2016-04-07, 13:48
  #109
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune.banan
Hmm. Jag råkade ut för en helt ovan sak, för mig. Första gången det hänt mig, med andra ord- som påminner om det här. Eftersom det handlar om småtjejer som hoppar på annan tjej. Det slutade med att jag slängde av den här tjejen från bussen. Kändes verkligen INTE ok, men jag var ju så inihelvetes provocerad! Kände mig faktiskt i efterhand, utnyttjad faktiskt- som föll i fällan och lät mig provoceras!

Det var på buss 119 på väg från ett jobb i Hässelby, i februari i år (2016) som jag gick på buss 119 som gick från hässelby strand. Skulle till spånga torg. När jag gick på bussen satt där väldigt livliga skolelever som kanske var runt 13-14 år. Jag såg 2 platser som var lediga nästan längst bak i bussen. Varsin kaxig tonårstjej satt på sätena med benen ut så att båda sätena var upptagna. Jag frågade den första tjejen, om jag kunde sitta där. "Nää- det kan du inte!" svarade hon. Nähä, svarar jag. "Kan jag sitta här då" frågade jag tjejen bakom som satt likadant. "Nää- det är upptaget här" säger den skitungen.

Då sätter jag mig längst bak i mitten, som är ledigt. Bredvid en kille i samma ålder. Och så säger jag till tjejerna medans jag sätter mig där - att "Vilka kaxiga och otrevliga skitungar" varpå de hugger tillbaks med ett "vasadu?" "Jävla kärring" "säger man sådär" och så ett allmänt stirrande som följer när alla skitungarna vänder sig om och stirrar. De här adhd-ligisterna tycker tydligen det är skitspännande att fortsätta provocera så de fortsätter med sitt tjat om "fula kärring" osv.

Så jag försöker prata med killen som sitter bredvid och frågar om de går på samma skola och han vill inte svara. Frågar tjejerna om de inte fått någon uppfostran hemma som beter sig sådär. Och att om de inte kan normal hyfs så kanske de ska låta bli att åka buss i fortsättningen. De fortsätter med sitt skit och sparkar på sätena och skriker- så jag börjar filma med min telefon.

Då jävlar blir de helt galna och drar upp sina luvor och skriker att de inte vill bli filmade. "Det är olagligt att filma" skriker de. Jag säger att det kan det ju orimligtvis inte vara eftersom det sitter flera kameror i bussen redan. Och så säger jag att jag tänkte lägga ut videoupptagningen på nätet sedan så att deras mammor och pappor kan se hur de beter sig.

Ena tjejen kommer mot mig i syfte att ta min telefon, men jag lyfter bara foten i rätt ögonblick så tjejen dimper ner i marken och gnyr. Nu börjar hela klassen att gnälla på mitt filmande, men jag bryr mig inte. Sen hoppar ena tjejen av och den andra tjejen tar en kaffemugg med lite kaffe kvar och kastar på mig. Då tar jag tag i tjejen i armen och lyfter upp henne (vägde ju inte mer än min mosters pappillon!) och kastar av henne från bussen.

Jag tänker att det kanske är en av de som kunde utfört den här mobbingen/ misshandeln av den där lilla tjejen? Det lär vi aldrig få svar på.

Slutligen är mina reflektioner följande: Att det är fel på tjejerna som beter sig så här kan väl konstateras. Men jag undrar mer vad det är för fel på tanten som var i min ålder , som satt på sätet mittemot de här tjejerna- men som inte rörde en min under hela den här tiden???

De som satt längre fram såg det säkert inte. Men hon såg ju och ändå sa ingenting. Chauffören? Han såg också men sa ingenting och gjorde ingentling. Att någon lika gärna kunnat våldtas på sätet längst bak utan att någon reagerade- skulle därmed inte förvåna mig ett endaste dugg.
Filmen vill vi nog alla se. Annars har det inte hänt

Dagens ungdom har ingen hyfs
Bra gjort
Citera
2016-04-07, 14:01
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Filmen vill vi nog alla se. Annars har det inte hänt

Dagens ungdom har ingen hyfs
Bra gjort

Jo- hade kunnat lägga in den, men den är för stor. 1,7 gb och det är ett himla meck att konvertera osv. Var länge sen jag gjorde det och nu är det ny teknik igen, andra program... Kanske kan be min 9-åring om hjälp. Hehe. Det pinsamma är väl att han säkert fattat det efter sådär en halvtimme. Jag själv tillhör den tröga generationen...
Citera
2016-04-07, 15:47
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune.banan
Jo- hade kunnat lägga in den, men den är för stor. 1,7 gb och det är ett himla meck att konvertera osv. Var länge sen jag gjorde det och nu är det ny teknik igen, andra program... Kanske kan be min 9-åring om hjälp. Hehe. Det pinsamma är väl att han säkert fattat det efter sådär en halvtimme. Jag själv tillhör den tröga generationen...


