Ni som fick höga resultat på högskoleproven/t, vilken del började ni inleda först? Är en rekommendation till och börja först med diagram/tabeller, eller läsförståelse delen först när provet börjar?
Mvh
Olika från person till person antar jag men fick 39/40 på den kvant-del där jag började med diagrammen, sen kör jag svenska läsförståelsen sist, precis efter den långa engelska och jag fick 72/80 på läs med jäkla fyra av felen på endast ordförståelsen...
Ni som fick höga resultat på högskoleproven/t, vilken del började ni inleda först? Är en rekommendation till och börja först med diagram/tabeller, eller läsförståelse delen först när provet börjar?
Mvh
Gör delarna du tycker är enklast först, sedan kan du i lugn och ro fokusera på det svåraste momentet fram tills att tiden är slut.
Det är väldigt många som frågar om huruvida man kommer dra nytta av årets normeringstabell eller inte så jag jämförde mitt resultat med de senaste årens normeringar (bara vårteminer).
Verb: 50
Kvant: 52
2015: 1,15
2014: 1,25
2013: 1,25
2012: 1,35
Om man kollar på VERB och KVA var för sig så ser det ut som följande:
Mvh
Kamma hem de lättaste poängen först, vet inte vilka dina starka sidor är på provet men för mig blir det kvant enligt vanlig följd och sen verb enligt: Ord-->Engelska-->MEK-->mindre sv. text-->längre sv. text. Har lätt för att fastna på de långa texterna så detta är bäst för mig iaf.
Denna fråga tycker jag är märklig: Provpass 4 fråga 17
17. Vad är innebörden i den nya upptäckt som Ingemar Björkhem och hans forskargrupp gjort?
A Att kolesterol transporteras ut till cellerna snabbare än man tidigare trott.
B Att kolesterol bryts ner på fler sätt än man hittills känt till.
C Att kolesterol bara är ett av flera ämnen som orsakar åderförkalkning.
D Att kolesterol orsakar skador bara i vissa typer av celler.
Av texten drar jag slutsatsen att den nya upptäckten är att kolestrolet transporteras snabbare ut ur celler. Och att detta i sin tur resulterar i en snabbare förbränning i levern. Men den primära upptäckten är just viset som kolesterolet förs ur cellen genom.