2016-04-14, 18:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir extremt utöver ursprung när nu detta är som att jämföra två folkmord och då alltså att folk ska utrotas blir som hur attackera och kräva avgång om nu en person sitter och skålar med den värsta nazisten som vill gasa ihjäl judar... Problematiskt minst sagt men Mp brukar klara biffen alltid på något sätt och sedan fortsätta vara de värsta rasistiska antirasisterna och feminister samtidigt som de värsta antifeministerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Slår vad om att SVTs gullegrisar i MP och främst Mehmet Terrorist klarar sig undan även den här gången, det var ju bara en middag som den naiva svennen brukar säga!

Jag är ju av den uppfattningen att det är till enorm nackdel för regeringen, media och PK generellt om Kaplan tillåts sitta kvar. "Han red ut stormen" kommer väcka väldigt många svenskar. Det är en enkel match att få utländsk media skriva om det här och sedan länka i sociala medier. Vips vet hela Sverige om att Löfvén okej:ar kända terroristsympatisörer i regeringen och riksdagen.

Redan nu är det illa för Löfvén, för sannolikt känner andra länders säkerhetstjänster till Kaplans förehavanden och de i sin tur lär väl hålla sina regeringar informerade.
Citera
2016-04-14, 18:52
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Vi har haft kungar och ministrar som har varit på middag med diktatorer. Det har delats ut nobelpris till en pedofil. Gör det kungen, ministrarna och Nobelkommittén olämpliga?

Alla kan göra misstag, och att man umgås med någon behöver inte betyda att man har samma åsikter. Ibland är det bättre att vara med, observera och försöka påverka, än att ställa sig bredvid och vägra prata med varandra.
Visst, kan man göra misstag (fast det brukar ju inte gälla SD förstås, mot deras snedsteg brukar man inte ha överseende) men när det gäller Kaplan så är detta inte frågan om något misstag, läs bara vad tex Nalim Pekgul, Mohammad Omar och Johan Westerholm har skrivit om denne islamists aktiviteter.

Inse faktum.
Citera
2016-04-14, 18:58
Medlem
tzjs avatar
Jag antar att det är kämpigt för MP att kritisera Kaplan nu. Vad går man på? Allmänt dåligt omdöme, eller väljer man att kritisera de åsikter som sällskapet står för? Turkar får man ju inte vara arg på, dom är det ju synd om säkert.

Soppan har kokat över, det är bara skräp kvar nu.
Citera
2016-04-14, 19:03
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Om Löfven ger Kaplan foten så kommer jag att garva högt.

Symbolvärdet i att landets högste chef ger arbetslagets inkvoterade muslim foten för att han gullar med extremister.. Samtidigt som hundratusentals av dem ska in på arbetsmarknaden.. Vilket regeringen har så enormt mycket prestige investerat i.. Brinner nog ett par kretsar i skallen på världens godaste människor ikväll. Fram med popcornen.
Citera
2016-04-14, 19:04
Medlem
Fridolin ska ju vara smart men att stå i tv och kalla en islamist som Mehmet Kaplan för demokrat och feminist.
Inte ens MP korkade väljare kan köpa detta längre, eller ?
Citera
2016-04-14, 19:05
Medlem
Att Kaplan inte själv avgår eller får sparken av Romson eller Fridolin hade jag inte räknat med.

Men det jag stör mig mest på är att Löfven säger "Fy på dig" gör inte om detta, så jävla svag statsminister för ett land är åt helvete rent utsagt.
Citera
2016-04-14, 19:06
Medlem
Detta om något bevisar islams avancering i Sverige på absolut högsta rikdsdagsnivå. Oerhört skrämmande att man fick alla sina föraningar kring denna Kaplan bekräftade och då med besked, gråa vargarna är inte en organisation man kan vifta bort.
Citera
2016-04-14, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Om Löfven ger Kaplan foten så kommer jag att garva högt.

Symbolvärdet i att landets högste chef ger arbetslagets inkvoterade muslim foten för att han gullar med extremister.. Samtidigt som hundratusentals av dem ska in på arbetsmarknaden.. Vilket regeringen har så enormt mycket prestige investerat i.. Brinner nog ett par kretsar i skallen på världens godaste människor ikväll. Fram med popcornen.

Beror på hur man ser det. Om det står klart att han stöder terrorister, eller om Stefan kan vrida det åt det hållet, då kommer Löven framstå som handlingskraftig om han sparkar Kaplan. Det här med att stötta islam det var nog mer aktuellt 2014 när Kaplan togs in, nu är det mer fokus på att utrota terrorister.

Det här kan nog vara Steffes stora chans, visa handlingskraft nu!

- S 2018 -
Citera
2016-04-14, 19:11
Avslutad
Nu har han hamnat i rejält blåsväder.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22630203.ab
Citera
2016-04-14, 19:12
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Beror på hur man ser det. Om det står klart att han stöder terrorister, eller om Stefan kan vrida det åt det hållet, då kommer Löven framstå som handlingskraftig om han sparkar Kaplan. Det här med att stötta islam det var nog mer aktuellt 2014 när Kaplan togs in, nu är det mer fokus på att utrota terrorister.

Det här kan nog vara Steffes stora chans, visa handlingskraft nu!

- S 2018 -

Jag håller helt med, att sparka arbetslagets enda muslim är extremt handlingskraftigt och borde uppmuntras, kom igen nu Stefan! Det är bara ett sammanträffande att han är muslim!

Citera
2016-04-14, 19:14
Avslutad
Hahaha att jämföra SMR med Gråa vargarna. SMR är ett gäng tonåringar med högeråsikter, gråa vargarna har dödat flera tusen genom åren, speciellt i Azerbaijan-Armenien konflikten. Skrattretande om denna snubbe inte avgår.

Citera
2016-04-14, 19:14
Medlem
arbogaeriks avatar
Nya kapitlet ur maktelitens manual.
Gäller från i igår, iom annonseringen om "100 IS-anhängare i Borås"...
Senast redigerad av arbogaerik 2016-04-14 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in