2016-04-14, 13:54
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
och ,, du lär inte få veta det vilket är utmärkt ..

Varför vore det utmärkt? Om jag hade varit tillräckligt angelägen om att få veta dödsorsaken hade jag bara kunnat skriva till något av våra landsarkiv.

Citat:
Ursprungligen postat av 780
"HTLV3", var dock för okänd för att bli den "förste", som många andra.

Tack för svaret!
Citera
2016-04-14, 13:57
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Kanske en hjärtattack? 53 år, alkoholproblem, hustrun död sedan 5 år = depression, mer supande, dåliga matvanor, stress på jobbet = hjärtattack. Men det är bara min gissning.

Var det inte HTLV-3, då?
Citera
2016-04-14, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Jag har ställt samma fråga vid ett par tillfällen tidigare i tråden men inget svar har kommit.

Kanske en hjärtattack? 53 år, alkoholproblem, hustrun död sedan 5 år = depression, mer supande, dåliga matvanor, stress på jobbet = hjärtattack. Men det är bara min gissning.

Det var väl lungcancer som var hand dödsorsak?
Citera
2016-04-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Var det inte HTLV-3, då?

Det var det mest korkade jag hört på länge ...
Citera
2016-04-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det var väl lungcancer som var hand dödsorsak?

Björn ja -läs bakåt ..detta gällde Svante A
Citera
2016-04-14, 22:24
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Det var det mest korkade jag hört på länge ...

Vad svamlar du egentligen om?
Citera
2016-04-15, 00:23
Avstängd
Filmen Tusen Bitar är ju relativt tydlig med att Björn var bisexuell, även om den inte använder just det ordet. Mannen i den italienska byn var rätt tydligt en partner under lång tid, annars kunde de knappast ha bott ihop på det sättet...

I Afzelius livstid var hans hem i Italien en helt okänd bit som han tydligen höll utom kontakt med den nordiska rockbranschen, av lätt begripliga skäl - men är det någon som känner till några andra tillfällen när det här bisex-elementet (relationer med män etc) skymtade i svensk media? Eller när det ryktades om det?
Citera
2016-04-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Filmen Tusen Bitar är ju relativt tydlig med att Björn var bisexuell, även om den inte använder just det ordet. Mannen i den italienska byn var rätt tydligt en partner under lång tid, annars kunde de knappast ha bott ihop på det sättet...

I Afzelius livstid var hans hem i Italien en helt okänd bit som han tydligen höll utom kontakt med den nordiska rockbranschen, av lätt begripliga skäl - men är det någon som känner till några andra tillfällen när det här bisex-elementet (relationer med män etc) skymtade i svensk media? Eller när det ryktades om det?

Björn bisexuell -knappast -han var nog mer tvärtom ..och hade otroligt lätt att få tjejer
Citera
2016-04-15, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Vad svamlar du egentligen om?

Du svamlar och läser inte ens tråden ..varken Björns far eller han själv dog av htlv 3 -senare benämnt aids
Citera
2016-04-15, 05:29
Avstängd
Citat:
Björn bisexuell -knappast -han var nog mer tvärtom ..och hade otroligt lätt att få tjejer

Som sagt, mannen i den italienska byn delade ju både hus och säng (åtminstone sovrum) med honom om somrarna. Han talar om honom som en stadig partner, en familjemedlem. "Jag sade till honom när han låg i sängen bredvid mig, "du kan inte fortsätta så här, Björn! Vad fan håller du på med?"" - om det inte hade funnits en djup privat relation är det rätt svårt att tänka sig att Björn skulle ha släppt honom så nära inpå både sig själv och sina döttrar på det sättet, år efter år.

Det är f ö inte det minsta ovanligt att bi-män kan vara stora "womanizers". Bruce Chatwin är ett annat exempel.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-04-15 kl. 05:42.
Citera
2016-04-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som sagt, mannen i den italienska byn delade ju både hus och säng (åtminstone sovrum) med honom om somrarna. Han talar om honom som en stadig partner, en familjemedlem. "Jag sade till honom när han låg i sängen bredvid mig, "du kan inte fortsätta så här, Björn! Vad fan håller du på med?"" - om det inte hade funnits en djup privat relation är det rätt svårt att tänka sig att Björn skulle ha släppt honom så nära inpå både sig själv och sina döttrar på det sättet, år efter år.

Det är f ö inte det minsta ovanligt att bi-män kan vara stora "womanizers". Bruce Chatwin är ett annat exempel.

Nej -de var bästa vänner inget annat, han tog hand om allt ,ekonomi introduktion i byn ,huset ,var alltid där ,särskilt när han blev svårt sjuk.Mer heteroman än Björn finns nog inte, men du verkar tro att djup vänskap mellan män måste vara av sexuell natur -stackars dej .. .
Citera
2016-04-15, 15:25
Avstängd
Citat:
Nej -de var bästa vänner inget annat, han tog hand om allt ,ekonomi introduktion i byn ,huset ,var alltid där ,särskilt när han blev svårt sjuk.Mer heteroman än Björn finns nog inte, men du verkar tro att djup vänskap mellan män måste vara av sexuell natur -stackars dej .. .

Nära manliga vänner i fullvuxen ålder brukar knappast dela säng eller ens sovrum till vardags, mitt intryck är nog att relationen mellan de här båda var mer erotisk än så, även om filmen undviker att fördjupa sig i den frågan (förmodligen klokt av Gertten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in