Citat:
Ursprungligen postat av
Jantreiber
piggare och gladare orimligt snabbt ja tidigare hade hon varit pryd inte ens jag fick nakenbilder på henne efter år ihop men efter voxra började hon skicka nakenbilder och sexchatta med alla möjliga sånt kunde jag inte acceptera att min tjej gjorde åtminstone inte flera gånger så fick göra slut på förhållandet känns bara trist att en medicin skulle förstöra allt
Vad har hon för diagnos? För det där låter EXAKT som hypomani/Mani, som flera i tråden har nämnt tidigare.
Kan det vara så att hon är odiagnosticerad Bipolär? En del bipolära är svårare att diagnosticera, det kallas "Bipolär sjukdom, utan närmare specifikation" - och innebär ofta att man har någon atypisk form, som t ex kan vara mestadels Depressiv - är väldigt svårt att upptäcka dom patienterna då, som du säkert förstår.
Dock... det är lustigt nog mycket ovanligare att Voxra löser ut mani, än vanliga SSRI-er - vilket man ju skulle tro att det borde vara tvärtom (förut trodde man att Dopamin var den viktigaste signalsubstansen inblandad i Bipolär, det tror man dock inte längre), men så är inte fallet.
Har hon varit ojämn i humöret annars, överlag?