Ta en skärmdump av filmen då och lägg iaf upp en bild.
Citera
2016-04-07, 16:04
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Ta en skärmdump av filmen då och lägg iaf upp en bild.

Kollar luren nu. Det var faktiskt den 1 dec 2015 som det hände ser jag nu. Försöker lägga in valda delar. Men tar tiiid för mig tyvärr. Hav tålamod. Vilka gullesnuttar de här tjejerna är...
Citera
2016-04-07, 16:20
  #113
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune.banan
Jo- hade kunnat lägga in den, men den är för stor. 1,7 gb och det är ett himla meck att konvertera osv. Var länge sen jag gjorde det och nu är det ny teknik igen, andra program... Kanske kan be min 9-åring om hjälp. Hehe. Det pinsamma är väl att han säkert fattat det efter sådär en halvtimme. Jag själv tillhör den tröga generationen...

Upp med den på Youtube bara, konvertering sköts automatiskt. Kommer ta ett tag att lädda upp med so what
Citera
2016-04-07, 16:31
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Sthlm.worldstar på Instagram. Har träffat några av dessa tjejer. Helt störda i huvudet. Några av dem kan nog klassas som retarderade.
finns ej, e det samma som hade sthlm.vev?
Citera
2016-04-07, 16:33
  #115
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune.banan
Kollar luren nu. Det var faktiskt den 1 dec 2015 som det hände ser jag nu. Försöker lägga in valda delar. Men tar tiiid för mig tyvärr. Hav tålamod. Vilka gullesnuttar de här tjejerna är...

Bra gjort och skönt att din chocktaktik mot fittungarna fungerade utan att någon började hugga med nycklar eller göra tafatta försök till kampsportsutövande mot dig. Hoppas att vi kan få se lite stillbilder på apskaften!
Citera
2016-04-07, 20:26
  #116
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Import kaos, antar att dom blir dömda för grov misshandel då film finns som tung bevisning.

Ingen kommer att bli dömd, eftersom de misshandlande tjejerna inte är straffmyndiga.
Citera
2016-04-07, 22:46
  #117
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Ingen kommer att bli dömd, eftersom de misshandlande tjejerna inte är straffmyndiga.

Jag undrar faktiskt en sak här,,, Är tjejerna medvetna om detta kring ålder och lagen?
Hur som så är det ett pissigt beteende.

Fick en idé.
Om man inför ett system typ, 1, 3, 5, 8, 12.
Detta ska läsas som att man multiplisserar straffskalan vid flera domar.
Detta bör börja räknas vid 12 - års ålder.
Döms man till ett brott motsvarande 2-år som vuxen, men bara får
en tillsägelse så läggs domen på vid nästa gång en dom faller.
Alltså har odjuret allokerat ett straff även om det begicks vid ung ålder.
Vid tredje domen faller alltså den allokerade tiden ut till, ett ett straff på 2-år
blir då 2X5= 10.
På detta vis bestraffas inte småglin när de är unga, de har chansen att leva ett
liv som alla andra om de förblir ostraffade.
Men fällan slår till om man fortsätter i brottets bana.
Citera
2016-04-08, 00:37
  #118
Medlem
Hittade de två filmerna som länken i trådstarten refererar till på instagram, vet inte riktigt hur jag får upp de här.

Edit: Opixlade menar jag då.
Citera
2016-04-08, 00:47
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buqlaw
Hittade de två filmerna som länken i trådstarten refererar till på instagram, vet inte riktigt hur jag får upp de här.

Edit: Opixlade menar jag då.

Sök på video downloader i din browsers add on butik.
Citera
2016-04-08, 00:49
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Sök på video downloader i din browsers add on butik.

Videoklippen hann tas bort.. men på filmen som fanns i Aftonbladet länken så såg det ut som en blattetjej och en svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in