2016-04-12, 15:26
Medlem
Oj oj oj, nu dras det åter igång med lånat mishmash från olika källor i salig röra. Oves imaginära psykstyre som det inte finns minsta belägg för kombinerat med remstams skott framifrån och oves höghastighetsvapen från en fjärrskytt där JG och Baresic finns med. Var och en i sig helt verklighetsfrånvända hypoteser helt utan grund och tillsammans ett verk av den kända desinformationsmetoden smutsning.

Rena Slowmotion scenarior som bara gynnar motståndarna till den substans som avtäckts de senaste åren.

Får man identitet på WTersonerna så kan man lägga allt annat till sidan. Här finns naturligtvis lösningen till mordkonspirationen och mörkläggningen. Genom åren har det presenterats otaliga åsikter och hypoteser som vi kan rensa bort. Och borde ha rensat bort till slasken för länge sedan.

Återstår då av utredningsbart material från PU några futtiga permar och ett antal förhör av känsligt slag. Mycket känsligt slag.

Jag tror att nog en hel del förstått att det förekommit falska förespegligar både till utförare och bland anstiftare såväl som mörkläggare. Om man blivit lurad är det nog en förmildrande omständighet och de flesta brotten förutom själva mordet är sedan länge sedan preskriberade.

Det mest politiskt känsliga är nog vilka som hade tränat, coachat och instruerar utförarna!

Självklart är det samma personer bakom som påstår att OP var en spion och landsförrädare som står bakom gärningen.

I de grumliga vattnen simmar fiskar med helt olika motiv.
Citera
2016-04-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus

Då det gäller Per Arvidsson, är det ingen slump att HH kallar in honom. Han var väl den som hade mest kunskap i ämnet.

Visst kan man besitta vissa kunskaper även om man bara är 25 år.
Citera
2016-04-12, 15:54
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Visst kan man besitta vissa kunskaper även om man bara är 25 år.
Varför skulle annars HH koppla in honom som expert?
Citera
2016-04-12, 16:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oso63
Sverker och Lars har jag ingen uppfattning om förutom att de var med i Stockholms försvarsskytteförening...
Jag har inga indikationer på att de på något sätt skulle vara inblandade.
Om man inte räknar in att Ole Dammegård i "statskupp i slowmotion" hävdar att Sverker var den som fick i uppgift att rekrytera till AGAG.....
Gemensamt för alla i skytteföreningen verkar vara att de på olika sätt fått någon slags förhandsinformation om någon eventuell och mer omfattande mordplan. Likaväl som IvB kunde avstå från erbjudandet att deltaga trots sina säkra garantier från utlandet så måste svenskar tillfrågade om samma sak akta sig om syftet på riktigt skulle innebära statskupp. Vad man ansåg om Palme spelade knappast någon roll för gruppens ställningstagande i detta fall.
Då ju ingen kunde veta exakt vilka som låg bakom skulle det utan tvekan löna sig bäst att stå på den säkra sidan i beprövat samarbete med polis och Säpo.
Att psykförsvaret som sedan visade sig ha haft insyn åt alla håll i planläggning, mörkläggning och utredning också skulle ha haft en mullvad alldeles i Näss närhet som avslöjade alltihop är fortfarande omöjligt att förklara ens för varandra - särskilt sedan nästan alla istället blivit lika hotade och misstänkta för att vara mördare medan kuppmakarna kunnat gå helt fria från misstankar.
Sverker och Lars hoppas jag ändå blir de sista man försöker att genom mutor, utpressning och falskspel låta bli misstänkta gm.
Citera
2016-04-12, 16:24
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Oj oj oj, nu dras det åter igång med lånat mishmash från olika källor i salig röra. Oves imaginära psykstyre som det inte finns minsta belägg för kombinerat med remstams skott framifrån och oves höghastighetsvapen från en fjärrskytt där JG och Baresic finns med. Var och en i sig helt verklighetsfrånvända hypoteser helt utan grund och tillsammans ett verk av den kända desinformationsmetoden smutsning.

Rena Slowmotion scenarior som bara gynnar motståndarna till den substans som avtäckts de senaste åren.

Får man identitet på WTersonerna så kan man lägga allt annat till sidan. Här finns naturligtvis lösningen till mordkonspirationen och mörkläggningen. Genom åren har det presenterats otaliga åsikter och hypoteser som vi kan rensa bort. Och borde ha rensat bort till slasken för länge sedan.

