2016-04-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag utesluter väl inget, han kanske älskar IS och terror :-) Jag vet inte. Men det är svårt att bevisa, och det som har kommit fram borde ändå räcka som skäl för hans avgång.

Märkligast är väl att vissa inte ens kan erkänna att han har islamiska/islamistiska intressen. Med eller utan terrorsympatier. Det är hur uppenbart som helst för mig, särskilt efter att han har hållit föreläsningar hos sådana organisationer. Osv.

Man borde åtminstone kunna erkänna en sådan sak och stå för det, för att sedan istället argumentera om man är för eller mot att islamister är i regeringen. Vissa kanske helt enkelt inte ser det som ett problem ändå, men en bra början vore ju ändå att man slutade att låtsas om att man inte ser några islamistiska tecken alls... Det blir ju bara löjligt.

Förtydlig: "Islamist" är ett brett begrepp för mig, som inte bara involverar terrorister. Och alla troende muslimer är inte heller islamister!

För vissa är islam bara en religion (de har jag inget emot sålänge det inte påverkar andra) och för andra är det mer en politisk ideologi. Sistnämnda är jag däremot emot, oavsett om man nu tror på våld eller inte.

Många blandar ihop detta eller tolkar begreppen väldigt olika, vilket bara gör det svårare att diskutera.

MB är i konflikt med IS. MB i Syrien som strider tillsammans med al-Qaida/al-Nusra i allians.

Det är här i islamistalliansen som "Medhat" rimligen har sina sympatier, inte med konkurrerande kalifatet som IS skapat.

Å andra sidan handlar det inte om någon avsevärd ideologisk skillnad. Efter "befrielsen" av Idlib skapar man moralregler för kvinnor om påminner om vad IS infört i Raqqa.
https://twitter.com/jenanmoussa/status/658646372187439104

Kaplans inställning till terrorism, får värderas efter vad han engagerat sig i. Han har lobbat för att terrordömda ska friges, slippa rättegångar, motverka terrorlagstiftning osv.
Och har Kaplan gjort något betydelsefullt överhuvudtaget för att stävja jihadism, rekrytering och terror ? Vad är det som han lägger sin energi?
Citera
2016-04-17, 13:27
Medlem
Vimurs avatar
Jag vet inte om man får göra såhär, hoppas att mod har överseende, Kaplan måste bort. Jag hittade honom som talare på en demonstration med Milli Görüs och Grå vargarna. Startade en tråd om det för att uppgiften inte ska försvinna i mängden. Skärmdumpa och sprid!
(FB) Kaplan talar på demonstration med Grå vargarna och Milli Görüs! (juli 2015)

Jag vill så gärna höra Kaplans kommentar till detta. Grå vargarna och Milli Görüs var alltså medarrangörer. En särskild kommentar från den koleriske pressekreteraren skulle också sitta fint! (Såg för övrigt att den senare gillar Pantrarna i förorten på facebook, det säger väl en del om hans inställning.)
Citera
2016-04-17, 13:32
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
och var är Expo

Här, inte ens Expo står på hans sida i denna skandal. Hör och häpna självaste Daniel Poohl tar avstånd från hans agerande i sin söndagskrönika.

Citat:
Det kan sägas mycket om de senaste dagarnas kritik mot Kaplan. Men det förändrar inget. För det finns inga ursäkter.
Citat:
Kaplans insyn i det turkiska civilsamhället gör saken värre. Om någon borde veta vem som är vem så är det Kaplan.
Citat:
Naivitet och dåligt omdöme är en usel egenskap för en politiker. Inte bara för ett det är drag som kastar in en i skandaler. Än värre är att det riskerar att legitimera de aktörer som man öppnar dörren för. Däri ligger skandalen.
Citat:
Det är ett drev han skapat själv.

LÄNK

Nu alla journos så har Expo givit sin välsignelse till drevet, det står er nu fritt att dreva vidare och jaga livet ur honom. Tänker ni efter så skadar han faktiskt Miljöpartiet så ni gör en god gärning.

Seså iväg med er och se nu till att att vända på alla stenar. Ni har nu all legitimitet i och med denna PK-stämpel.

Ni kan med fördel börja gräva här på Flashback, hans förehavanden är väldokumenterade i forumet sedan många år tillbaka. Han förekommer första gången 2006 i detta inlägg.

Självklart så förutsätter jag att ni anger att källan är Flashback till era 'gräv'.

