helgen men jag tycks få fel.
Att denne man överhuvudtaget fått en tjänst i regeringen visar dock på att vi har politiker som är totalt livsfarlig för landet. Allt är iof bättre än Reinfeldt men nuvarande statsminister är tyvärr alltför jävla ointelligent för att leda ett land.

...måtte valdagen komma snart
Citera
2016-04-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Kaplan har garanterat gjort nåt som vi vanliga dödliga inte får veta. Något värre än middag med islamister och att jämföra Israel med Tredje Riket ( det har många gjort innan).

Jag tror han är väck inom max ett par veckor.

Jag tror på demokraten och feministen Mehmet Kaplan, gör inte du det?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in