2006-11-15, 14:40
Medlem
kolsvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
rimonobant eller vad det heter ska ju hjälpa en gå ned i vikt och samtidigt ta bort nikotinsuget.

var får man tag på detta? apoteket? det låter som något man bör ha recept på.

varit rökfri i 10 dagar nu, men det är först idag jag håller på att få ett totalt jävla bryt! jag vill inte röka och känner inte att det finns ett behov av att röka heller, och jag har snus för nikotinbehovet, men jag är fly förbannad och har sjukt ont i huvudet! jag vill slå ner folk helt spontant, skrika svordomar och gå allmän bersärka gång! vad fan ska jag ta mig till! har redan varit ute på en lång, lång, lång promenad idag och det hjälper mot suget efter en cigg men detta är något annat, och jag vet inte vad. någon som vet vad det är som förse går i min skalle? någon som varit med om något liknade när dom slutat att röka? usch!!!

/kolsvart
Citera
2006-11-15, 17:49
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsvart
var får man tag på detta? apoteket? det låter som något man bör ha recept på.

varit rökfri i 10 dagar nu, men det är först idag jag håller på att få ett totalt jävla bryt! jag vill inte röka och känner inte att det finns ett behov av att röka heller, och jag har snus för nikotinbehovet, men jag är fly förbannad och har sjukt ont i huvudet! jag vill slå ner folk helt spontant, skrika svordomar och gå allmän bersärka gång! vad fan ska jag ta mig till! har redan varit ute på en lång, lång, lång promenad idag och det hjälper mot suget efter en cigg men detta är något annat, och jag vet inte vad. någon som vet vad det är som förse går i min skalle? någon som varit med om något liknade när dom slutat att röka? usch!!!

/kolsvart
Jag berättade på jobet att jag karatesparkat in ett par köksluckor och därför funderade på att börja röka igen. Fick svaret att jag gärna kunde sparka in resten av luckorna och istället köpa nya fina köksluckor för de pengar jag tjänat på att hålla uppmed rökningen.
Det var ju så sant.
Tips: börja boxas, brottas eller kasta dig in i väggen ibland. Man blir snällare med tiden. /ex-Ragatan
Citera
2006-11-15, 20:26
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
rimonobant eller vad det heter ska ju hjälpa en gå ned i vikt och samtidigt ta bort nikotinsuget.
Finns det några studier på att rimonabant fungerar över huvud taget? Det är ju verkningslöst när det gäller bantning så varför skulle det då fungera som rökstoppare?
Citera
2006-11-16, 15:42
Medlem
Sluta röka är enkelt, dom som har problem med rökning kanske borde testa heroin och jämföra suget.

1. Kasta bort Ciggen, skaffa ditt en "hobby" börja gymma t.ex
Citera
2006-12-01, 14:46
Medlem
saftad_burks avatar
det är tyvärr svårare än så lake
Citera
2006-12-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
det är tyvärr svårare än så lake

Motivera.
Citera
2006-12-02, 18:54
Medlem
saftad_burks avatar
Ifall man ska sluta röka och man har rökt en längre tid så är det väldigt svårt att bara ¨gå iväg från det¨. Man måste verkligen bestämma sig och verkligen ha ett bra psyke för att bara kunna skita i röksuget. jag själv har försökt ett par gånger men det har aldrig funkat att göra på det sättet eller på något sätt alls för den delen, men nu på nyår är det slut,, hoppas jag
Citera
2006-12-02, 21:56
Medlem
fuck vad jobbigt

Rökfri i ca 59 timmar nu...

Rökt i 15 år, ett paket+ per dag utan avbrott en enda dag.

Jag svettas, darrar, kan inte sitta stilla mer än en minut åt gången. WTF ska man göra? Börja röka igen, eller försvinner detta snart?
Citera
2006-12-03, 11:16
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mn001

Jag svettas, darrar, kan inte sitta stilla mer än en minut åt gången. WTF ska man göra? Börja röka igen, eller försvinner detta snart?

Ingen aning hur länge du får dras med abstinensen faktiskt. Du kan däremot läsa mina tidigare inlägg i den här tråden. Där finns lösningen till vad du kan göra.

Åtta veckor sedan jag slutade röka och jag har inte haft en enda jobbig minut under hela den tiden. Pillren är slut sedan tre veckor tror jag, har dålig koll eftersom det inte varit något problem.
Citera
2006-12-03, 17:22
Medlem
a4swes avatar
Citat:

Det är som värst ungefär 48h efter rökstopp.
Sedan kommer den allvarliga absitensen klinga av under säg 2-3 veckor.
Efter detta är det ganska lugnt.
Men bara så du vet...röksuget blir du aldrig av med, det kommer förfölja det länge, troligen hela livet.
Citera
2006-12-03, 19:58
Medlem
okej tack för hjälpen... Lindrar min abstinens med alkohol nu och det funkar för stunden. Enda jag tänker på är ju cigg cigg FUCKING cigg. Men alkoholen tar bort många andra saker såsom att jag nu kan tänka mer klart och inte darrar och känner mig rastlös.

Har dock sjuk ångest, vad ska man göra åt det? Något bra läkemedel?
Citera
2006-12-14, 18:33
Medlem
GlittrigaGullans avatar
En uppdatering igen.

Har fortfarande inte koll på hur länge sedan det är som jag tog den sista Zyban. Inget röksug har återkommit, inget alls faktiskt. Jag har umgåtts med folk som röker och stått ute med dem när de rökt men ingen som helst lust att röka.

Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag har slutat förut och dumt nog börjat igen och jag har rökt vääääldigt länge.

Slår ett slag för Zyban. (Snart tycker jag att någon läkemedelsrepresentant borde kontakta mig )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in