Citat:
Ursprungligen postat av
oso63
Hej!
Har inte skrivit i denna tråd tidigare men har nu kollat en sak djäkligt noga....
Jag har studerat den högupplösta närbilden på Palmes slips noggrant.
Till saken hör att jag har jobbat inom försvaret i snart 30 år. Det innebär att jag använt vapen i stor utsträckning och även utbildat i vapentjänst med många timmar på skjutbanor i vad många på forumet säkert kommer ihåg som PEK-skjutning. Jag har alltså sett min beskärda del av kulhål i diverse mtrl.
Jag har dessutom visat bilden för ett antal kollegor och låtit de säga vad de ser utan att jag i förväg påverkat dem.
Alla säger samma sak.... Ett utgångshål och ett ingångshål!
Många sa också direkt.... Olika kaliber!
Detta har av palmeutredningen förklarats med att slipsen skulle varit vikt...
Jag påstår att det är en omöjlighet.
Det har påtalats tidigare att det är näst intill omöjligt att vika slipsen så att den träffbilden uppstår, d.v.s. med ett hål nästan exakt i mitten och ett förskjutet i sida... Om slipsen nu varit vikt borde den vika sig ungefär runt centrumlinjen och då skulle följaktligen hålen vara lika långt sidoförskjutna från mitten. MEN!!! Det är inte det som omöjliggör vikningsteorin... Det är säkert möjligt i ett utopiskt scenario att tvinga slipsen till det läget med lite våld och övertalning.
Det som utan tvivel avslöjar bilden är:
Runt det stora utgångshålet där t.o.m. en tygflik hänger ut, är tyget tydligt missfärgat av blod. Det finns en ring av blod runt hålet som sträcker sig ca 3-5 mm ut från kanten. den flik som hänger ut är tydligt orange/rosafärgad. Det är givetvis så att en kula som passerar genom en kropp tar med sig blod och organiskt mtrl ut som fastnar i tyget.
Ingångshålet är och andra sidan kliniskt rent och utan något som helst tecken på blod eller andra föroreningar!!! OM det nu skulle vara ett ingångshål i en vikt slips skulle alltså den sidan vara den som ligger närmast kroppen och skulle vara den sida på slipsen som först träffas av den förorenade kulan....
Ställ er då frågan...
Skulle allt organiskt mtrl och allt blod passera igenom det första hålet utan att lämna några som helst spår eller rester för att sedan lämna av tydliga spår på utgångshålet???
Nej givetvis inte!
Ingångshålet skulle vara betydligt mer besudlat än ingångshålet om slipsen hade varit vikt!
Min slutsats kan bara bli en....
Ingångshålet är skjutet framifrån!
En annan aspekt är att ingångshålet inte uppvisar några som helst spår av brännskador eller krutstänk. Det innebär att skottet är avfyrat på längre avstånd än ca 1 m. Det innebär att det inte kan vara en skytt som i princip tryckt pipan i bröstet på Palme. OM nu inte Palme hade rocken stängd så att rocken tog upp krutstänk och mynningsflamma. Då skulle det dock finnas ett ingångshål även i rockens framsida. Det finns dock inte bekräftat av något fotografi och låt mig gissa att något sådant aldrig kommer att ske...
Till saken hör också att jag under all tid jag studerat mordet, utgått ifrån scenariot med ett dödande skott bakifrån.
Det var bara några veckor sedan, när jag gick tillbaka till klädbilderna och studerade dem noggrant igen, som polletten föll ner. Det ställer allt lite på kant för min del..
Scenariot med en skytt som först skjuter Palme framifrån och att han sedan snurrar runt köper jag inte.
Inte heller att det andra skottet avfyrats när Palme låg på marken är sannolikt...
Om han sköts med .357 metal piercing i ryggen när han låg ner skulle kulan pulveriseras mot betongen och orsaka en kraftfull krater i densamma. jag har skjutit med den ammunitionen så jag känner till dess anslagsenergi, även om den skulle varit underladdad.
Dessutom skulle resterna av kulan ha rikoschetterats mot Palme och orsakat splitter- och fragmentskador. Han bröst skulle se ut som en nåldyna....
Hur gick det då till???
Ja, inte vet jag men två skyttar ter sig mer och mer sannolikt.