Återstår då av utredningsbart material från PU några futtiga permar och ett antal förhör av känsligt slag. Mycket känsligt slag.

Jag tror att nog en hel del förstått att det förekommit falska förespegligar både till utförare och bland anstiftare såväl som mörkläggare. Om man blivit lurad är det nog en förmildrande omständighet och de flesta brotten förutom själva mordet är sedan länge sedan preskriberade.

Det mest politiskt känsliga är nog vilka som hade tränat, coachat och instruerar utförarna!

Självklart är det samma personer bakom som påstår att OP var en spion och landsförrädare som står bakom gärningen.

I de grumliga vattnen simmar fiskar med helt olika motiv.
Du får stå för ditt eget mishmash. Din övertro på ett låghastighetsvapen är pinsam.
Och vilken typ av grumligt vatten du har på din sida, vet jag. Och vilka höga moraliska motiv du har får du gärna berätta om, så att vi får det förklarat för oss, en gång för alla, vad som är rätt! Och vad som är fel!
Jag har inte lånat något. Har inte läst vad varken Remstam eller Dammegård, har för teorier.
Att förövarna hade för avsikt att skjuta ifrån avstånd, tycker jag är naturligt. Vem skulle inte ha valt det tillvägagångssättet? Hur hade du själv gjort?
Sedan att någon måste befinna sig i närheten, om bekymmer skulle uppstå, tycker jag är ren logik.
Sedan att man inte ville göra husrannsakan i varenda butik och lägenhet i området, tycker jag är logik som talar för att det gärna fick framstå som en, ensam missbrukare.
Jag har sett bilderna från obduktionen. Fick då känslan av att det måste vara ett ingångshål i bröstet. Men gav upp tanken, då expertis och allmänhet var bestämda i sin uppfattning. Men igår väcktes den till liv igen, då Oopc's inlägg visade att jag inte var ensam om den idén. Är osäker på användarens namn var Oopc? Har jag sett bilder på obduktionen? Eller har jag bara läst protokollet med noggrannhet?

Om du själv skulle utföra samma attentat, är det väl självklart att du måste lämna en plan till din uppdragsgivare, på hur du ska med så stor chans som möjligt, fullfölja ditt uppdrag. Att bara förlita sig på en GM är ren idioti. Om idioti är att föredra, vill jag gärna att du förknippar och förespråkar CP eller VG som GM.

Oso63 ursäkta.
Senast redigerad av Gothus 2016-04-12 kl. 17:04.
Citera
2016-04-12, 16:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
......
Får man identitet på WTersonerna så kan man lägga allt annat till sidan. Här finns naturligtvis lösningen till mordkonspirationen och mörkläggningen. Genom åren har det presenterats otaliga åsikter och hypoteser som vi kan rensa bort. Och borde ha rensat bort till slasken för länge sedan.......
Enklaste sättet att rensa bort hypoteser och åsikter av alla de slag måste vara att ge ett mer trovärdigt svar på de enklaste grundläggande frågor som ställts.
Vad får dig att tro att inte PU redan har koll på alla dem som deltog på polisens och säpos sida för att förhindra kuppen?
Om rättsansvariga verkligen själva var övertygade om att någon i exv Tolvans sammansvurna gäng hade varit förrädare mot allihop så hade man utan tvekan kunnat utveckla ett samarbete för att få fram säkra bevis. Psykförsvaret har experterna för just detta men måste tydligen skydda folk på sin egen sida som inte vill ha fram ett sant avslöjande.
Citera
2016-04-12, 17:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
......
Om han sköts med .357 metal piercing i ryggen när han låg ner skulle kulan pulveriseras mot betongen och orsaka en kraftfull krater i densamma. jag har skjutit med den ammunitionen så jag känner till dess anslagsenergi, även om den skulle varit underladdad.
Dessutom skulle resterna av kulan ha rikoschetterats mot Palme och orsakat splitter- och fragmentskador.....
En krater i betongplattan är just vad som blev men då den direkt blev fylld med blod och sedan övertäckt av blommor var det inte så många som fick se. Helt säkert ligger den nu förvarad i något frimureris källarvalv efter att ett särskilt team gatuarbetare fått ta hand om allt och lägga på helt ny beläggning för att höja upp gatan till rätt nivå som man sa.
Kulan rikoschetterade upp mot stålgallret som skyddar betongpelaren några meter från mordplatsen. Elisabeth Belich råkade få en solkatt från någon metallbit i axelhöjd uppe på gallret då hon stod en bit bort bland åskådarna runtom. Hon gick fram och pillrade loss den mystiska biten och överlämnade till polisen som då först inte kunde tro att det var någon kula öht.
Då OP hukade sig för första skottet och höjde händerna kan han mycket väl ha fått splitter mot sig framifrån som ingen kunnat förstå och därför kunnat rationalisera bort från protokollet. Värre är den senare förnekelsen av den trumpetliknande raka sårkanal in från ryggen och ut genom bröstet som Kari Ormstad särskilt visade då Sonny Björk bara stod där som ett fån.
Citera
2016-04-12, 18:00
Medlem
Citat:
Bara en liten korrigering... Jag har inte pratat med en person som pratat med en person som.. osv..