Arkiv:

/Provokatör
Citera
2016-04-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag vet inte om man får göra såhär, hoppas att mod har överseende, Kaplan måste bort. Jag hittade honom som talare på en demonstration med Milli Görüs och Grå vargarna. Startade en tråd om det för att uppgiften inte ska försvinna i mängden. Skärmdumpa och sprid!
(FB) Kaplan talar på demonstration med Grå vargarna och Milli Görüs! (juli 2015)

Jag vill så gärna höra Kaplans kommentar till detta. Grå vargarna och Milli Görüs var alltså medarrangörer. En särskild kommentar från den koleriske pressekreteraren skulle också sitta fint! (Såg för övrigt att den senare gillar Pantrarna i förorten på facebook, det säger väl en del om hans inställning.)

Inget konstigt med sympatier för Pantrarna från ledande Miljöpartister.
Kaplan själv meddelar här att Sverige ska byggas vidare på bland annat Pantrarnas samarbetspartner "Megafonen" och "Alby är inte till salu".

Ca 11.20 in i klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=3JAXAQGeuag

Det handlar om ytterst extrema grupper, en mix av aggressiv vänster och islamister. En av Pantrarnas grundare är nu död i Syrien som IS-jihadist.
Citera
2016-04-17, 13:48
Medlem
AlexHamiltons avatar
Utdrag (google-översättning) ur den tidigare nämnda artikeln av Mahmoud Khalfu i Tunis News från 2013 angående normaliseringen av islamism i det svenska samhället, och det genombrott som skedde genom att Mehmet "Medhat" Kaplan kom in i riksdagen.

"I think that Sweden has been a pioneer in the normalization of relations with the Islamists, both at the grassroots level through the official dealing with the civil society organizations and Islamic institutions known to belong to a school of the Muslim Brotherhood, the most important Islamic Association in Sweden, which owns the Islamic Centre and Grand Mosque Stockholm which is the kiss of politicians and officials in Sweden to receive it of radiation between Muslims and for his big role. Was visited by the King of Sweden and his wife, and the two heads of government and several ministers and dozens of parliamentarians ... those with membership of the Muslim Brotherhood organization president won the membership of the parliament in 2010, this was an indication of an historic turning point in the issue of coexistence and normalization with the "Islamists" and a fraction of a veto that was imposed on them because of the campaigns distortion and intimidation practiced by the terrible tyranny in our countries, as well as the extremists of the left and the secular arrivals from Muslim countries. You have already this historic shift in fact an important breakthrough in the issue of dealing with political Islam when Mr. Mehmet Kaplan was elected to the Swedish Parliament in 2006, then was re-elected again in 2010, and was named the leader of the parliamentary bloc of the Green Party, and although Mr. Mehmet Uncategorized Kasalama but not known for his affiliation intellectual like Mr. Abdul Razak and Labrie, who managed to get a seat in parliament in 2010 on the list of the largest ruling coalition parties and was then president of the Islamic Association in Sweden oriented Muslim Brotherhood known. Then we can say that the removal of knots to deal with political Islam and the beginning of normalization of relations with the Islamists in a clear and explicit began from Sweden years ago"

Att han är islamist (och därmed våldsbejakande) hoppas jag att vi inte behöver diskutera ytterligare.
Citera
2016-04-17, 13:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ovanligt många som bedyrar att Kaplan är såååå trevlig, enligt dem är det otänkbart att han är en bedragare. Snacka om att överskatta sin egen omdömesförmåga och att vara blind för fakta.

Macciarini tog livet av folk, ansvariga blundade. Det är helt enkelt förödande för samhället när sådana människor får makt. Att en politiker i svenska regeringen arbetar för jihadism och sharialagar är inget mindre än en skandal.

Kaplans makt kan få katastrofala konsekvenser, han är även IT-minister och den posten högg han straxt EFTER bostadsministertillsättningen. Hur det gick till är höljt i dunkel. Varför frågar sig inte media hur det kan komma sig att han så ivrigt ville ha hand om dessa frågor? Normalt är det infrastrukturministerns bord.

Mehmet Kaplans bror är IT-expert.

Efter Kaplan behövs det en haverikommission där även säkerhetsrutiner ses över, detta för att undvika att nya nissar som vurmar för jihadism infiltrerar höga maktposter i landet (läs Yasri Khan till exempel).

