Citat:
Ursprungligen postat av
snurre-spratt
unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22648123.ab
någon som vet mer om detta? Aftonhoran kallar det radhuslänga i rubriken, men "flerfamiljshus" i artikeln. Kollar man på kartan så är det ett tvåvåningslängor med lägenheter och med mest icke svenska namn d.v.s. äldre med finska namn och yngre med icke nordiska namn. Polisen utreder det som mordbrand, men ska vi gissa på att det är mer naturliga orsaker! Att man inte haft fungerande brandvarnare är väl uppenbart och barn har visst släppts från balkongen på övervåningen så det verkar ha gått livat till i Vilda Väsby! Skulle det visa sig vara mordbrand så får väl denna tråd flyttas till ABoK!

Det hände på kavallerigatan 50 och jag bor på 32. Det är 2 vånings radhus framför vårt hus ungefär 15 meter. Jag vaknade kl 03:30 ungefär när min mamma skrek vakna det brinner hos grannen jag vaknade snabbt och larmade kl 03:31 aftonbladet säger också att larmen kom till räddningstjänsten 03:32. Fan jag kommer aldrig glömma den dagen

efter 1,3 minuter kom familjen till vårt hus 3 barn en 7 en 10 och en 15 år och mamma pappa. Ingen skadades allvarligt. Sen de som bodde på andra våningen hoppade från fönster efter några minuter kom ambulans 3,4 polisbilar och 2 brandbilar. Sen märkte jag att ungefär 20 personer finns i vårt hus några grät

ja du alla var nakna de sprang ut från sängen förstås

och vi gav dem kläder,vatten,mat osv. Det var poliser överallt man kunde inte gå ut från gatan utan att säga vart man ska
EDIT: Kvinnan grät ock skrek att hennes son och man är kvar inne i huset men sen hoppar dem ut. Familjens pappa sa att det fanns guld och 200 eller 300 tusen kr i huset

det var kurder föresten från Irak.
Här har du en bild som jag tog för 2 minuter sedan:
http://postimg.org/image/4etsds0s7/