2016-04-12, 20:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: det där är desinformation - igen.
Det var brittiska polisen som tabbade sig. Varför tror du Fhl så snabbt lämnade detta spåret? De fick stora skälvan när de insåg att de höll på att sätta Englandskollegor i klistret.

Men som sagt - då vet vi hur lätt polis sammanblandar personer...

Det finns inget som stödjer det du påstår om våld. Du försöker smutskasta via vidhäftning (oerhört vanligt beteende bland åklagarkramarna här). AB är knappast ett sanningsvittne i det fallet. Han som hotades att säga "rätt", läste innantill efter en plötsligt paus och senare fick specialbehandling.

Usch , vilka fula öknamn du använder , åklagarkramare ...
Apropå desinformation .
Bevisa att Aivaras hotades att säga rätt , läste innantill och att han därför fick särbehandling .
I mina ögon är Aivaras den som är mest trovärdig av alla .
Men det kanske inte säger så mycket med tanke på hur mycket dom andra har ljugit .
Skrämd av den våldsamme mördaren Nerijus tidigare så vågade han knappast sitta och hitta på saker .
2016-04-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har fått svar. Släpp överfokus på Sahl för kvisten fanns där sen förut:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det var inget svar. Jag väntar mig en utredande novell.
2016-04-12, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Men i så fall finns ingen logik att HA anger den här grenen som en signal att gå in i boden. Om det sprungit minst två personer innan i boden? Alla stoppar in denna gren?
Varför reagerade inte er/din hjälte Björn Sahl över grenen då?
HA överger hjälmen och jackan för vadå? En känsla? Det alldeles för mycket som inte är riktigt sant i det här Kammarspelet....
Det enda som saknar logik är ditt sätt att resonera. Krim.tekniker säkrade spår framför rishögen enligt sedvanlig rutin:
Utifrån och in gällande marken för att säkra spår. På samma sätt som sker i ett rum. Sen lägger hon märke till kvisten i dörren eftersom hon har mångårig erfarenhet och ser detaljer på ett helt annat sätt än vanligt folk - som möjligen noterar kvisten men lägger inte mer krut på det.
CB tänkte att de redan letat där och reagerar inte mer på detta.

Sahl är ingen hjälte - däremot är han inte värd all den skit du skriver. Han är observant och det ska han ha creed för.
2016-04-12, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var inget svar. Jag väntar mig en utredande novell.

Det var ett jävla bra svar som dementerade ditt påstående med råge - med källhänvisning.

Utöver detta sunt bondförnuft att kvisten är vänd/växer åt detta håll och uppenbart fastnar i dörren då den öppnas.
2016-04-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Usch , vilka fula öknamn du använder , åklagarkramare ...
Apropå desinformation .
Bevisa att Aivaras hotades att säga rätt , läste innantill och att han därför fick särbehandling .
I mina ögon är Aivaras den som är mest trovärdig av alla .
Men det kanske inte säger så mycket med tanke på hur mycket dom andra har ljugit .
Skrämd av den våldsamme mördaren Nerijus tidigare så vågade han knappast sitta och hitta på saker .

Men det har jag redan skrivit om. Det står i fupens förhör.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-04-12, 20:36
Medlem
Citat:
Det enda som saknar logik är ditt sätt att resonera. Krim.tekniker säkrade spår framför rishögen enligt sedvanlig rutin:
Utifrån och in gällande marken för att säkra spår. På samma sätt som sker i ett rum. Sen lägger hon märke till kvisten i dörren eftersom hon har mångårig erfarenhet och ser detaljer på ett helt annat sätt än vanligt folk - som möjligen noterar kvisten men lägger inte mer krut på det.
CB tänkte att de redan letat där och reagerar inte mer på detta.

Sahl är ingen hjälte - däremot är han inte värd all den skit du skriver. Han är observant och det ska han ha creed för.

Du undviker fortfarande kärnfrågan. Om det var en gren som "lockade" HA (vilket hon inte säger under ed utan till media!) så är frågan varför inte militären-i-civila-kläder BS fattade misstankar? För det gjorde han ju inte enligt han själv. Alltså inte särskilt "observant". Han är mer observant när det gäller ilskna katter och plufsiga litauiska kvinnor om man säger så.

