2016-04-13, 08:24
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
På din första fråga är svaret:
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som HA:s kropp i FÖRSTA steget göms.
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som de flesta av HA:s tillhörigheter göms.
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som en av HA:s tillhörigheter göms tillsammans med ett föremål som GM använt i samband med att han dödar HA.
Att det finns anledningar varför kroppen och föremålen hamnar på tre olika ställen.
Att gissa är ingen metod ni hänfallit till, det har ni gjort klart. Men istället för att bjuda in till gissningslek här i tråden så kan ni väl skriva ut platser och annat i klartext, eller vill ni jättegärna ha de specifika frågorna?
Citera
2016-04-13, 17:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
På din första fråga är svaret:
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som HA:s kropp i FÖRSTA steget göms.
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som de flesta av HA:s tillhörigheter göms.
Att vi har en klar uppfattning i vilket " område " som en av HA:s tillhörigheter göms tillsammans med ett föremål som GM använt i samband med att han dödar HA.
Att det finns anledningar varför kroppen och föremålen hamnar på tre olika ställen.

På din andra fråga är svaret :
Att det vill vi inte svara på just nu. Utan ber att få återkomma till det i ett senare inlägg.
Med ett undantag: Ja GM fick hjälp med att gömma HA:s kropp i FÖRSTA steget. Och då menar vi inte i bagageutrymmet på sin bil på brottsplatsen, där vi ju menar att bara HA och GM fanns när brottet begicks.

Har stället där HAs kropp göms i första läget anknytning till GM? Med tanke på skallgångskedjorna får jag för mig att hon transporterats ifrån Mariestad.
Citera
2016-04-13, 22:07
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har stället där HAs kropp göms i första läget anknytning till GM? Med tanke på skallgångskedjorna får jag för mig att hon transporterats ifrån Mariestad.

Som svar på din första fråga, så har läget anknytning till GM ( och 2 andra personer ) i den meningen att GM är " geografiskt " hyfsat bekant med området. Vi menar alltså inte att HA göms i någons bostad eller i det omedelbara närområdet till brottsplatsen.

Som svar på din andra fråga, så menar vi att hon i " första " skedet transporteras till en plats utanför " centrala " Mariestad. Men fortfarande till en plats som man kanske skulle kunna säga ingår i " stor " Mariestad. Låt oss säga c.a 10 kilometer från brottsplatsen lite beroende på hur man kör eller mäter.
Där göms / döljs hon på ett ganska " enkelt " sätt. Detta området är ett område som inte berörs av några skallgångar under den första tiden efter hennes försvinnande.
Citera
2016-04-13, 22:12
Medlem
Citat:

På din andra fråga är svaret :
Att det vill vi inte svara på just nu. Utan ber att få återkomma till det i ett senare inlägg.
Med ett undantag: Ja GM fick hjälp med att gömma HA:s kropp i FÖRSTA steget. Och då menar vi inte i bagageutrymmet på sin bil på brottsplatsen, där vi ju menar att bara HA och GM fanns när brottet begicks.

Har jag uppfattar det hela rätt?

GM var ensam med Helena i hans bil.
Helena fick skjuts av GM som körde eftersom han var ensam. Han kunde inte varit synligt berusad, H skulle då inte åkt med.
När de befann sej vid genvägen nära Helenas hem så var det bara de två, GM och Helena.
HA miste livet vid genvägen nära hemmet. GM är ensam med HA kropp.....Lämnar han henne där och åker och hämtar någon eller tar han med sej HA direkt på egen hand och kontaktar en medhjälpare senare?
GM var alltså inte påtagligt berusad och någon Helena litade på.?
Finns inga vittnen gällande promenaden hem. Det troliga är att hon trots allt åkte bil..
Om taximannen är GM, skulle hon valt att följa med honom? Han var dessutom kraftigt berusad och fick minnesluckor........
Citera
2016-04-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Helena fick skjuts av GM som körde eftersom han var ensam. Han kunde inte varit synligt berusad, H skulle då inte åkt med.
När de befann sej vid genvägen nära Helenas hem så var det bara de två, GM och Helena.
HA miste livet vid genvägen nära hemmet. GM är ensam med HA kropp.....Lämnar han henne där och åker och hämtar någon eller tar han med sej HA direkt på egen hand och kontaktar en medhjälpare senare?
Finns inga vittnen gällande promenaden hem. Det troliga är att hon trots allt åkte bil..
Om taximannen är GM, skulle hon valt att följa med honom? Han var dessutom kraftigt berusad och fick minnesluckor........
Vet vi att HA miste livet vid genvägen hem? Hon kanske drogs in i bilen och kördes iväg och togs av daga på annan plats? Finns inga vittnen på hela promenaden hem men vittne finns på en del av promenaden. Det finns inga vittnen på att hon hoppat in i någon bil heller... Att "taximannen" var kraftigt berusad och hade minnesluckor är endast information från honom själv.. Var han verkligen ensam med HA vid genvägen? Kanske taximannen bad en vän möta upp honom vid genvägen medan han gjorde sällskap med HA?
Citera
2016-04-14, 00:41
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Vi ser att vi delvis är två på bollen!
GM var ensam med Helena i hans bil. Svar: Ja
Helena fick skjuts av GM som körde eftersom han var ensam. Svar: Ja
Han kunde inte varit synligt berusad, H skulle då inte åkt med. Svar: Vad vet du om det ?
När de befann sej vid genvägen nära Helenas hem så var det bara de två, GM och Helena. Svar: Ja
HA miste livet vid genvägen nära hemmet. Svar: Snarare närmare " lekplatsen "
GM är ensam med HA kropp. Svar: Ja
Lämnar han henne där och åker och hämtar någon eller tar han med sej HA direkt på egen hand och kontaktar en medhjälpare senare?
Svar: Han tar med henne. Men återvänder med en medhjälpare en " stund " senare för att hämta ett par föremål.
GM var alltså inte påtagligt berusad. Svar: Snarare påverkad
och någon Helena litade på.? Svar: Uppenbarligen
Finns inga vittnen gällande promenaden hem. Svar: I vart fall inte efter att GM och HA tar GM:s bil från " trädgårdskolan ".
Om taximannen är GM, skulle hon valt att följa med honom? Svar: Ja
Han var dessutom kraftigt berusad och fick minnesluckor. Svar: Det är vad han påstår själv.
Citera
2016-04-14, 00:52
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vet vi att HA miste livet vid genvägen hem? Hon kanske drogs in i bilen och kördes iväg och togs av daga på annan plats? Finns inga vittnen på hela promenaden hem men vittne finns på en del av promenaden. Det finns inga vittnen på att hon hoppat in i någon bil heller... Att "taximannen" var kraftigt berusad och hade minnesluckor är endast information från honom själv.. Var han verkligen ensam med HA vid genvägen? Kanske taximannen bad en vän möta upp honom vid genvägen medan han gjorde sällskap med HA?

