Citat:
Filmen vill vi nog alla se. Annars har det inte hänt Hmm. Jag råkade ut för en helt ovan sak, för mig. Första gången det hänt mig, med andra ord- som påminner om det här. Eftersom det handlar om småtjejer som hoppar på annan tjej. Det slutade med att jag slängde av den här tjejen från bussen. Kändes verkligen INTE ok, men jag var ju så inihelvetes provocerad! Kände mig faktiskt i efterhand, utnyttjad faktiskt- som föll i fällan och lät mig provoceras!
Det var på buss 119 på väg från ett jobb i Hässelby, i februari i år (2016) som jag gick på buss 119 som gick från hässelby strand. Skulle till spånga torg. När jag gick på bussen satt där väldigt livliga skolelever som kanske var runt 13-14 år. Jag såg 2 platser som var lediga nästan längst bak i bussen. Varsin kaxig tonårstjej satt på sätena med benen ut så att båda sätena var upptagna. Jag frågade den första tjejen, om jag kunde sitta där. "Nää- det kan du inte!" svarade hon. Nähä, svarar jag. "Kan jag sitta här då" frågade jag tjejen bakom som satt likadant. "Nää- det är upptaget här" säger den skitungen.
Då sätter jag mig längst bak i mitten, som är ledigt. Bredvid en kille i samma ålder. Och så säger jag till tjejerna medans jag sätter mig där - att "Vilka kaxiga och otrevliga skitungar" varpå de hugger tillbaks med ett "vasadu?" "Jävla kärring" "säger man sådär" och så ett allmänt stirrande som följer när alla skitungarna vänder sig om och stirrar. De här adhd-ligisterna tycker tydligen det är skitspännande att fortsätta provocera så de fortsätter med sitt tjat om "fula kärring" osv.
Så jag försöker prata med killen som sitter bredvid och frågar om de går på samma skola och han vill inte svara. Frågar tjejerna om de inte fått någon uppfostran hemma som beter sig sådär. Och att om de inte kan normal hyfs så kanske de ska låta bli att åka buss i fortsättningen. De fortsätter med sitt skit och sparkar på sätena och skriker- så jag börjar filma med min telefon.
Då jävlar blir de helt galna och drar upp sina luvor och skriker att de inte vill bli filmade. "Det är olagligt att filma" skriker de. Jag säger att det kan det ju orimligtvis inte vara eftersom det sitter flera kameror i bussen redan. Och så säger jag att jag tänkte lägga ut videoupptagningen på nätet sedan så att deras mammor och pappor kan se hur de beter sig.
Ena tjejen kommer mot mig i syfte att ta min telefon, men jag lyfter bara foten i rätt ögonblick så tjejen dimper ner i marken och gnyr. Nu börjar hela klassen att gnälla på mitt filmande, men jag bryr mig inte. Sen hoppar ena tjejen av och den andra tjejen tar en kaffemugg med lite kaffe kvar och kastar på mig. Då tar jag tag i tjejen i armen och lyfter upp henne (vägde ju inte mer än min mosters pappillon!) och kastar av henne från bussen.
Jag tänker att det kanske är en av de som kunde utfört den här mobbingen/ misshandeln av den där lilla tjejen? Det lär vi aldrig få svar på.
Slutligen är mina reflektioner följande: Att det är fel på tjejerna som beter sig så här kan väl konstateras. Men jag undrar mer vad det är för fel på tanten som var i min ålder , som satt på sätet mittemot de här tjejerna- men som inte rörde en min under hela den här tiden???
De som satt längre fram såg det säkert inte. Men hon såg ju och ändå sa ingenting. Chauffören? Han såg också men sa ingenting och gjorde ingentling. Att någon lika gärna kunnat våldtas på sätet längst bak utan att någon reagerade- skulle därmed inte förvåna mig ett endaste dugg.
Det var på buss 119 på väg från ett jobb i Hässelby, i februari i år (2016) som jag gick på buss 119 som gick från hässelby strand. Skulle till spånga torg. När jag gick på bussen satt där väldigt livliga skolelever som kanske var runt 13-14 år. Jag såg 2 platser som var lediga nästan längst bak i bussen. Varsin kaxig tonårstjej satt på sätena med benen ut så att båda sätena var upptagna. Jag frågade den första tjejen, om jag kunde sitta där. "Nää- det kan du inte!" svarade hon. Nähä, svarar jag. "Kan jag sitta här då" frågade jag tjejen bakom som satt likadant. "Nää- det är upptaget här" säger den skitungen.
Då sätter jag mig längst bak i mitten, som är ledigt. Bredvid en kille i samma ålder. Och så säger jag till tjejerna medans jag sätter mig där - att "Vilka kaxiga och otrevliga skitungar" varpå de hugger tillbaks med ett "vasadu?" "Jävla kärring" "säger man sådär" och så ett allmänt stirrande som följer när alla skitungarna vänder sig om och stirrar. De här adhd-ligisterna tycker tydligen det är skitspännande att fortsätta provocera så de fortsätter med sitt tjat om "fula kärring" osv.
Så jag försöker prata med killen som sitter bredvid och frågar om de går på samma skola och han vill inte svara. Frågar tjejerna om de inte fått någon uppfostran hemma som beter sig sådär. Och att om de inte kan normal hyfs så kanske de ska låta bli att åka buss i fortsättningen. De fortsätter med sitt skit och sparkar på sätena och skriker- så jag börjar filma med min telefon.
Då jävlar blir de helt galna och drar upp sina luvor och skriker att de inte vill bli filmade. "Det är olagligt att filma" skriker de. Jag säger att det kan det ju orimligtvis inte vara eftersom det sitter flera kameror i bussen redan. Och så säger jag att jag tänkte lägga ut videoupptagningen på nätet sedan så att deras mammor och pappor kan se hur de beter sig.
Ena tjejen kommer mot mig i syfte att ta min telefon, men jag lyfter bara foten i rätt ögonblick så tjejen dimper ner i marken och gnyr. Nu börjar hela klassen att gnälla på mitt filmande, men jag bryr mig inte. Sen hoppar ena tjejen av och den andra tjejen tar en kaffemugg med lite kaffe kvar och kastar på mig. Då tar jag tag i tjejen i armen och lyfter upp henne (vägde ju inte mer än min mosters pappillon!) och kastar av henne från bussen.
Jag tänker att det kanske är en av de som kunde utfört den här mobbingen/ misshandeln av den där lilla tjejen? Det lär vi aldrig få svar på.
Slutligen är mina reflektioner följande: Att det är fel på tjejerna som beter sig så här kan väl konstateras. Men jag undrar mer vad det är för fel på tanten som var i min ålder , som satt på sätet mittemot de här tjejerna- men som inte rörde en min under hela den här tiden???
De som satt längre fram såg det säkert inte. Men hon såg ju och ändå sa ingenting. Chauffören? Han såg också men sa ingenting och gjorde ingentling. Att någon lika gärna kunnat våldtas på sätet längst bak utan att någon reagerade- skulle därmed inte förvåna mig ett endaste dugg.

Dagens ungdom har ingen hyfs
Bra gjort