2016-04-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Man bör väl se saker och händelser från olika synvinklar, inte bara från en.

B.Sahl sa själv att han var med militären först på torsdagen och på fredagsförmiddagen, men efter lunch på fredagen skulle han ingå i MP. Detta sa han alltså i TR.

B.Stahl sa själv att han och hans kollega var misstänksamma på bröderna. B.Stahl sa tom att hans kollega sa att Nerius luktar sprit. De varkade inte alls låta bröderna att vara där och leta maskar.

De fick de visst, men något aktivt letande efter mask förekom inte.

AB visste att i en pissdrängt gödsel hög finnas det inga maskar.
NB betraktade bara MPS. Helt ointresserad av mask.

Hans bror AB och hans intresse var bara en förevändning för NB att vara vid ladan och Martorp.
2016-04-10, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:

B.Sahl sa själv att han var med militären först på torsdagen och på fredagsförmiddagen, men efter lunch på fredagen skulle han ingå i MP. Detta sa han alltså i TR.

B.Stahl sa själv att han och hans kollega var misstänksamma på bröderna. B.Stahl sa tom att hans kollega sa att Nerius luktar sprit. De varkade inte alls låta bröderna att vara där och leta maskar.
Ja - men inte ur fel vinklar.

Att han luktade alkohol bekräftas av hans bror som fick köra bilen - en öl är nog en sanning med modifikation från bror - han drack troligen öl ända sen tidig morgon på jobbet.
LS:
Citat:
Lena vill berätta att på morgonen i dag, den 12/6, ca 07.50, var hon på väg till sitt café för att öppna. Hon såg att dörrarna till den byggnad som ligger invid den avspärrade ladan, den så kallade spritladan där de litauiska arbetarna på Blomberg har sitt förråd, stod öppna och att det stod en ölburk utanför.
AB:
Citat:
Ja, så att säga när min bror har druckit en burk öl, då jag körde, för han sa att jag skulle köra
Mmm, vilken dag var det?
Fredag

... så denna fredag finns två händelser som bekräftar att DL hade rätt när han kände alkoholdoften kring Nerijus.
Senast redigerad av develi 2016-04-10 kl. 22:29.
2016-04-10, 22:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, han verkar inte vara en storfiskare.
Brorsan fick gräva upp alla två under 3 minuter, sen tyckte NB de skulle dra och sen fick AB vända på stenar hemma och dra iväg själv.
Fylllekör gör han också. AB fick köra dit för att han drack under arbetstid, doften av alkohol kände den ena av MPS:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast. Enligt AB fick han normalt meddela fiskelyckan via SMS. Ungefär så intresserad var NB,
Men en sån här fånig sak som maskletandet som alternativarna gång på gång opponerar sig mot, de säger: "HAN VAR VISST BARA OCH LETADE MASK."
Hajar de inte då hur avslöjande det är när NERIJUS INTE FÖLJDE MED OCH FISKADE SEN?
Då borde det gå upp ett litet ljus - vad fan letade han då mask i Martorp för?
2016-04-10, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Men en sån här fånig sak som maskletandet som alternativarna gång på gång opponerar sig mot, de säger: "HAN VAR VISST BARA OCH LETADE MASK."
Hajar de inte då hur avslöjande det är när NERIJUS INTE FÖLJDE MED OCH FISKADE SEN?
Då borde det gå upp ett litet ljus - vad fan letade han då mask i Martorp för?

NB vill till Martorp.
NB vill leta mask i 3 minuter. Tacka fasen att det blev klent med mask.
2016-04-10, 22:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Så naiv är inte jag, vem skulle vara, att inte vilja låta leta efter Lisa. Hoppas bara att letandet gick i polisens ledning.

I varje inlägg påpekar du andra skribenter med negativa ordalag. Varför? Alla har vi väl rätt att ha en egen åsikt i fråga.
Jag beskriver inte andra skribenter i negativa ordalag i varje inlägg.

