Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Det var ungefär det jag undrade när jag skrev om detta med spaning tidigare. Kan man se - om man vet vad man ska titta efter - om det finns detektorer vid taket och vilken typ det är? En sådan spaning måste ju kräva att man är där ett antal gånger, och inte glor för mycket upp i taket, för att det inte ska bli alltför uppenbart vad man håller på med.
Som det såg ut på bilderna (såg inte filmen) tog de sig ned en bit från en yttervägg där larm och sådant kanske är koncentrerat. Men jag är tyvärr inte så kunnig vad gäller larm och sånt.
Ja asså i en vanligt larmad lokal kan man ha den turen. Om man har jävligt bra koll och går in i ett rum utan värde och sen tar sig igenom gipsväggar. Men i det här fallet börjar man nästan undra om det är försäkringsbedrägeri.
Andra elkedjorna förvarar sina elektronikprylar i fristående stålburar inne på lagret som är så pass bevakade att du inte kan ta dig fram till buren utan att larmet går. Och skulle du av någon anledningen ta dig in i buren så rökfylls hela lagret på mindre än 6 sekunder, en stroboskop går igång och en extra kraftig siren. Detta gör att tjuven inte kan göra mycket mer än att bara lägga sig på golvet och invänta polisen.
Detta så vitt jag vet, krävs av försäkringsbolagen..
Så med tanke på kontrasterna så börjar man ju undra.