2016-04-15, 01:41
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sverige är på väg åt totalt fel håll!
De "lättkränkta" har oftast inga problem med att kränka andra, snarare är de "lättkränktas" hobby nummer ett att kränka andra. Säger någon emot, eller agerar mot "de lättkränktas" systematiska kränkande av "medelsvensson", då anmäler den "lättkränkta kränkaren" att han inte får fortsätta kränka sin omgivning, för att någon sagt ifrån "med hela foten". Då ska den lättkränkta kränkaren givetvis få skadestånd och att den ordentliga människan ska straffas.
Gud vad trött jag blir på det "nya Sverige"!

OnT: Detta genomsyrar också dagens skola. Föräldrar anmäler skolor till Skolverket/Skolinspektionen för missförhållanden och kränkningar. Gissa vilkas föräldrar som anmäler "kränkningar"? -Föräldrar till barn som har som "heltidssysselsättning" att under hela skoltiden satsar på att kränka sin omgivning.
-Kränka klasskamrater och skolpersonal. När "busgrabben" (oftast är det grabbar) får sig en ordentlig tillsägelse av läraren, då blir grabben kränkt, och går hem till mamma och gråter, som ska anmäla skolan, för att skolan egentligen har gjort sitt jobb.
Suck!

Märkligt att förändringen gått så fort.

För inte alls så lång tid sedan kunde det gå till så här:
Lille Kalle uppför sig illa i skolan, läraren tillrättavisar tydligt, efter hemkomst berättar Kalle moloket för sin far vad som hänt, fadern hör av sig till läraren och tackar för dennes insats.
Citera
2016-04-15, 10:15
Bannlyst
vem fan vill bli lärare. Hoppas skolväsendet går under
Senast redigerad av dundeeunited 2016-04-15 kl. 10:39.
Citera
2016-04-15, 10:20
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Jobbar på en blatteskola som vikarierande fritidspedagog. Har på bara 2 dagar fått höra "du stinker" "dina äckliga händer" "du är brun och ful" "din tröja är ful". Hade det varit utanför hade jag misshandlat de så de lär sig hut. Men vad ska man förvänta sig av araber som inte kan uppfostra sina barn. Skolpersonal behöver fria tyglar. Aldrig i mitt liv att jag kommer bli lärare eller ens jobba i en skola i framtiden.

Du kanske skall ta åt dig av att barnen framför saklig kritik i stället för att gnälla på flashback? Du låter inte speciellt lämplig att jobba med barn.
Citera
2016-04-15, 14:10
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Sverige är på väg åt totalt fel håll!
De "lättkränkta" har oftast inga problem med att kränka andra, snarare är de "lättkränktas" hobby nummer ett att kränka andra. Säger någon emot, eller agerar mot "de lättkränktas" systematiska kränkande av "medelsvensson", då anmäler den "lättkränkta kränkaren" att han inte får fortsätta kränka sin omgivning, för att någon sagt ifrån "med hela foten". Då ska den lättkränkta kränkaren givetvis få skadestånd och att den ordentliga människan ska straffas.
Gud vad trött jag blir på det "nya Sverige"!

OnT: Detta genomsyrar också dagens skola. Föräldrar anmäler skolor till Skolverket/Skolinspektionen för missförhållanden och kränkningar. Gissa vilkas föräldrar som anmäler "kränkningar"? -Föräldrar till barn som har som "heltidssysselsättning" att under hela skoltiden satsar på att kränka sin omgivning.
-Kränka klasskamrater och skolpersonal. När "busgrabben" (oftast är det grabbar) får sig en ordentlig tillsägelse av läraren, då blir grabben kränkt, och går hem till mamma och gråter, som ska anmäla skolan, för att skolan egentligen har gjort sitt jobb.
Suck!

Instämmer. Sverige har blivit vidrigt. Nu är det inte barnens fel utan föräldrarna som belönar vidrigt beteende. Föräldrar som vill vara polare med sina barn, föräldrar som det första dom gör är att söka en diagnos för att deras barn beter sig illa när det i dom flesta fall handlar om uppfostran, föräldrar som vägrar inse att det är deras fel att deras ungar vandaliserar, skriker och slår klasskamrater. Dessa föräldrar som har traktorer och vargar på sina Facebook och gärna delar med sig av dagens citat. Jag föraktar dessa föräldrsr. Om någon i min bekantskap blir en sån mamma eller pappa säger jag upp bekantskapen. Livets hårda skola har föräldrarna betyg ifrån
Citera
2016-04-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ

Lille Kalle uppför sig illa i skolan, läraren tillrättavisar tydligt, efter hemkomst berättar Kalle moloket för sin far vad som hänt, fadern hör av sig till läraren och tackar för dennes insats.

