Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Tycker personligen att Björne fått alldeles tillräckligt med tid på sig att inkomma med sin
lilla skrivelse.
Ska han sen behöva ha ännu mera tid innan han blir färdig med sitt strunt - för strunt är det
och förblir när man försöker krångla sig loss ur den oerhört massiva och helt oantastliga
tekniska bevisning som föreligger i fallet - ja, det undrar jag om HD ställer sig positiva till.
Hur brukar det funka med såna här anstånd? Får man hålla på i månader? Eller finns
det någon fastställd gräns för när det får vara nog och ett överklagande tvunget måste
inkomma?
Björne kunde få ett år eller två på sig - det ändrar ju ändå ingenting.
Nerijus resa från häktet till en kanske mindre angenäm fängelsecell är oundviklig.
Den går att skjuta upp förvisso den resan men till slut så bär det iväg alltså.
Senare följer ytterligare en resa - och den går till LITAUEN. Till en fängelsemiljö som
inte lär ha många likheter med de bekvämlighetsinrättningar svensk kriminalvård
tillhandahåller för diverse bus och ogärningsmän.
Jag har upprepade gånger länkat upplysande material om hur det ser ut där borta
på anstalter i Neros hemland och han lär knappast längta dit direkt.

Jag tror att Hurtig för skens skull inkommer med något innan sommaren, för då har tiden gått för att rädda Rönnbäckskans skinn. Nero har en tidsfrist på 6 månader att anmäla henne till advokatsamfundet.
Väntjänster kollegor och vänner emellan, är det som är uppdraget Hurtig är anlitad för. Det var Rönnbäckskan som vaskade fram honom och lämpade över Nero på honom. Du vet, någon måste ju bli Svarte Petter.
HD tänker så mycket på hur lång tid det tar, eftersom det finns ingen uppretad motpart som kräver att processen framskrider. Nero är redan dömd till livstid. Alla vet att detta snack om få PT i HD med den övertygande bevisningen Nero dömdes på, inte är seriöst. Det är bara idioter och Nero som hoppas på att rekvisiten för att få PT kommer äbdras.
Fakta är att Nero är så ensam en varelse på denna jord kan bli, och du kan utgå ifrån att advokaterna skiter i honom lika mycket som alla andra. Nero är unik på så sätt att inte ens morsan eller käringen hälsar på honom.
I Litauen lär han åka på hårt arbete och stryk. Jag har tidigare postat bilder från det lämpliga fängelset han kommer sluta sina dagar på. Jag tror överflyttningen kommer gå fort, när domen vunnit laga kraft. Han är inte den sorts fånge kriminalvården vill behålla, för det kan bli bråk och extra besvär när Nero ska vistas bland övriga fångar.