2016-04-16, 15:39
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
Må hända att han var grovt kriminell, men har är fortfarande en människa och förtjänar respekt som alla andra.

Jasså, för det är ju så det låter i liknande trådar efter IKEA-mord eller andra dåd som invandrare ligger bakom. Hycklare.
Citera
2016-04-16, 15:39
Avslutad
Citat:
Må hända att han var grovt kriminell, men har är fortfarande en människa och förtjänar respekt som alla andra.

Hur mycket respekt har han visat andra människor, respekt är något man förtjänar.
Ska alla rånare, väskryckare och våldsverkare ha samma respekt som skötsamma och hjälpsamma människor?Ett konstigt sätt att se på samhället och dess invånare.
Senast redigerad av pe11e 2016-04-16 kl. 15:44. Anledning: tillägg
Citera
2016-04-16, 15:55
Medlem
Härligt att samhället nu slipper den här människan. Världen har idag blivit något ljusare.
Citera
2016-04-16, 15:58
Medlem
Marmosets avatar
Det var då fan inte en dag för tidigt! Må den fåntratten brinna i helvetet i evig tid, med tanke på alla människor han har gjort illa.
Citera
2016-04-16, 15:58
Medlem
Drozds avatar
Det är nog svårt för er yngre att begripa, men det fanns en tid när ett knivslagsmål eller ett rån hamnade på löpsedlarna och man nästan kunde vara säker på att antingen Svartenbrandt eller Clark Olofsson var inblandad. Fanns liksom bara några få grovt yrkeskriminella då. Det Sverige är oåterkalleligen borta men man blir nästan lite nostalgisk när man hör att "Svarten" kilat vidare.

RIP din gamla asociala skithög!
Citera
2016-04-16, 15:59
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Inte så insatt i vem han var, men läst lite.. Glodde lite på hans och fruns facebooksida och fick intrycket av WT om frun, vet inte varför och kommer säkert få påhopp nu.. Sen kollade jag hans facebooksida där det finns ett inlägg som frun skrivit i hans namn, där hon tigger skjuts eller pengar till tågresa. Därför stärktes mina tankar..

Har inte läst mycket i tråden men tänker mig att det var nog lite planerat av honom, då frun skriver på bloggen att han ville dö som en bränd munk och visade henne ofta videos på youtube om brinnande munkar. Han tänkte väl att han kanske skulle få med sig fler i sin död men misslyckades..
När jag växte upp på 70-talet så var det Lars-inge Svartenbrandt och Clark Olofsson som nämndes i kriminella sammanhang. Idag är de så många, och det går inte ens att uttala deras namn heller för den delen.

Hans luder till fru skall du inte tro på, hon kan till och med vara gärningsmannen sas.
Jag tycker synd om hans barn, de är de enda jag sörjer för.

Citat:
Han förtjänar ingenting. Oavsett uppväxt så är det människan själv som bär ansvaret för dess handlingar! Mupp.
Senast redigerad av Avva66 2016-04-16 kl. 16:04.
Citera
2016-04-16, 16:01
Medlem
Sameshs avatar
Citat:

En död kriminell är en bra kriminell, det är allt jag har att säga om det. Det som är konstigt dock är att hans dotter bölar ut i media, om jag minns rätt så har han hotat henne ett flertal gånger och misshandlat henne?
Citera
2016-04-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja jo de som nu hyllar honom är liksom de som inte mött honom eller då inte någon som han. En psykopat som liksom inte skulle tveka att ha ihjäl dig om det var i hans intresse. Ingen gentlemanna tjuv direkt eller någon alls att hylla.
Ledsen om jag lägger mig i din sida. Men varför Carlander när mamman till dottern hette Kallander en gång i tiden. Helt galna dem med. M på rättpsyk mamma S pundare, undrar ens att stackars flickan orkar
Citera
2016-04-16, 16:25
Medlem
arabansplitternys avatar
Visste fan inte ens vem det var förrän nu. Antar att han inte har begått så mycket brott på senare år? Eller decennier...
Citera
2016-04-16, 16:33
Medlem
nobbenss avatar
Kom att tänka på en sak efter att ha sett hans sista blogginlägg. Kan det vara så att någon eller flera kriminella började befara att han på sin ålders höst skulle bli alltför frispråkig i sin iver att få förlåtelse?
Citera
2016-04-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Han kallade sig själv för en "obotlig psykopat" enligt Wikipedia.

Bara ett axplock av psykopatens brott (från Wiki):

"1979: Rymmer igen, rånar posten på Döbelnsgatan i Stockholm och öppnar eld mot tre poliser som skadas. Tar även en gisslan. Döms till tolv års fängelse.[18]
1981: Försöker rymma tillsammans med en medfånge efter att ha huggit ned en vakt med en skarpslipad tandborste.[2]
1986: På rymmen rånar han en bank och döms till ytterligare 7,5 års fängelse.[18]
1990: Rånar en bensinstation och håller en kvinna inspärrad på Säters sjukhus i sex dagar.[18]
1992: Rånar Handelsbanken på Sankt Eriksplan i Stockholm.[18]
1996: Döms till fyra och ett halvt års fängelse för postrån.[2]
1999: Döms till sex månaders fängelse efter att ha varit med vid skottlossning mot poliser i Linköping.[18]
2001: Döms till ett års fängelse för kvinnomisshandel av sin 10-åriga dotter och sin före detta fru i Skåne.[38]"

Detta var ingen trevlig man, saknade empati fullständigt: "Den 14 oktober 2002 rånade Svartenbrandt Systembolaget i Söderhamn och tog en kvinna som gisslan.[7] Kvinnan kidnappades vid en bensinmack före rånet för att han skulle komma över hennes bil. Hon släpptes efter rånet i en skog och hittades med brutna revben och sår på huvudet och handen.[19] Han greps i Bollnäs och fälldes av Bollnäs tingsrätt för bland annat grovt rån och människorov och dömdes till sju års fängelse."

Skönt att kräket är dött.

Jag förstår överhuvudtaget inte hur NÅGON kan tycka att den här människan var en "skön lirare"..
Citera
2016-04-16, 16:45
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Ledsen om jag lägger mig i din sida. Men varför Carlander när mamman till dottern hette Kallander en gång i tiden. Helt galna dem med. M på rättpsyk mamma S pundare, undrar ens att stackars flickan orkar

"Kallander" pekar mot "Kalander". En svenskspråkig släkt i Finland som inte precis är intelligensreserven...

Minst 2/3 i denna släkt var/är monster. Uppenbarligen genetiskt påtvingat.
Inte kunna föra sig i möblerade rum mm. Extremt konfliktsökande.
Hårda arbetare, vars enda examen ofta stannade vid körkortsexamen.
De som inte höll sig "inom ramen" förföll snabbt i alkoholism/kriminalitet/självdestruktion.
Senast redigerad av LA8PV 2016-04-16 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in