Om det inte fanns en gren som "lockade" HA - varför närmast sprang hon till boden och lämnade föremålen? Varför fabulerade hon om denna gren i åklagartrogen media (GP)?
2016-04-12, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Men det har jag redan skrivit om. Det står i fupens förhör.
Fetglöm det där. AB är den som berättar spontant allt han kan komma på. Det är inte minsta märkliga frågor i ett förhör och han är den som tänker till. Han är den som varit mest konkret i hela den här löjliga familjen och anser att om NB gjort det här så kommer han inte se honom som sin bror.
Uppenbart stod han vid sitt ord.
2016-04-12, 20:40
Medlem
Citat:
Fetglöm det där. AB är den som berättar spontant allt han kan komma på. Det är inte minsta märkliga frågor i ett förhör och han är den som tänker till. Han är den som varit mest konkret i hela den här löjliga familjen och anser att om NB gjort det här så kommer han inte se honom som sin bror.
Uppenbart stod han vid sitt ord.

Varför är han då rädd för att säga "fel", varför blir poliserna "trevliga" och varför görs pausen där han sedan läser innantill?

Lägg märke till att varken IB eller NB någonsin kallar poliserna "trevliga".
2016-04-12, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Du undviker fortfarande kärnfrågan. Om det var en gren som "lockade" HA (vilket hon inte säger under ed utan till media!) så är frågan varför inte militären-i-civila-kläder BS fattade misstankar? För det gjorde han ju inte enligt han själv. (Han är liksom"okunnig" när det passar.)

Om det inte fanns en gren som "lockade" HA - varför närmast sprang hon till boden och lämnade föremålen? Varför fabulerade hon om denna gren i åklagartrogen media (GP)?
Det kan inte vara lätt att kämpa i motvind och behöva repetera samma saker om och om igen.
Tappra försök men du kommer ingen vägen med dina märkliga påståenden.

Undviker kärnfrågan? Jag skrev att kvisten sitter i dörren redan på tisdag så det lär inte vara Sahl som petat med några kvistar.

Sprang till dörren och lämnade föremålen?
Hon säkrar utsidan/marken (fotspår) under lång tid innan hon säkrar jacka och hjälm. Hon är således i boden innan hon går till baksidan av rishögen.

Lögnhals.
Hon säger i förhör i TR att grenar har fastnar i dörren.
2016-04-12, 20:46
Medlem
Citat:
Det kan inte vara lätt att kämpa i motvind och behöva repetera samma saker om och om igen.
Tappra försök men du kommer ingen vägen med dina märkliga påståenden.

Undviker kärnfrågan? Jag skrev att kvisten sitter i dörren redan på tisdag så det lär inte vara Sahl som petat med några kvistar.

Sprang till dörren och lämnade föremålen?
Hon säkrar utsidan/marken (fotspår) under lång tid innan hon säkrar jacka och hjälm. Hon är således i boden innan hon går till baksidan av rishögen.

Lögnhals.
Hon säger i förhör i TR att grenar har fastnar i dörren.

Det hade jag missat i förhöret. Det var intressant. Nu var det plural alltså.
Det gör det ännu mer mystiskt att inte militären-i-civila-kläder reagerade och tipsade HA.
Eller gjorde han det?
2016-04-12, 20:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Men Björn Sahl öppnade ju dörren till boden? Var det alltså han som stoppade tillbaka grenarna?

Vadå stoppade tillbaka grenarna ?
Om grenarna växer på ett sådant sätt att den lutar in mot dörren så
fastnar dom ju under dörren varje gång någon öppnar den .
Grenarna hamnar där av sig själva , ingen behöver "stoppa" tillbaka dom .
Är du säker på att hundföraren stängde dörren innan B Sahl tittade in ?
Han kanske aldrig såg att grenarna satt fast under dörren ens .
2016-04-12, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Det hade jag missat i förhöret. Det var intressant. Nu var det plural alltså.
Det gör det ännu mer mystiskt att inte militären-i-civila-kläder reagerade och tipsade HA.
Eller gjorde han det?
Jamen oj vad det måtte ha gjort skillnad!
Det handlar oavsett om växtlighet, kvist/kvistar eller gräs - och det är skit det samma om det är 32 grässtrån och 4 kvistar.

Vad Sahl reagerade på eller inte är fullständigt ointressant. CB såg gräs och kvist sitta i dörren på tisdag och sen ser krimtekniker det samma på fredag och går dit.

Det var jävligt bra så att Lisa hittades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in