Citat:
Ursprungligen postat av
Harrfena
Jag undrar faktiskt en sak här,,, Är tjejerna medvetna om detta kring ålder och lagen?
Hur som så är det ett pissigt beteende.
Fick en idé.
Om man inför ett system typ, 1, 3, 5, 8, 12.
Detta ska läsas som att man multiplisserar straffskalan vid flera domar.
Detta bör börja räknas vid 12 - års ålder.
Döms man till ett brott motsvarande 2-år som vuxen, men bara får
en tillsägelse så läggs domen på vid nästa gång en dom faller.
Alltså har odjuret allokerat ett straff även om det begicks vid ung ålder.
Vid tredje domen faller alltså den allokerade tiden ut till, ett ett straff på 2-år
blir då 2X5= 10.
På detta vis bestraffas inte småglin när de är unga, de har chansen att leva ett
liv som alla andra om de förblir ostraffade.
Men fällan slår till om man fortsätter i brottets bana.
Man behöver inte krångla till det så mycket. Döm enligt straffskalan, ge rabatt för mängd och ålder mm. När man fälls för tredje gången förverkas alla rabatter och man får dem retroaktivt.