Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
Hej
Jag undrar om det finns intresse för en veckovis indextävling här på forumet. Tänker mig ett upplägg där de som är intresserade senast söndag klockan 00.00, alltså innan söndag blir måndag, postar i en tråd och skriver vad de tror att OMXS30 kommer att stänga på när börsen stänger på fredagen (eller tidigare om börsen är stängd på fredagen).
Finns det intresse för en tråd där vi rullar på med en sådan tävling?
Förslag på andra upplägg än det ovan beskrivna?
Om intresse finns, vad behöver då göras i form av praktiska insatser?
Jag har tänkt i samma banor, alltså att starta en aktie/invest-tävling här på flashback. Så det är ju bra att det finns intresse utöver mig själv.
Jag hade dock gjort det lite annorlunda genom att man under 1-2 månader investerar med låtsaspengar och efter tiden är slut så visar man skärmdumpar på sina portföljer och ser hur mycket man har lyckats få den att växa.
Jag vet om att TD Ameritrade ger ut konto med låtsaspengar som har en livslängd på 2 månader och efter det så hänvisas man till att köra med riktiga pengar. Man kan dock bara skapa ett nytt konto och börja om igen med de 100000 dollar man får att leka rundor med. Anledningen till att jag väljer att ta TD är för att man samtidigt får tillgång till deras börsterminal, thinkorswim. Dessutom kan man investera i allt möjligt på den amerikanska marknaden, allt från aktier och indexfonder till optioner och terminer.
Så om det finns några som kan tänka sig att lira lite så är jag mer än villig att starta upp något.