Jag har även i mitt yrke hamnat i diskussioner om hur ett bakhåll/eliminering ska genomföras för att ha störst chans att lyckas, även om det inte är något vi formellt utbildar i eller studerar.
Det som är önskvärt och eftersträvas är sk. korseld (cross fire)
-Det ger redundans och större sannolikhet att lyckas. (Missar en, träffar den andre)
-Det ger mindre möjligheter för offret att söka skydd (alltid en som har fritt skottfält)
-Större möjlighet till säker identifiering innan verkanseld avges. (En som ser offret framifrån)
-Två eller fler gärningsmän sprider skuldbördan och försvårar vittnesmål och bevisföring.
Vem som skulle vara den andra skytten och hans placering är svårt att spekulera i, även om vi har två GM utpekade av olika källor...
A.A. av Katja och Pirjo
L.T av Ulf Lingärde.
Kan också tillägga att jag vet finskornas rätta identitet och jag har pratat med en av de få personer som de facto träffat dem i verkligheten och hört deras historia som förstahandsuppgift.
De är absolut inga knäppgökar utan akademiskt utbildade med mycket hög trovärdighet...
Många brukar avfärda dem för att det tog sju år innan de kom fram med sitt vittnesmål...
Saken är den att de aldrig avsåg att komma fram. En av kvinnorna berättade det i förtroende för en väninna som lovat att hålla tyst... men hon svek sitt löfte, sen var bollen i rullning och polisens första åtgärd var tillslag/husrannsakan hos kvinnorna! Sen var de inne i loopen och har gjort allt för att ta sig ut ur den.... De har aldrig velat och vill överhuvudtaget inte tala med någon om det inträffade idag. Jag tillskriver dock deras vittnesmål största möjliga trovärdighet...
All for now!
Stay safe
Ove är/var nog inne på samma spår.
Jag vill gärna komma dithän, men det finns inte mycket att gå på. Jag tror att mannen bakom paret Palme kan ha haft till uppgift att få Olof att stanna till, genom att säga något, eller om nödvändigt, lägga en hand på hans axel. Naturligtvis, stående vid hans sida, inte bakom.
Vittnesmål om mynningsflammorna är svåra att trolla bort. När man ser foton av ingångshål/utgångshål, blir min sponta tanke att kulan gick in framifrån. Men läser man in fakta om obduktionen, finns det ingen som bedömmer något sådant. Alla kan ju inte vara helt igenom korrupta. Eller jo, obducenter kanske kan tänkas göra vissa avsteg ifrån sanningen, särskilt då det gäller ett mord på Statsministern. Vill minnas en intervju med en av dessa, då han sa rakt ut, att i hela sitt liv ljugit alldeles för mycket. Någon som minns namnet?
Jag skrev tidigare så här:
Citat:
Flummiga, tvetydiga och bristfälliga vittnesuppgifter om gärningsmannens agerande, sopmaskiner som städar platsen. Indiern.
Många framförda teorier om utbytta, tvättade och ovarsamt hanterade upphittade kulor. Konspiratoriska åsikter om obduktionsprotokollet, sårkanalernas tydliga bevis(enligt dig)för hur en kula från ett höghastighetsvapen uppför sig när den penetrerar mänsklig vävnad.
Jag föreslår att du(Ove M) läser vad Sverker Ulving, FM har kunskap om. Han har skrivit böcker om ämnet och är den som vet mest om hur man agerar som prickskytt i sverige.
Utbildad både i Sverige och U. S. A.
Gällande sårkanalerna i offret kan du läsa vad Per arvidsson, FMV har skrivit. Han har gedigen kunskap om ballistik och har skrivit utförligt och ingående om olika typer av ammunitioners effekt på människor.
Nu när jag tänker efter har de två ovanstående nämnda författare skrivit en bok tillsammans.
Mannen bakom paret Palme hade då som uppgift att först markera/peka ut målet åt skytten som var beväpnad med lämpligt gevär. Skytten skulle då ha haft en bekväm plats med bra utsikt över båda sidor av vägen(är det möjligt att hitta en sådan plats?). Markören hade sen till uppgift att avlossa lösa skott i samma stund som prickskytten? (hur ska du annars förklara vittnesuppgifter om mynningsflammor) och kontrollera om kulan/kulorna uppnått önskat resultat."