HAHAHA.. Tror du på tomten också?

Idag är det som sagt snarare så att man direkt blir anmäld till både rektor, skolinspektion och polis så fort man höjer rösten åt en elev. En del av oss kallar det för rektorskultur.

Det är till och med så att huvudmännen tror att de kan skapa policys som totalt neutraliserar lärarnas befogenheter enligt skollag 5kap.
Citera
2016-04-15, 16:21
Medlem
Citat:

Nuförtiden är högutbildade föräldrar lärarnas största problem. Har synpunkter på allt från undervisning till betyg och tror sig vara bättre än läraren. Och deras vidriga små yngel som är curlade till max och aldrig kan göra något fel. Min tes är: ju mer pengar, ju värre pennalism . Det är bara att läsa ondskan av Jan Guillou för att inse hur borgare är.
Citera
2016-04-15, 16:54
Medlem
Drapåtrissors avatar
Vem vill bli lärare i dag när det på många skolor råder rena anarkin? Lärare misshandlas och hotas av sina elever och många lärare sjukskriver sig för att dom inte orkar med längre. Orsaken vet dom flesta men det är tabu att tala klarspråk om att det är en fråga om kulturkrockar med ofta en bristande respekt mot kvinnliga lärare. För bara tjugo år sedan var sådana här händelser sällsynta men nu är det vardagshändelser i många skolor tyvärr.
http://dn.se/nyheter/sverige/larare-hotas-och-misshandlas-av-sina-elever/
Senast redigerad av Drapåtrissor 2016-04-15 kl. 16:56.
Citera
2016-04-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Även om det är en ganska ren och fin stad så har orten sin beskärda del av knarkare och invandrare. Bara för något år sedan var det ju någon vaktmästare som blev nerstucken av en invandrare i centrum har jag för mig.
Det finns flera asylboenden, fler än man kan tro i förhållande till ortens storlek, och varannan butiksverksamhet verkar utgöras av pizzerior, frisöser och turklivs.

Gerestaskolan ligger dock på ön (vilket är precis vad det låter som, den halva av staden skiljs från resten av sverige av 10 meter vatten), vilket anses lite finare att bo på, samt att det mig veterligen inte finns några asylboenden på ön.
Finns skolor som hade varit närmre den största förläggningen i gamla fängelset, men vad vet jag. Kanske finns något mindre hem för negerbarn på ön också.

Jaså, är det finare att bo här. Du måtte skämta. Vandrarhemmet är fullbelagt på Volontären + att sporthotellet är fullbelagt. Så de ungdomar som är här och idrottar på Högslätten får gå ända från stan för att komma upp hit. Det enda hotell som antagligen som logerar de stackars ungdomarna är First Hotel Stadt. Snart ställs nog allt in på Högslätten för inga föreningar har råd att komma hit längre. Jodå här finns det många nyanlända. Cyklar står överallt runt området.
En sak till, jag har 300 i veckan och är alkoholist så snacka inte om nått rikemansområde. För då cyklade du fel när du kom från Stockholm
Citera
2016-04-15, 20:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Det är ju exakt så det ska vara!
Citera
2016-04-15, 20:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
vem fan vill bli lärare. Hoppas skolväsendet går under

Då går också vi under. Du och jag och alla andra.. Skolsystemet handlar om att överföra kunskap mellan generationer. Har vi inget skolsystem blir vi ungefär som skator eller andra fåglar/djur. Kunskap kommer inte att överföras mellan generationer utan ett skolsystem. Så illa är det, tyvärr.
Citera
2016-04-15, 20:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det är ju exakt så det ska vara!
Håller med! Men vad betyder "moloklet"? Är det något från Värmland?
-Annars håller jag "me"!
Citera
2016-04-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Nuförtiden är högutbildade föräldrar lärarnas största problem. Har synpunkter på allt från undervisning till betyg och tror sig vara bättre än läraren. Och deras vidriga små yngel som är curlade till max och aldrig kan göra något fel. Min tes är: ju mer pengar, ju värre pennalism . Det är bara att läsa ondskan av Jan Guillou för att inse hur borgare är.

Rimmar inte riktigt med att största problemen är i invandrarområden och bland låginkomsttagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in