2016-04-08, 18:59
Medlem
Tjena,

Så att jag har börjat söka diverse supporttekniker/helpdesktekniker arbeten i Örebro/västerås just för att jag har jobbat med 1st line support det senaste året på CGI i Portugal.

och idag hittade jag ett arbete i Örebro genom bemaningsföretaget Manpower, det ska vara kundservice/försäljning för Transcom.

Har hört dittan och dattan och Transcom att det ska vara Uselt och att det är ett riktigt trevligt jobb om man vet vad man håller på med etc.

Är det någon som har någon erfarenheten angående detta? fördelar, nackdelar etc?
Citera
2016-04-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallgren1337
Tjena,

Så att jag har börjat söka diverse supporttekniker/helpdesktekniker arbeten i Örebro/västerås just för att jag har jobbat med 1st line support det senaste året på CGI i Portugal.

och idag hittade jag ett arbete i Örebro genom bemaningsföretaget Manpower, det ska vara kundservice/försäljning för Transcom.

Har hört dittan och dattan och Transcom att det ska vara Uselt och att det är ett riktigt trevligt jobb om man vet vad man håller på med etc.

Är det någon som har någon erfarenheten angående detta? fördelar, nackdelar etc?

Huvaligen kombination Transcom Manpower förrut ofta förekom Uniflex samma skit iofs.

Det är skit ordet är skit bajs och fjärt på hela skiten

De lär utnytta dig till varje pris räkna inte med någon kärriärväg till hög post bara springvik på sin höjd.
Citera
2016-04-10, 10:01
Medlem
Båda företagen kännetecknas av låg lön räkna en grundlön kring 17000-19000:- utan provision för callcenterjobb och mer än 160 timmar för att få ihop till grundlönen.

Räkna att din aktivitet klockas hur länge varje uppdrag tar.

Ditt jobb är till stora delar provisionsbaserat uppnår du inte vissa nivå kan du bli utskälld vid morgonmötet eller bli avskiljd från uppdraget.

Typiskt Callcenterjobb inget och hänga i julgranen
Citera
2016-05-11, 22:37
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braksskiten
Huvaligen kombination Transcom Manpower förrut ofta förekom Uniflex samma skit iofs.

Det är skit ordet är skit bajs och fjärt på hela skiten

De lär utnytta dig till varje pris räkna inte med någon kärriärväg till hög post bara springvik på sin höjd.

Ratta mig om jag har fel men ar inte Transcom ett ok jobb direkt efter skolan utan erfarenhet?

Vad menar du att du inte kan avacera till? VD?
Citera
2016-05-12, 22:27
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braksskiten
Båda företagen kännetecknas av låg lön räkna en grundlön kring 17000-19000:- utan provision för callcenterjobb och mer än 160 timmar för att få ihop till grundlönen.

Räkna att din aktivitet klockas hur länge varje uppdrag tar.

Ditt jobb är till stora delar provisionsbaserat uppnår du inte vissa nivå kan du bli utskälld vid morgonmötet eller bli avskiljd från uppdraget.

Typiskt Callcenterjobb inget och hänga i julgranen

17-19k i månaden är drömsiffror när det handlar om Transcom. Timlönen ligger på under 100kr, var glad om nettolönen ens hamnar över 10k.
Citera
2024-03-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallgren1337
Tjena,

Vad har du för erfarenhet att dela med dig? Jobbar du kvar?

Jag har jobbat där nu några veckor tillbaka och då räknar jag förstås bort utbildningsveckorna, som var två veckor.

Jag är alltså fortsatt i praktik och kommer att praktisera där totalt 8 veckor. Jag trodde aldrig att jag skulle komma igång i arbetet. Jag kände mig så dum i utbildningen och trodde att jag skulle totalt göra bort mig. Men alla har varit där jag är och alla sa det, men jag kunde bara inte tro det. När jag väl kom ut i praktiken så växte mitt självförtroende. Jag är helt enkelt inte person som tillhör inom det akademiska. Jag tycker det är synd, eftersom jag tycker det finns intressanta utbildnings på universitetet. Men det är en annan historia.

Hursomhelst, så är jag fortfarande tvungen att ibland ställa frågor. Men inte lika mycket som förr. Det finns helpline som man kan ta hjälp av. Förut ringde jag dit många gånger, men det har trappats ner rejält.

Som sagt, så är jag fortfarande i praktik. Så det kan ju hända att det blir strängare efter praktiken, men jag vet inte. Jag stortrivs och det är väldigt kul. Jag lär mig hela tiden.

Det är ett bra jobb, om man vill ha det rättvist. Gott med förmåner m.m.

Jag trodde att ställen där man skulle prata i telefon hela dagarna inte skulle vara något för mig, men jag hade fel. Jag har tidigare haft behovsanställningar och inte haft heltidstjänst. Men dagarna rinner iväg. Mycket gör också kollegorna till det rolig och trevliga.

Jag trivs väldigt mycket på Transcom Örebro
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Ratta mig om jag har fel men ar inte Transcom ett ok jobb direkt efter skolan utan erfarenhet?

Vad menar du att du inte kan avacera till? VD?
Det kan du ha rätt i. Det är många som befinner sig i 20års åldern. Men det finns bra många som är äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
17-19k i månaden är drömsiffror när det handlar om Transcom. Timlönen ligger på under 100kr, var glad om nettolönen ens hamnar över 10k.
Transcom kommer att höja grundlönen har jag hört.
Citera
2024-03-02, 10:57
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem