Citat:
Ursprungligen postat av
Bisarro
Kan man veta om OP dog av första eller andra skottet? Av någon anledning anses det självklart att OP dog av första och att LP träffades av andra. Vad säger att det inte kan ha varit tvärtom? Är hela saken en teori? Eller? Jag är osäker.
Har skjutit med olika handeldvapen, från 22a till magnum pa coca cola flaskor pa ca 5 meters avstånd
Det ar storre skillnad pa olika kalibrar an man tror, förenklat later och rekylerar en 22a ungefär lika lite som ett salongsgevar
andra pistoler ar ungefär som man förväntar sig, medan en magnum utmarker sig med bade ett mycket kraftigt ljud och en helt annan rekyl
For mig verkar det darfor rimligt (om det var en magnum) att det var en paus emellan skotten, att det ar det andra skottet som missar samt att skytten tvekar att skjuta fler skott
Det smaller och rekylerar helt enkelt sa kraftigt
For mig sa sticker tva detaljer i traden ut, LP vittnesmal om att skytten skot pa langt avstånd, att det lat som kinapuffar, det borde vara tvärt om, en snarast chockartad upplevelse om det skjuts med en magnum sa nara bakom ryggen pa LP
Det andra ar att skytten sags lagga vanster hand pa OPs axel, det verkar orimligt for da ar skytten sa nara att hogra armen inte kan vara rak eftersom pipan ar lite langare an pa andra pistoler
Det verkar riskabelt, jag har bara skjutit ett par skott med tva hander och brett mellan fotterna, och tror att rekylen gor att kanske slar upp pa nästan mot ansiktet pa skytten om han skot med en hand och krokig arm
Skytten kanske gjorde ett misstag, och var ovan, och det kan förklara varför skytten missade andra skottet och slutade skjuta
Hur Olof skulle falla ar svart att bedöma, jag har bara skjutit pa coca cola flaskor med cola, och dom mer eller mindre exploderar
Vet inte var det var for ammunition, jag var bara gast (i USA)
Andra har skrivit om detta också, ursäkta om jag upprepar och inte bidrar sa mycket, men modiga privatspanare kan ju hyra en magnum och testa att skjuta med en hand och krokig arm
Nagot for ett film team kanske?