Citat:
Ursprungligen postat av
snusmumrik50
Det är mainstream inom islam och kallas taqqiyya, vilket i stort sett innebär att det är rätt att ljuga för de otrogna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Taqqiyya
Jo jag känner till fenomenet - men det gör mig nästan ännu mer rädd - att man bara så där rätt ut, utan att rynka ett ögonbryn kan ljuga folk rätt upp i ansiktet.. och speciellt när man har en mikrofon och en kamera upptryckt i nyllet...
Men jag följer diskussionen här på Flashback med stort intresse...men även på annan media där folk ges möjlighet att kommentera (vilket naturligtvis utesluter MSM, det här är ett
alldeles för känsligt ämne för att tillåta vanligt folk att kommentera!!)
Tro det eller ej (tänker inte hänga ut personen dock), så såg jag en vän på min facebook som faktiskt tyckte
"Näää ni får inte hålla på så här, MP är det bästa partiet och Kaplan gör ju sitt bästa för att bygga nya bostäder här i Sverige..."
Kan säga att den personen inte längre finns kvar på min vänlista.. efter det inlägget så försvann hon ganska fort (ja det var en hon)...
Jag orkade inte ens börja diskutera med henne, när hon inte ens insåg de avslöjande fakta som alla större MSM faktiskt gått ut med... då var det liksom kört.