Jag har haft ett 3 timmar långt samtal om MOP med en av personerna som träffat och intervjuat finskorna...

Jag ber om ursäkt. Jag läste slarvigt.
Citera
2016-04-12, 18:06
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
En krater i betongplattan är just vad som blev men då den direkt blev fylld med blod och sedan övertäckt av blommor var det inte så många som fick se. Helt säkert ligger den nu förvarad i något frimureris källarvalv efter att ett särskilt team gatuarbetare fått ta hand om allt och lägga på helt ny beläggning för att höja upp gatan till rätt nivå som man sa.
Kulan rikoschetterade upp mot stålgallret som skyddar betongpelaren några meter från mordplatsen. Elisabeth Belich råkade få en solkatt från någon metallbit i axelhöjd uppe på gallret då hon stod en bit bort bland åskådarna runtom. Hon gick fram och pillrade loss den mystiska biten och överlämnade till polisen som då först inte kunde tro att det var någon kula öht.
Då OP hukade sig för första skottet och höjde händerna kan han mycket väl ha fått splitter mot sig framifrån som ingen kunnat förstå och därför kunnat rationalisera bort från protokollet. Värre är den senare förnekelsen av den trumpetliknande raka sårkanal in från ryggen och ut genom bröstet som Kari Ormstad särskilt visade då Sonny Björk bara stod där som ett fån.
Vad bevisar upphittandet utav en tredje kula, och från vilken typ av ammunition var den ifrån? Var befinner sig den tredje kulan nu?
Insinuerarar du att Sonny Björk är ett fån, eller tror du att han vet mer om MOP?
Citera
2016-04-12, 18:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad bevisar upphittandet utav en tredje kula, och från vilken typ av ammunition var den ifrån? Var befinner sig den tredje kulan nu?
Insinuerarar du att Sonny Björk är ett fån, eller tror du att han vet mer om MOP?
Någon tredje kula vet jag inget om. Den först upphittade efter 8 tim. av den nyligen avlidna indiern har jag blivit alltmer övertygad om var utlagd. Denna andra som Belich hittade ytterligare 30 tim. senare vid middagstid på den soliga söndagen tror jag däremot är den enda verkliga mordkulan som dock genast byttes ut mot en annan av dem som CGÖ hade i reserv. Eftersom polisen varit inblandad men för att avstyra mordet men i första hand för att förhindra en statskupp så gällde att förvilla utredningen i nya statens regi tills alla bevis var säkrade. Sonny Björk gjorde sitt bästa att hålla masken inför Ormstad och det har han all heder av. Mig övertygade han bara inte och senare har jag också kunnat förstå hans dilemma.
Citera
2016-04-12, 18:32
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Någon tredje kula vet jag inget om. Den först upphittade efter 8 tim. av den nyligen avlidna indiern har jag blivit alltmer övertygad om var utlagd. Denna andra som Belich hittade ytterligare 30 tim. senare vid middagstid på den soliga söndagen tror jag däremot är den enda verkliga mordkulan som dock genast byttes ut mot en annan av dem som CGÖ hade i reserv. Eftersom polisen varit inblandad men för att avstyra mordet men i första hand för att förhindra en statskupp så gällde att förvilla utredningen i nya statens regi tills alla bevis var säkrade. Sonny Björk gjorde sitt bästa att hålla masken inför Ormstad och det har han all heder av. Mig övertygade han bara inte och senare har jag också kunnat förstå hans dilemma.
Lisbeth hörde tre skott. Eller var det inte så?
Citera
2016-04-12, 18:40
Medlem
Citat:
Inte för inte de också reste en obelisk som vakar över platsen.... En vedertagen åtgärd då de tvingats "ta hand" om en broder som svikit de egna leden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in