2016-04-17, 14:32
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Bostadsminister Mehmet Kaplan (MP) kritiserad för kontakter med islamistisk organisation - vilka följder får anklagelserna för Sveriges muslimer?

Det är väl mer intressant vilka följder det får för Kaplan, som självklart bör avgå.

Men det är klart att SVT är mer oroliga för muslimerna
Citera
2016-04-17, 14:36
Medlem
usb3s avatar
Någon som kontaktat israeliska medier så att det uppmärksammas där? Kanske de kan kalla hem sin ambassadör eller nått så att pressen på att islamisten Kaplan avgår ökar.
Citera
2016-04-17, 14:40
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Svd avslöjar en film där Kaplan jämför israelerna med nazisterna:
http://www.svd.se/svd-avslojar-kaplan-jamforde-israeler-med-nazister/om/kaplans-middag-med-hogerextrema

Och IS jämför han med finlandssvenskarna som frivilligt slogs mot sovjetdiktaturen.
Citera
2016-04-17, 14:45
Medlem
Kaplan måste avgå. Det finns ingen annan utväg. Om regeringen ska rädda någon form av förtroende, ett förtroende som rasat för varje dag, så måste han få gå. Det finns inga ursäkter.
Det mest patetiska är de miljöpartistiska politiker som ursäktar honom "de visste inte att de var på samma middag"
Jag är visserligen vänster, men nu börjar det likna cirkus. Han måste gå.
Citera
2016-04-17, 14:45
Medlem
catos avatar
Nu sa han nåt som stämmer väl med verkligheten men ingen annan vågat säga. Bra gjort!
Citera
2016-04-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Och IS jämför han med finlandssvenskarna som frivilligt slogs mot sovjetdiktaturen.
Snarare de rikssvenska finlandsfrivilliga under vinter och fortsättningskriget.
Citera
2016-04-17, 14:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Någon som kontaktat israeliska medier så att det uppmärksammas där? Kanske de kan kalla hem sin ambassadör eller nått så att pressen på att islamisten Kaplan avgår ökar.

Tyvärr så är enda chansen att han avgår självmant. Ingen vågar avsätta han för då blir den personen kallad för rasist. Invandrare kan bete sig hur som helst i Sverige utan konsekvenser men för en svensk så räcker det med en obetald tv-avgift för att förlora sin tjänst. Dra in hans lön och deportera han till Turkiet där får han väl gå med i PKK eller någon annan terroristorganisation som han vurmar så mycket för.
Citera
2016-04-17, 14:48
Medlem
Provokatörs avatar
Har surfat runt och läst lite på turkiska sidor med hjälp av Google translate, hittade väl ingenting jätteintressant som inte redan dragits fram men den här översättningen vill jag iaf dela med mig av.

Bakan Kaplan, Ülkü Ocakları Başkanı'nın iftara katıldığını sonradan öğrendiğini söyledi.

blev i översättningen

Minister Kaplan, ordförande för nationalistiska skorstenar deltog i iftar han sa att han fick senare.

/Provokatör
Citera
2016-04-17, 14:48
Avslutad
Taskig fingertoppskänsla har han.

Hur fan kan han få för sig att iordningställa en liten moské inne i riksdagen och be med sina vänner som han gjorde vid ett tillfälle?

Byggde alf Svensson någonsin en liten kyrka inne i riksdagen?

Att detta är fel måste han för fan förstå. Vi hade en i idrottsföreningen som var tränare, en kväll satt han och drack öl med vänner i klubbstugan då fick han sluta. Men hade jag vetat att det är fritt fram att bygga en moské i riksdagen om man har nycklar, då hade jag krävt hårdare att vår tränare skulle få vara kvar.
Citera
2016-04-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Han skulle ljuga dom rakt i ansiktet ändå.

Har aldrig varit med om människor som ljuger så mycket som svårt troende muslimer. Det beror säkert inte på religionen, men kulturen.

Det beror på religonen. Islam tillåter en troende att ljuga i vissa situationer. En muslim får alltså verbalt ljuga och förneka sin tro i kritiska situationer, vilket med andra ord betyder att muslimen gör "taqiyyah".

Har träffat flera muslimer som ljuger en rakt upp i ansiktet med ett leende.
Citera
2016-04-17, 14:56
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximus69
Det beror på religonen. Islam tillåter en troende att ljuga i vissa situationer. En muslim får alltså verbalt ljuga och förneka sin tro i kritiska situationer, vilket med andra ord betyder att muslimen gör "taqiyyah".

Har träffat flera muslimer som ljuger en rakt upp i ansiktet med ett leende.

Nja, det är snarare ett utpräglat MÖ-kulturellt fenomen. Jag har träffat åtskilliga "kristna" assyrier/syrianer och värre falska, och lögnaktiga skitsnackare får man leta efter.
Citera
2016-04-17, 14:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
Snarare de rikssvenska finlandsfrivilliga under vinter och fortsättningskriget.

Jo det var dessa både han och jag syftade på även om det inte framgick, dåligt ordval av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in