2016-04-17, 19:00
Medlem
Grandiosos avatar
Råkade se det här klippet nedan igen och än en gång slås man av hur väldigt trångt det
där klädskåpet på Martorp är. Att få in en människokropp där, ja, vad av brutalitet krävs
inte för att det ska låta sig göras. Närmast obegripligt att det gick även med kraftigt våld.

Bara hanteringen i efterbrottsprocessen kan få en normalt sinnad person upprörd till max.
Det är en gärningsman som har låtit sig gå förlorad i omänsklighet från den allra första
stund av dramat till den sista akten.

Sedan att återse dessa smutsiga, anskrämliga utrymmen borta i Blomberg där ondskan plötsligt
en blåsig försommarkväll fick fritt spelrum injagar omgående obehagskänslor.
Detta var alltså platsen för ett av de definitivt mest brutala och avskyvärda mord som
begåtts i modern tid i landet. Platsen för fasor som ingen av oss kan föreställa oss ens
en bråkdel av.
Att då emellanåt behöva bevittna från somliga håll hur det ansträngs för att förringa vad
som skett eller att inte ens medge den fastställda mordplatsen som den verkliga, är
minst sagt olustigt.

Nerijus Bilevicius kommer att bli ihågkommen som en av de värsta mördare som drabbat
Sverige. Den saken står klar.

Polisens bilder från platsen där Lisa Holm mördades
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-17 kl. 19:41.
2016-04-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Informationen/vittnesuppgifterna i mitt inlägg sträcker sig från strax innan 18 till närmare 19.30
Både Tingsrätten och Hovrätten har fäst vikt vid samtliga dessa uppgifter.

Den tidsramen som Hurtig alltså verkar vilja placera NB hemma vid sin dator.

Vad du skriver om, som skett vid 19.35 i form av Skype-samtal, är vederlagt sedan länge.

Eller är det detta fönsterbleck - kontruktions-kvalité/inpassning ej värdigt ens forna Öst, monterat med två random skruv - pang-pang-jätteprydligt, som du ser alibit i:
http://s3.netdialog.se/9_20160122113352_f%C3%B6nster.JPG

Förhör i frågan, 2015-07-10 - Sid.1578, vilket var det sjätte förhöret med NB, inte det elfte.

Om jag får säga mitt här?
Så har inte hovrätten gått till botten med detta, endast dömt va tingsrätten dömt till!

(Sitter själv med en stor IVO anmälan, som jag nyss fått svar på, IVO har inte gått till botten, om vad som skrivs i journal handligar,300 sidor, detta är ett stort fel ( Har en då fått rätt i vissa saker)
Detta förekommer ev inom IVO, som ska utreda människors liv.Det handlar om datum o klockslag, o mörkande, mycket viktiga saker.) Som dom inte orkar läsa igenom.

Så min inställning, är att HR, inte gjort en grundlig bedömning i detta ärendet, utan helt gått på vad TR dömt!

Finns för många ? i detta fall,

Sen får ni tycka vad ni vill!
Så slarvigt av myndigheter, är dom slappa eller vad är det?
Rättsäkerheten står på spel, hos våra myndigheter, går inte att lita på dom idag, då det handlar om människors liv!

Hur står det till med vårat rätts samhälle?

PS: Felstavning,
2016-04-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Om jag får säga mitt här?
har inte hovrätten gått till botten med detta, endast dömt va tingsrätten dömt till!

(Sitter själv med en stor IVO anmälan, som jag nyss fått svar på, IVO har inte gått till botten, om vad som skrivs i journal handligar,300 sidor, detta är ett stort fel ( Har en då fått rätt i vissa saker)
Detta förekommer ev inom IVO, som ska utreda människors liv.Det handlar om datum o klockslag, o mörkande, mycket viktiga saker.) Som dom inte orkar läsa igenom.

Så min inställning, är att HR, inte gjort en grundlig bedömning i detta ärendet, utan helt gått på vad TR dömt!

Finns för många ? i detta fall,

Sen får ni tycka vad ni vill!
Så slarvigt av myndigheter, är dom slappa eller vad är det?
Rättsäkerheten står på spel, hos våra myndigheter, går inte att lita på dom idag, då det handlar om människors liv!

Hur står det till med vårat rätts samhälle?

PS: Felstavning,

Hovrätten har väl som vanligt suttit av förhandlingarna, lyssnat och lagenligt dömt på vad de hört. Att de därvid tar sin utgångspunkt i TR:s dom är väl självklart - det är ju ett överklagande som avhandlas. Men de har därmed inte "gått på TR:s dom" (=kopierat den ?), dock haft samma material plus kompletteringar att utgå ifrån. Att HR drar samma slutsats som TR är då inte konstigt. Vad som förebringas i rättssalen, till slut, är resultatet av inte bara polisutredningen och åklagarens framställan, utan försvarets framställan och av detta begärda kompletteringar. Det är ju ett rollspel enligt noggrant föreskrivna regler, så jag förstår inte vad du menar att HR har underlåtit.
2016-04-17, 19:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Råkade se det här klippet nedan igen och än en gång slås man av hur väldigt trångt det
där klädskåpet på Martorp är. Att få in en människokropp där, ja, vad av brutalitet krävs
inte för att det ska låta sig göras. Närmast obegripligt att det gick även med kraftgt våld.

