Mynningsflammor och rök. Tydligen var det ingen brist på detta.
Men var det bara eld och rök som kom ur mynningen på den långa revolverpipan? Krutrester på parets kläder, borde gå att spåra till ett visst fabrikat.
Anders Delsborn satt i sin vita Honda och såg det här:
''Det såg ut som om Olof och Lisbeth Palme hade stått och pratat med mannen''
''Mördaren stod och pratade med Olof Palme innan skotten föll, det såg jag klart och tydligt!''
"Jag hörde två snabba skott och såg hur -en- stor elds- och rökflamma slog ut ur den långa pipan.''
Ett annat vittne som här kallas Martin, säger:
''Plötsligt tar mannen vid fönstret några steg mot paret. Martin säger högt till sina vänner i baksätet: Nu jävlar snor han handväskan av kärringen! Mannen är snabbt ifatt. Han greppar tag i mannen framför sig, med vänster hand på vänster axel. Han drar honom åt sig, samtidigt som han tar upp höger hand ur fickan. I handen har han en revolver. Med höjd arm skjuter han två gånger på nära håll. Han kramar avtryckaren i snabb följd. Martin ser de båda mynningsflammorna. De tycks gå in i offrets rygg. Smällarna är kraftiga. Martin ser den skjutne mannen kastas framåt av den kraftiga träffen i ryggen.''
Här är tydligen GM högerhänt! Och vem "Martin" är vet nog många
Jag har inte den blekaste aning om vem som ligger bakom den nedanstående sidan, där citaten är hämtade ifrån.
http://abe.freeshell.org/palme/node62.html