Jag håller mig till sanning, logik och fakta - det är kanske det som du tar illa upp av?

"Naiv" var fel ord du använde. Fördomsfulla, föraktfulla och förtalande är en bättre beskrivning av de som spyr galla över de som hjälpte familjen i sökandet.
Du insinuerar en massa saker. Tala i klarspråk istället och kom med bevis som talar för att Nerijus är oskyldig. Berätta också hur jättekomplotten mot honom har gått till. Men, kom ihåg att det ska vara trovärdigt och du ska kunna presentera fakta och bevis som backar upp din teori.
2016-04-10, 22:42
Medlem
Citat:
NB vill till Martorp.

Du som har stenkoll.

AB gick på Martorp in en gul utbyggnad (på order av NB) för att leta dels efter något i en låda (nyckel??) och en grep. När AB kom ut fick han kontraorder av brodern - dock inte gällande grepen.

Kan den ev nyckeln gått till Byssjan?

AB förstod inte meningen med det hela alls.
2016-04-10, 22:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Du glömde att svara på mina frågor när du besvarade inlägget. Är vanligt att det blir så med alternativteoretikerna. Tar därför frågorna igen;
"Omöjligt att fokusera sig"??
Jag undrade varför Nerijus inte fokuserade på maskletandet?
Varför fokuserade han istället på söket som närmade sig boden där han gömt kroppen?
Varför brydde han sig om att börja prata med MP alls för att "hjälpa dem" att inte behöva söka där han gömt kroppen? Om han hade velat hjälpa till hade han väl kunnat hjälpa till att leta Lisa eller?
2016-04-10, 22:45
Medlem
Citat:
Jag håller mig till sanning, logik och fakta - det är kanske det som du tar illa upp av?

Sanning? Det var inte första gången du skriver det ordet. Hur stort tro på dig själv har du som påstår veta sanningen. Eller är det någon annan anledning...
2016-04-10, 22:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
NB vill till Martorp.
Och så sitter folk här och gapar om att han "visst skulle leta mask, inget annat."
3 minuters "maskletning", ingen fisketur. Det enda som han åstadkom var att försöka lura bort MP från boden. Nu måste detta vara slutdiskuterat. Punkt.
2016-04-10, 22:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Sanning? Det var inte första gången du skriver det ordet. Hur stort tro på dig själv har du som påstår veta sanningen. Eller är det någon annan anledning...
Den sanning som vi vet, de bevis och fakta vi har i fallet - DEN sanningen.
2016-04-10, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Och så sitter folk här och gapar om att han "visst skulle leta mask, inget annat."
3 minuters "maskletning", ingen fisketur. Det enda som han åstadkom var att försöka lura bort MP från boden. Nu måste detta vara slutdiskuterat. Punkt.
Det är väl även detta:
Han står och glor på trappan när sökpatrullerna passerar men lägger sig inte i:
Citat:
det en onsdag eller en torsdag då vi satt och rökte på altanen till det huset där vi arbetar och då ser han hur dom här personerna alltså går fram och tillbaka, går och går fram och tillbaka och söker, jag såg ju på honom att han var nervös, att han alltså att det var nånting som inte stämde på honom
Han har inte rört en fena under hela veckan, inte sagt ett ord. Under sökveckan så söks samma segment av igen av MPS om nya fynd görs bakom huset där NB bor (åkrar runt grusvägen) - men det skiter han blankt i.

Men när det handlar om Martorp då blir han plötsligt engagerad.
2016-04-10, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du som har stenkoll.

AB gick på Martorp in en gul utbyggnad (på order av NB) för att leta dels efter något i en låda (nyckel??) och en grep. När AB kom ut fick han kontraorder av brodern - dock inte gällande grepen.

Kan den ev nyckeln gått till Byssjan?
AB förstod inte meningen med det hela alls.
Ja, han kör med honom där en sväng, vimsar om nyckeln som sen inte behövs. Men med tanke på att de andra tog sig in i boden så är jag tveksam på att den var låst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in