Bara hanteringen i efterbrottsprocessen kan få en normalt sinnad person upprörd till max.
Det är en gärningsman som har låtit sig gå förlorad i omänsklighet från den allra första
stund av dramat till den sista akten.

Sedan att återse dessa smutsiga, anskrämliga utrymmen borta i Blomberg där ondskan plötsligt
en blåsig försommarkväll fick fritt spelrum injagar omgående obehagskänslor.
Detta var alltså platsen för ett av de definitivt mest brutala och avskyvärda mord som
begåtts i modern tid i landet. Platsen för fasor som ingen av oss kan föreställa oss ens
en bråkdel av.
Att då emellanåt behöva bevittna från somliga håll hur det ansträngs för att förringa vad
som skett eller att inte ens medge den fastställda mordplatsen som den verkliga, är
minst sagt olustigt.

Nerijus Bilevicius kommer att bli ihågkommen som en av de värsta mördare som drabbat
Sverige. Den saken står klar.

Polisens bilder från platsen där Lisa Holm mördades

Riktigt skrämmande hela byggnaden, måste varit en rejäl mardröm. Bredden på skåpet var 24cm. Mycket våld måste ha krävts för att pressa in henne i det skåpet. Skåpet var väl dessutom kortare än vad Lisa var med typ 5-7 cm. Sen har vi ju alla kläderna som också fanns i skåpet, vilken grym jävel Krävdes 4 personer att få ut Lisa. Det säger en del om hur han måste ha kämpat för att lyckas pressa in Lisas kropp i det trånga skåpet.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/
2016-04-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Riktigt skrämmande hela byggnaden, måste varit en rejäl mardröm. Bredden på skåpet var 24cm. Mycket våld måste ha krävts för att pressa in henne i det skåpet. Skåpet var väl dessutom kortare än vad Lisa var med typ 5-7 cm. Sen har vi ju alla kläderna som också fanns i skåpet, vilken grym jävel Krävdes 4 personer att få ut Lisa. Det säger en del om hur han måste ha kämpat för att lyckas pressa in Lisas kropp i det trånga skåpet.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/
Att det krävdes 4 personer vid uttagandet berodde väl på att de var angelägna om att bevara kroppen intakt med oförstörda spår, särskilt med beaktande av kroppens tillstånd. Men man behöver inte multiplikatorn 4 för att inse hur våldsamt, kraftfullt och fullständigt hänsynslöst inpulandet gått till. Han lyckades väl inte helt heller, så att skåpdörren hade gått att stänga. Det kanske är att pressa för mycket information ur sådana detaljer, men spontant får jag ett intryck av tidsnöd/desperation/panik. Någon påpekade tidigt att ett näraliggande alternativ hade varit i kökssoffan, men om skallen skenade på honom, så upphörde all praktisk eftertanke, som han väl ändå måste anses normalt ha varit kapabel till.
2016-04-17, 19:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag vet inte vad man kan säga om hurtigrutta mer än att han vill vara exceptionell och lyckas där ingen annan lyckas, misslyckas han så var det ju inget nederlag eftersom det var nästintill omöjligt från början.

Assange bytte ju advokat efter att det fastslogs av domstol i England att Hurtig ljög och fick varning av advokatsamfundet.
Lyxfrun Oppenstam överklagade till HD via Hurtig och fick avslag.
Barnläkaren, Billy Butt, Makaronen, Isis-krigaren och nu Lisa Holm - Björne gillar uppmärksamhet helt klart, det kan vi väl vara överens om.
Karma is a bitch!
Assange är ju knappast en merit - varning från advokatförbundet och avpolletterad av klienten på mindre än ett år.
Avslag Billy Butts resningsansökan, avslag Tony Olssons ansökningar i 3 års intervaller (önskar ändra påföljd), avslag PT i Boråsfallet.
Såg ett fall där han återskapat nån filmsekvens (våldtäktsfall) och beviljats resning.
Är det för övrigt nåt mer än Astrid Lindgren fallet som han nått framgång i gällande "större" mer kända fall?
2016-04-17, 19:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sista meningen har jag också haft i åtanke då det annars blir dubbelbottnat.
Min klient har inte erkänt men här kommer hypoteserna:
Bla bla bla bla.

Ur ansökan PT:

" Nerijus Bilevicius yrkar att Högsta domstolen, efter beviljat prövningstillstånd, undanröjer Hovrättens dom och ogillar åtalet."
Ja så måste det ju vara. NB måste ha godkänt varenda rad i överklagandet. Då betyder det alltså att han tar tillbaka sina tidigare uppgifter om att alla tre balterna var hemma 1730-2000. Nu måste ju tom de mest fanatiska foliehattarna inse att NB är en stor jävla lögnhals. Nu ska det ändå bli lite intressant imorron att se vad det står exakt i överklagandet.
2016-04-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En erfaren avokat, med gott omdöme, hamnar inte i denna situation där han går ut i media med spekulationer och hittepå, i stället för att utgå ifrån fakta. Det är illa att också Hurtig spekulerar offentligt, i stället för att hålla sina funderingar för sig själv.