Finns inga vittnen på hela promenaden hem men vittne finns på en del av promenaden. Just det!
Det finns inga vittnen på att hon hoppat in i någon bil heller. Jo det gör ju det! Vittnet befinner sig på " trädgårdskolan / parkering ", hen kan dels beskriva GM:s bil, hen kan till och med ange bilmärke och färg efter som en släkting råkar äga just en sådan bil. Vi har för övrigt beskrivit detta i ett tidigare inlägg.
Att "taximannen" var kraftigt berusad och hade minnesluckor är endast information från honom själv TACK
Citera
2016-04-14, 02:08
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Flyttade från stan våren/ sommaren-95, kan varit lite senare med några månader...

Någon gång runt -94, senare delen tror jag det var...

Håller på att gå igenom denna tråden och förundras över att du påstår dig inte känna Ma*nuss*n under den aktuella tiden Ul*ber*! Jag träffade er tillsammans vid upprepade tillfällen under denna tiden! Jag kan framför allt påminna dig om den gången då jag mötte er när ni skulle åka till Köping och festa, kommer du ihåg? Jag minns VÄLDIGT väl och väntar fortfarande på att få bjuda igen! Att berätta här vilken falsk jävla råtta du är är bara en bonus! Varför ljuger man om detta om man har rent mjöl i påsen?
Citera
2016-04-14, 02:31
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Tycker inlägg 5627 som kungkarl gör är högintressant. Undrar om någon kollat brunnen och schakten? Hur lång körsträcka är det mellan platsen där hon försvann och dessa platser som kk nämner? Någon som vet?

Vågar vi fråga dig varför du tycker det? ( Det är väl andra gången vi ställer frågan )
Citera
2016-04-14, 02:39
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Att gissa är ingen metod ni hänfallit till, det har ni gjort klart. Men istället för att bjuda in till gissningslek här i tråden så kan ni väl skriva ut platser och annat i klartext, eller vill ni jättegärna ha de specifika frågorna?

eller vill ni jättegärna ha de specifika frågorna? Svar: Ja det blir ju enklast så ( och till och med seriöst ).
Sen finns ju även möjligheten med PM.
Citera
2016-04-14, 02:52
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Mycket snyggt jobbat! Men nu ringer mina varningsklockor! Det finns en risk (hur stor vet jag inte) att den utpekade tar självmo*d nu innan han pekar ut platsen var kroppen finns, det vore synd i så fall eftersom jag gärna ser att kroppen återfinns i den mån det är möjligt för att få en riktig begravning. Därför bör polisen agera omedelbart nu och pressa gm såvida de inte redan gjort det.

(ovanstående gäller givetvis i den mån att han bevisligen är rätt gm).

Nu skall vi väl inte tro att någon GM går åstad och tar livet av sig efter att orkat bära på bördan under 24 år.
Han är nog inte den personligheten eller för att citera honom själv;
" så nu efter 20 år skall man komma i håg en massa saker som jag inte ens funderat över "
" vilka schackpjäser valde du i detta spelet "

Om nu det tråkiga ändå skulle inträffa, så kan vi trösta oss med att det finns i vart fall två personer till som kan hjälpa oss med den saken.
Senast redigerad av Bickan 2016-04-14 kl. 02:53. Anledning: stavfel
Citera
2016-04-14, 03:00
Medlem
Citat:
Vågar vi fråga dig varför du tycker det? ( Det är väl andra gången vi ställer frågan )
Ljus bil med oroliga personer siktades där tidig morgon skriver kk.
Jag tycker att kung karl har bidragit med väldigt mycket intressant info tillsammans med rednecks och om det som de delgivit tråden stämmer så finns väl många av svaren i tråden. Jag har aldrig trott att gärningsmannen varken begravt henne eller sänkt henne i någon sjö pga att det kräver mer arbete, verktyg och bör vara mer riskfyllt och lättare att bli påkommen om GM först ska flytta kroppen till en båt och sen sänka offret eller om GM står och gräver nånstans. Men att kasta ner någon i ett hål och kanske fylla på med sten bör gå ganska snabbt. Men det är bara mina spekulationer och inte något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in