Dra åt helvete!! Det är första gången jag läser detta!! Hoppas alternativmedia eller "Julia Caesar" på snaphanen.dk läser detta.
Citera
2016-04-17, 13:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Här, inte ens Expo står på hans sida i denna skandal. Hör och häpna självaste Daniel Poohl tar avstånd från hans agerande i sin söndagskrönika.

LÄNK

Nu alla journos så har Expo givit sin välsignelse till drevet, det står er nu fritt att dreva vidare och jaga livet ur honom. Tänker ni efter så skadar han faktiskt Miljöpartiet så ni gör en god gärning.

Seså iväg med er och se nu till att att vända på alla stenar. Ni har nu all legitimitet i och med denna PK-stämpel.

Ni kan med fördel börja gräva här på Flashback, hans förehavanden är väldokumenterade i forumet sedan många år tillbaka. Han förekommer första gången 2006 i detta inlägg.

Självklart så förutsätter jag att ni anger att källan är Flashback till era 'gräv'.

Arkiv:

/Provokatör

Expo har snarast målat in sig i ett hörn här, då de fått lov att kommentera Kapland på något sätt för eller senare. Men det har också skett efter mycket lång tid, långt efter seriös media.

Sedan tror jag inte att Kaplands extremism skadar MP. MP har väl idag ett väljarstöd på 5 % och jag tror de skiter helt i om deras företrädare umgås med terrorister och islamister. Jag tror inte heller att dessa kontakter får Löfven att ompröva samarbetet med MP och utnämningen av den inkompetenta extremisten till minister. Skulle det ha skett så skulle Löfven agerat för länge sedan, Kaplands kontakter och extremism är inget nytt utan har varit välkänt länge.
Citera
2016-04-17, 14:02
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson kommenterar Kaplans samröre:

Citat:
Att en person med oklart förhållande till islamism är statsråd i Sveriges regering är synnerligen anmärkningsvärt. Det duger helt enkelt inte att bara fördöma och tala tillrätta. Löfven måste vidta skarpa åtgärder, annars bör en riksdagsmajoritet uttala misstroende mot statsrådet Kaplan.

https://www.facebook.com/jimmieakesson/

Sverigedemokraterna kommer på ett möte med riksdagsgruppen på tisdag ta upp en eventuell misstroendeförklaring mot Kaplan.
Senast redigerad av 8711 2016-04-17 kl. 14:07.
Citera
2016-04-17, 14:02
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Själv tycker jag att det, i dessa bostadsbristens tider, är en smula övermaga att
kritisera den hårt arbetande bostadsministern, som nu får ägna all tid åt att
försvara sig och inte kan vara ute och inspektera byggen. Till råga på allt var
det i TV häromdagen någon som intervjuade den hårt och orättvist ansatta
utrikesministern, Margot Wallström, om hennes syn på Kaplan ! Förföljelserna
av henne fortsätter m a o och sammankopplas med de hårda angreppen på
Kaplan, som fullt ologiskt, beskylls för att vara både islamist och högerextremist !
Glömde ni inte vänsterextremist här ?
Jaså, jag visste inte att MK är byggnadsingenjör? Han är inte ens snickare eller murare. Han kan ingenting om byggen och har därför ingenting att göra med att "inspektera byggen.
Vilket okunnigt trams. Vad han möjligen gör när han har tid någon gång, är att besöka byggen. Varpå han sätter en gul hjälm på sitt huvud och går omkring och ställer frågor om arbetet och planerna. Det kan även jag klara av och jag misstänker tyvärr att Mehmet är mycket smartare än jag.
Citera
2016-04-17, 14:04
Medlem
usb3s avatar
Svd avslöjar en film där Kaplan jämför israelerna med nazisterna:
http://www.svd.se/svd-avslojar-kaplan-jamforde-israeler-med-nazister/om/kaplans-middag-med-hogerextrema
Senast redigerad av usb3 2016-04-17 kl. 14:18.
Citera
2016-04-17, 14:05
Medlem
Tips till grävande journalist på SVT Uppdrag Granskning.

Intervjua Kaplan framför kameran och fråga honom rakt upp och ner om han stöder Koranens och hadithernas syn på kvinnor, homosexuella, otrogna osv.
Citera
2016-04-17, 14:11
Medlem
SvD ger sig inte:
http://unvis.it/www.svd.se/svd-avslojar-kaplan-jamforde-israeler-med-nazister/om/kaplans-middag-med-hogerextrema

En klapp på axeln ska de ha för det. En islamist och terroristsympatisör ska ta mig fan inte sitta på ministerpost i Sveriges regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in