Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Även om det är en ganska ren och fin stad så har orten sin beskärda del av knarkare och invandrare. Bara för något år sedan var det ju någon vaktmästare som blev nerstucken av en invandrare i centrum har jag för mig.
Det finns flera asylboenden, fler än man kan tro i förhållande till ortens storlek, och varannan butiksverksamhet verkar utgöras av pizzerior, frisöser och turklivs.
Gerestaskolan ligger dock på ön (vilket är precis vad det låter som, den halva av staden skiljs från resten av sverige av 10 meter vatten), vilket anses lite finare att bo på, samt att det mig veterligen inte finns några asylboenden på ön.
Finns skolor som hade varit närmre den största förläggningen i gamla fängelset, men vad vet jag. Kanske finns något mindre hem för negerbarn på ön också.
Jaså, är det finare att bo här. Du måtte skämta. Vandrarhemmet är fullbelagt på Volontären + att
sporthotellet är fullbelagt. Så de ungdomar som är här och idrottar på Högslätten får gå ända från stan för att komma upp hit. Det enda hotell som antagligen som logerar de stackars ungdomarna är First Hotel Stadt. Snart ställs nog allt in på Högslätten för inga föreningar har råd att komma hit längre. Jodå här finns det många nyanlända. Cyklar står överallt runt området.
En sak till, jag har 300 i veckan och är alkoholist så snacka inte om nått rikemansområde. För då cyklade du fel när du kom från Stockholm