En advokat skickar ut signaler som alla andra människor. En gärningsman som Nero gör en kakyl, oftast felaktig, på vad han kommer undan med. I detta fall skulle advokaterna invänta fakta, och det enda som hade betydelse för försvaret under processens gång, var vad åklagaren hade att komma med i fup. Nu är det hovrättsdomen som är det enda man kan utgå ifrån. Arbetet går ut på att det är fakta och bevis som styr arbetet. Med fokus på domars orubblighet. Det är innan man har en dom som man arbetar, för sen är det kört.

Nero har fått ett bemötande som är märkligt av sina advokater, och det visar på att ingen talat om för honom att det är allvar. Advokaterna borde ha talat om för honom vad som gäller, i ordalag och en ton som inte lämnar en person som Nero i tvivel på att detta är blodigt allvar. Kan man inte få fram det budskapet ska men tacka nej till uppdraget.

Det var ju flera som tackade nej, innan uppdraget gick till Rönnbäck.

Jurister brukar veta när de är farligt nära ett gränsöverskridane och klipper av klienten direkt. "Det har jag inte hört" är en vanlig fras, innan det går för långt och man måste avsäga sig uppdraget. Det är inte med på kartan att man passerar gränsen för etik eller gör något själv som är emot lagen. Det är reglerna som är den fasta punkten och tryggheten, när man har med brottslingar att göra.

I denna sak blir det intressant för vanligt folk har noterat att så här får det inte gå till, och det visar på att det är så uppenbart att Nero hade klarat sig bättre om han hade vägrat ha advokat. Nu har allt som hänt och inte hänt, konspirationer och spekulationer avfärdats av hovrätten, innebärande att det finns inget nytt, som en domstol inte redan avfärdat.

Det blir en paradox, för skulle Hurtig hitta något, så är det inget nytt för Rönnbäck har varit överallt och bökat, och hovrätten har "värderat" detta i domen genom att avfärda det. Det är det som är orsaken till att det inte kan bli PT eller resning i framtiden.

Rönnbäck har redan skyllt på lillebror och då är det inget nytt, att komma med att man undersökt en dator, när de som var hemma när Nero var ute och lustmördade, gav varandra alibi. De som häktades för medhjälp släpptes därför att de samarbetade, förklarade sig, och hade alibi. De fick löpa med förskräckelsen i behåll.

Hur menar du att det skulle ha gått om han
hade fört sin egen talan?
2016-04-17, 19:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Varför ljuger NB om att han inte byter käder på söndagen tro?

Citat:
Men jag, jag pratar om söndan, den sjunde

Nej, byter inte kläder

Du har samma kläder på dig hela den dan

Ja, jag bara alltså byter skor
Både IB och AB uppger ju att han byter kläder. Varför skulle NB ljuga om en sån sak?
2016-04-17, 19:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Instämmer utom att jag vill nedgradera en mindre gåta till okänt. Det är lätt att lura vem som helst, skulle jag vilja påstå. Speciellt när kontrasten mellan det synbara prospektet och den egentliga avsikten är så stor. Man kan som godtroget offer helt enkelt inte drömma om att en så stor fara är förestående. Vagt igenkänd som en snickare på gården, tror jag NB inte alls signalerade risk.
Ja, det syns dagen innan med karttricket. Hur lätt som helst om en förövare vädjar till offrets empati och meningen:
Kan du hjälpa mig.
Kan du visa mig.
Vet du vart/var (...)

. och vanligaste sättet att närma sig offret (Con attack/ruse attack) vid mord.

Men jag tänkte nog mer att vi inte får veta helt konkreta detaljer förrän NB skulle öppna käften när jag läste ordvalet från skribenten - iom att det fanns med att luras som bedräglig attack (?).
2016-04-17, 20:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
NB uppger ju klart och tydligt att alla tre balterna var hemma 1730-2000.

Citat:
Så runt ungefär halv sex till två minuter i åtta så är du hemma

Ja

Och din fru är hemma

Ja

Var är din bror?

Han var också hemma

Så ni tre är hemma mellan ungefär halv sex och åtta

Ja

Söndag den sjunde ju, juni i år

Ja

Och nu plötsligt i överklagandet så tar han alltså tillbaka de här uppgifterna. Nu anklagar han IB och AB för mord om man kan tro på vad BH uppgett i skvallerpressen.
2016-04-17, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
NB uppger ju klart och tydligt att alla tre balterna var hemma 1730-2000.
Och nu plötsligt i överklagandet så tar han alltså tillbaka de här uppgifterna. Nu anklagar han IB och AB för mord om man kan tro på vad BH uppgett i skvallerpressen.
Hahahahaha. Ja - hur ska han ha det nu?
Vem steker pannkakorna och spelar änglarnas spel?
Är hon inne eller är hon ute:
https://www.youtube.com/watch?v=rKuL1p6Qc4E

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in