Sverige är ingenting annat än en fårhage där vargarna tagit sig in pga naiva och blåsta politiker! Nu väntar vi bara på sammandrabbningen mellan olika islamistgrupperingar som kommer att dela upp Sverige mellan sig. Det pågår en massa som varken politiker eller MSM har en aning om och den aningslöse svensken står bara och tittar på som det får han är!
Vår Kultur och Demokratiminister häller bensin på elden och kryddar med lite napalm.
I Aftonbladet säger hon: "– Det är självklart för mig att extremister och åsikter och inriktningar som den här personen på middagen står för inte har någon plats i vårt demokratiska samhälle, inte någon plats alls." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22632841.ab
Det skulle inte förvåna mig om det är hon som ryker efter detta islamofobiska utspel
Beror på hur man ser det. Om det står klart att han stöder terrorister, eller om Stefan kan vrida det åt det hållet, då kommer Löven framstå som handlingskraftig om han sparkar Kaplan. Det här med att stötta islam det var nog mer aktuellt 2014 när Kaplan togs in, nu är det mer fokus på att utrota terrorister.
Det här kan nog vara Steffes stora chans, visa handlingskraft nu!
Det skulle inte förvåna mig om det är hon som ryker efter detta islamofobiska utspel
Ja, hade hon varit en vit man i 50-årsåldern hade hon varit rökt. Men nu är hon inte det. Såväl hon som terror-Kaplan sitter säkra i sadeln av genetiska skäl.
Vänligen referera till vad som sägs i artikeln. Jag har ingen lust att stödja Aftonbladet.
Äh bara att Bert Karlsson ska anmäla Mehmet Kaplan för förtal men det var ju inte Mehmet Kaplan som förtalade Bert Karlsson utan Mehmets Kaplans pressekreterare som nu uppenbarligen belagts med munkavle.
Bra att någon journalist granskar Mehmet Kaplans kopplingar till Milli Görüs. DN:s journalist Emma Bouvin (dotter till Rysslandskorrespondenten Maria Persson-Löfgren) fick ett tips om detta efter det hade uppmärksammats på Flashback. Hennes insats bestod av att ringa upp Kaplan som berättade för henne att det här inte var något hon skulle bry sitt lilla huvud med, något som hon sedan lydigt rapporterade tillbaka om i sitt twitterflöde med orden "kommer inte att skriva någon artikel då det inte är någon nyhet".
NyheterIdag uppmärksammar idag denna pinsamma insats till "journalistik". Evin Baksi skrev då om Emma Bouvin:
Problemet är att svenska journalister antingen är för dåligt insatta då de inte har insikt i de här kretsarna. Eller så bryr de sig inte som Bouvin. Det gör att Kaplan kommer undan gång på gång. Åter Baksi:
Det är anmärkningsvärt ja, men knappast förvånande.
De kallas journalister men de är ingening annat är korrupta lögnare som får sina jobb genom att konkurrera på annat än meriter för de har inga meriter eller intelligens. ett annat får är Lena Melin och äönnu ett annat är den irländske bastarden på Aftonbladet men det finns horder av dem överallt. Som inte har några talanger och som blivit journalister för att de varken har talanger eller förmågor. Därför har de olika syn på vad nyheter är jämfört med de som har hjärna och inte är korrupta.