Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Jag har läst men kanske inte förstått den som du ser den.
Citat:
Jag kanske missuppfattar men jag tyder det som att du hävdar att det är sexuellt betingat och du motsätter dig A1s argumetn av den anledningen. Hen medger ju att det i så fall skulle röra sig om någon avart av nekrofil feteschism.
Då missupfattar du. Ja, jag tror tejpningen skedde av sexuella skäl, men det är inte därför jag ifrågasätter A1. Jag motsätter mig dels A1s påstående att tejpning efter dödens inträde är lätt att belägga samt även påståendet att om så skett så utesluter det sexuellt motiv.
NB kan ha haft för avsikt att tejpa Lisa levande för att tillfredsställa sina sexuella fantasier och fullföljde det oavsett om hon ännu var vid liv eller hunnit avlida. Det går alltså inte med säkerhet fastslå nekrofili för det (låt oss slippa djupdyka i det igen. Se tidigare diskussion med XO).
Citat:
Nej jag menar inte att det inte pekar på sexuellt inslag. Jag menar att det inte nödvändigtvis pekar på ett sexuellt motiv bakom mordet. Man kan inte dra den slutsatsen endast utifrån det faktumet. Gör man det så blir det ett cirkulärt resonemang.
Jag ser inget cirkelresonemang. Blottat kön, tejpat ansikte, MGM som skvätt sperma på väggarna i anslutning till mordplatsen, offrets kön och ålder mm.
Nej, det
måste inte vara sexuellt, men mycket talar för det.
Citat:
Det får stå för hen.
Ja
Citat:
Den är enkel. Kan det uteslutas att motivet inte är en avrättning som saknar sexuellt motiv?
Beror på vad du menar med uteslutas. Finns inget i utredningen som ens det minsta tyder på avrättning som straff för något så det ligger bortom rimligt tvivel