2016-04-16, 02:45
Medlem
Hoppas dottern Jackie Ferm tar sig igenom det här, hon verkar vara en bra människa. Tycker synd om henne, det var ju ändå hennes pappa. Även om han mest var för jävlig så mår hon säkerligen jättedåligt av det som hänt.
Citera
2016-04-16, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokfullSnubbe
Jag skyller på den som laddade upp videon, han mixade ihop dom och jag var inte uppmärksam på det. Känner mig lurad. Tack för att du fick mig att fatta.
Men vafan, same same but different.

Citat:
Ursprungligen postat av TokfullSnubbe
Uh... Så mycket folk som ser honom som en hjälte så jag såg inte ironin.
I ett annat läge hade jag kanske fattat.
Roterar i soffan, se bild.

Citerar dig själv från en annan tråd:
Citat:
"Nä, i övrigt är allmänbildningen är inte din starka sida.

Och för att missa den där ironin får man ju vara bra jävla dum.

ONT. Ett tragiskt liv har fått ett slut. Leif GW sa för inte så länge sedan att Svartenbrandt var ett skolbänksexempel på en psykopat och narcissist, för en gångs skull får jag nog hålla med GW, det sista borde väl han om någon kunna uttala sig om.

Hur som helst ett sorgligt människoöde, hade han inte skadat en massa människor så hade man kanske kunnat tycka lite synd om honom. Han föddes dock med en defekt hjärna som minst sagt inte var korrekt konfigurerad, vilket han till viss del inte kan, eller kunde, lastas för.
Senast redigerad av ausradieren 2016-04-16 kl. 02:54.
Citera
2016-04-16, 02:55
Medlem
Koyaks avatar
Beställningsmord av Jackie?
Citera
2016-04-16, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Beställningsmord av Jackie?

Tror jag inte ett skit på. Om någon tuttat på har han nog gjort det själv. Det fanns ju bensindunkar i lägenheten.
Citera
2016-04-16, 03:13
Avstängd
Knivur-273s avatar
Av allt jag läst om Lars-Inge Svartenbrant, skulle jag inte vilja möta honom i skogen. Jag gillar skogen fram för allt, men han är det man förr kallade ett troll.

Måhända en psykiskt avvikande stigman.
Citera
2016-04-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Citerar dig själv från en annan tråd:

Och för att missa den där ironin får man ju vara bra jävla dum.

ONT. Ett tragiskt liv har fått ett slut. Leif GW sa för inte så länge sedan att Svartenbrandt var ett skolbänksexempel på en psykopat och narcissist, för en gångs skull får jag nog hålla med GW, det sista borde väl han om någon kunna uttala sig om.

Hur som helst ett sorgligt människoöde, hade han inte skadat en massa människor så hade man kanske kunnat tycka lite synd om honom. Han föddes dock med en defekt hjärna som minst sagt inte var korrekt konfigurerad, vilket han till viss del inte kan, eller kunde, lastas för.

Visst var han ett sorgligt människoöde. Vet inte om han hade någon diagnostik men det var nog i det närmaste hela alfabetet.
Citera
2016-04-16, 03:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Av allt jag läst om Lars-Inge Svartenbrant, skulle jag inte vilja möta honom i skogen. Jag gillar skogen fram för allt, men han är det man förr kallade ett troll.

Måhända en psykiskt avvikande stigman.

Ja jo de som nu hyllar honom är liksom de som inte mött honom eller då inte någon som han. En psykopat som liksom inte skulle tveka att ha ihjäl dig om det var i hans intresse. Ingen gentlemanna tjuv direkt eller någon alls att hylla.
Citera
2016-04-16, 03:29
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja jo de som nu hyllar honom är liksom de som inte mött honom eller då inte någon som han. En psykopat som liksom inte skulle tveka att ha ihjäl dig om det var i hans intresse. Ingen gentlemanna tjuv direkt eller någon alls att hylla.
Det finns ett måhända annorlunda exempel från Tyskland. Peter Stubbe.
Citera
2016-04-16, 04:32
Medlem
SituationReports avatar
Utländsk reaktion:

"Finally that unholy bastard is dead."

Säger väl det mesta om hur Svarten var som person. Mjuk som rakblad och dödligt farlig.
Citera
2016-04-16, 05:11
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
. Svartenbrandt valde att bli kriminell. Om och om igen.

Jag förstår vad du menar

Men det finns val och "val". Jag sitter idag i en extremt fin position utan att ha varit någon som helst person som strävat efter det. Jag kommer från ett sammanhang där inkomsten var bra mycket lägre än det svenska genomsnittet. Och jag är etnisk svensk (icke inkvoterad någonstans).

Till det kan du lägga att jag inte gjorde en enda läxa i högstadiet eller gymnasiet pga. depression och allmän trötthet på livet. Men av någon anledning såg högsoleprovet trots det en väldig potential i mig och den vägen är det. Jag vet inte om jag väljer att inte råna banker, men det har aldrig fallit mig in att begå brott. Jag tror absolut att jag kunnat sluta som vad som helst om jag haft den talangen eller intresset.

Kort sagt har jag nog gjort vad jag kunnat och vad min ångest och mitt intresse klarat av. Hade jag varit Svartenbrandt hade jag sannolikt gått hans väg.
Citera
2016-04-16, 05:32
Medlem
LA8PVs avatar
Inhemsk terror modell Ä.
Naiv support/skol/jobb-Sverige vid hans uppväxt var väl noll + fluortanter.
Folkhemmet "up some ones ass".
Numera kapitulerat med dess följder.
Citera
2016-04-16, 06:56
Medlem
Vet inte om Svarten någonsin gjort sig förtjänt av förlåtelse men han har haft mer tid än de flesta att tänka på ämnet. Hans ord till sin dotter, till hennes bröllop, var både vackra och tankvärda:

"Förlåtelsen är Kärlekens största kraft, ty förlåtelsen återställer Kärleken till sitt ursprungliga tillstånd."

RIP Svarten, gud förlåter. Själv är jag ateist.
Senast redigerad av 666ten 2016-04-16 kl. 07:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in