2016-04-14, 21:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Aha, så ryssarna har haft kosmonauter på månen i hemlighet?
Nej, de har skickat obemannade farkoster, liksom Frankrike har gjort (om jag minns rätt försökte de också placera en reflektor, men misslyckades).

Men det är inte det som är frågan här.
Frågan var om det är möjligt att ta ett foto från månen till jorden och därmed bevisa att fotografier på en rund gjord inte måste vara fejk. Om det går att placera reflektorer med bemannade eller obemannade farkoster borde också gå att ta ett kort.
Citera
2016-04-14, 21:54
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Men varför argumenterar då vissa för att USA har haft folk på månen pga reflektorer?
Eftersom ryssarna tydligen också har fått dit reflektorer så måste dom ju också haft folk på månen.

Om du ansluter det du har innanför pannbenet så kan du kanske räkna ut att de har landat obemannande farkoster!
Citera
2016-04-14, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Om du ansluter det du har innanför pannbenet så kan du kanske räkna ut att de har landat obemannande farkoster!
Och då faller ju reflektorbeviset platt, eller hur.
Citera
2016-04-14, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, de har skickat obemannade farkoster, liksom Frankrike har gjort (om jag minns rätt försökte de också placera en reflektor, men misslyckades).

Men det är inte det som är frågan här.
Frågan var om det är möjligt att ta ett foto från månen till jorden och därmed bevisa att fotografier på en rund gjord inte måste vara fejk. Om det går att placera reflektorer med bemannade eller obemannade farkoster borde också gå att ta ett kort.
Så reflektorbeviset kanvi lägga till handlingarna som ett helt värdelöst bevis, eller hur.
Och eftersom det troligen är möjligt att landa obemannade farkoster på månen så är det ju helt obegripligt varför vi inte har massor med bilder på jorden tagna från månen av kameror monterade på eller i dessa farkoster.
Citera
2016-04-14, 22:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så reflektorbeviset kanvi lägga till handlingarna som ett helt värdelöst bevis, eller hur.
Och eftersom det troligen är möjligt att landa obemannade farkoster på månen så är det ju helt obegripligt varför vi inte har massor med bilder på jorden tagna från månen av kameror monterade på eller i dessa farkoster.
Det är ju det vi har, det finns massor av bilder på jorden från månresorna, men du har inbillat dig att alla är fejk.

http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/catalog/70mm/magazine/?36

Förklara hur dessa inte kan vara fotograferade från en obemannad eller bemannad farkost.
Citera
2016-04-14, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är ju det vi har, det finns massor av bilder på jorden från månresorna, men du har inbillat dig att alla är fejk.

http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/catalog/70mm/magazine/?36

Förklara hur dessa inte kan vara fotograferade från en obemannad eller bemannad farkost.
Klart dom kan vara fotograferade från en obemannad farkost.
Jag trodde inte det fanns bilder på hela jorden tagna från en obemannad farkost tusentals mil bort.
Hade jag fel om detta så erkänner jag direkt att jag hade fel om det.
Citera
2016-04-14, 22:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Klart dom kan vara fotograferade från en obemannad farkost.
Jag trodde inte det fanns bilder på hela jorden tagna från en obemannad farkost tusentals mil bort.
Hade jag fel om detta så erkänner jag direkt att jag hade fel om det.
Ja men vad bra. Hade du fel?
Citera
2016-04-14, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Ja men vad bra. Hade du fel?
Inte vet jag.
Finns det bilder på hela jorden tagna på tusentals mils avstånd med obemannade farkoster?
Citera
2016-04-14, 22:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Inte vet jag.
Finns det bilder på hela jorden tagna på tusentals mils avstånd med obemannade farkoster?
Så du anser att du inte hade fel då eftersom du skyller på att du inte vet istället för att direkt erkänna att du hade fel?

Edit: Varför är du förresten så fixerad vid att du måste ha bild tagen tusentals mil bort på precis hela jorden?
Citera
2016-04-14, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Så du anser att du inte hade fel då eftersom du skyller på att du inte vet istället för att direkt erkänna att du hade fel?
Nej, om det finns dylika bilder så hade jag fel. Finns det sådana?
Citera
2016-04-14, 22:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Inte vet jag.

ja, kolla in kinesernas bilder på http://www.universetoday.com/115750/chinas-lunar-test-spacecraft-takes-incredible-picture-of-earth-and-moon-together/

Så vad ska du krysta ur dig nu för bortförklaring mot en sfärisk jord.
Citera
2016-04-14, 22:38
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nej, om det finns dylika bilder så hade jag fel. Finns det sådana?
Börja med att förklara skillnaden i bevisvärde mellan foton tagna på hela jorden och foton tagna på delar av jorden. Hur påverkar detta jordens form? Det är ju tydligen det enda som just nu hindrar dig från att direkt erkänna att du hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in