Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Det är fortfarande en irrelevant spekulation.
Nej det är det inte. Varför är det en irrelevant spekulation?
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Enligt din egen logik så skulle den globala uppvärmningen inte vara något problem, OM förbränningen av fossila bränslen inte påverkar den globala uppvärmningen.
Men nu är det ett problem.
Min egen logik är även: om en helt homosexuell natur inte skulle påverka förökningen av djur och växter så skulle det inte vara ett problem, men nu påverkar det, livet skulle dö ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Det skulle vara irrelevant, enligt din egen logik, OM kärnvapen inte förintar en massa liv.
Ja om kärnvapen inte förintar en massa liv, men nu gör dom det. Och homosexualitet bland djur och växter hämmar livet, och om det går för långt så dör djur och växter ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Javisst, men ett hypoteskt scenario rättfärdigar inte pådyvlandet av hittepå-synder.
Dessa "synder" är ju också hypotetiska.
Fast nu pratade vi inte om synder, utan det som är onaturligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Javisst. OM alla träd i världen blev röda så skulle alla träd bli röda, vad är din poäng?
Falsk analogi. Om träden skulle bli röda, så skulle det inte påverka produceringen av nya träd.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Vad hindrar djuren från att adoptera?
Adoption är i.o.f.s. inte något som förökar populationen, men hur menar du att det skulle gå till?
Insemination är något som förökar populationen trots att paret är homosexuellt, hur menar du detta skulle gå till i djurvärlden?
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Det gör fortfarande inte homosexualitet till en "synd".
Som sagt, vi pratar inte om synd just nu, vi pratar om vad som är bra enligt naturen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
OK, naturen är inte naturlig, enligt dig.
Nej inte så som det var tänkt. Menar du att naturen är naturlig om en djurart började utveckla anlag för homosexualitet, som riskerar att arten dör ut?
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Vem bestämmer vilka gener som är "defekta"?
Jag vet vad jag tycker, men vad tycker du? Vem bestämmer att homosexuella gener inte är defekta, medan andra sexuella gener är defekta?