2016-04-06, 16:55
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Är Jeffery West skor bra? Fett snygga.

Har hört att Cheaney tillverkar åt dem så bör väl vara helt ok.
Citera
2016-04-08, 21:31
Medlem
kekelas avatar
Vad tror ni om Orban's ( http://orbans.fr/en/ )? Ett bra alternativ till Meermin kanske om man har en liten tightare budget?
Citera
2016-04-08, 23:38
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekela
Vad tror ni om Orban's ( http://orbans.fr/en/ )? Ett bra alternativ till Meermin kanske om man har en liten tightare budget?
Jag tror att man får lite det man betalar för. En hel del av skorna hade små märken och grejer som jag antar beror på att de töjts för hårt när de monterades på lästen, syns tydligt t.ex. på den här bilden. Jag personligen hade nog sparat ihop till ett par Yanko, Andrés Sendra (via Mano Skoservice), Carlos Santos (via SkoAB), Markowski eller liknande.
Citera
2016-04-09, 12:44
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Är Jeffery West skor bra? Fett snygga.

Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Har hört att Cheaney tillverkar åt dem så bör väl vara helt ok.

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
I alla fall en forummedlem skulle ju påstå det.

Var det någon som ropade?

Frågan är ju till vilken standard J~W görs hos Cheaney (om vi talar om deras randsydda main line, durksydda skor göras i Italien, övriga kollektioner vettigudarna, men det är ju heller inte intressant för den här trådens vidkommande). Ibland får jag intrycket att de gör skorna med de skinnbitarna som hamnade på golvet efter den ordinarie produktionen, ibland erbjuder de spännande vegetabiliskt garvade alternativ.

Men det är ju helt klart mer än bara en gimmick: De har egna läster (så klart), sulor (inklusive gummisulor), klackar, broguemönster, medaljonger och skinn- och mockaalternativ (exotiska skinn, färger, grain-präglingar) som inte finns bland Cheaneys skor. Det är påkostade skor när det gäller detaljerna.
Citera
2016-04-09, 16:50
Medlem
CHeitzmans avatar
Funderar på en tur till Mallorca i vår. Finns det några andra intressanta skobutiker att besöka där frånsett Carmina?
Citera
2016-04-09, 20:10
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Ska köpa ett till par skor i April. Jag har redan ett par oxblods Allen edmonds oxfords i modellen strand, ett par svarta beaterskor från clarks (har de bara så att jag kan låta Edmondsen vila i en dag). Fråga är då vad jag ska skaffa härnäst. Kanske ett par bruna derbys? Eller kanske ett par bruna park avenue. Vill helst inte att skorna ska vara lika mina nuvarande brogues. Skorna ska inhandlas hos A.marchesan och det kan vara bra att nämna att jag klär mig allmänt avslappnat (jeans, chinos, manchester, argylestrumpor, skjortor och tröjor är vad jag har på mig).

Tack på förhand.
Frågeställningen kvarstår.
Citera
2016-04-09, 20:56
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Köp en sko du tycker om i rätt storlek och bra passform som motsvarar det tänkta användningsområdet.
Citera
2016-04-09, 21:54
Medlem
Citat:
Köp en sko du tycker om i rätt storlek och bra passform som motsvarar det tänkta användningsområdet.
Helt rätt svar, men ändå så fruktansvärt ohjälpsamt
Citera
2016-04-09, 22:28
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:

Bruna derbys som du är inne på passar dig nog, rena eller split toes kanske? Borde passa din mer avslappnade klädsel.
Citera
2016-04-10, 09:00
Medlem
kekelas avatar
Citat:
Jag tror att man får lite det man betalar för. En hel del av skorna hade små märken och grejer som jag antar beror på att de töjts för hårt när de monterades på lästen, syns tydligt t.ex. på den här bilden. Jag personligen hade nog sparat ihop till ett par Yanko, Andrés Sendra (via Mano Skoservice), Carlos Santos (via SkoAB), Markowski eller liknande.

OK, faller ett par Loake Aldwych t.ex inom kategorin "liknande" när det gäller kvalitet+pris?
Citera
2016-04-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekela
OK, faller ett par Loake Aldwych t.ex inom kategorin "liknande" när det gäller kvalitet+pris?

Jag vet ingenting om Orbans, men Loake gör ju överlag bra grejer för priset. De finns i vissa butiker i Sverige, dessutom.
Citera
2016-04-11, 22:54
Medlem
jockelfcs avatar
Hej på er, vet inte om det passar in här.
Iallafall, tar studenten snart och skall köpa mig ett par skor till min mörkblåa kostym. Har tänkt mig ett par mörkbruna mockaskor som jag även kan använda till vardags också.
Har kikat på ett par Human Scales skor, dessa för att vara exakt.

Hur är dessa kvalitetsmässigt? Samt, jag är max beredd att lägga 2000kr. Kan jag ens få något vettigt för det?

Mvh Joakim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in