2016-04-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Som jag sade innan, du är för aggressivför att se Gud.
"Syns" inte Gud för alla?
Citera
2016-04-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
"Syns" inte Gud för alla?

Alla kan se Gud, inte alla vill se, ser du.
Citera
2016-04-07, 19:49
Medlem
Citat:
Alla kan se Gud, inte alla vill se, ser du.
Jag är neutral. Men det kanske inte duger? Man måste nog verkligen vilja? Och helst bo på rätt ställe på jorden, antar jag? Annars kanske man ser en annan gud.
Citera
2016-04-07, 20:57
Medlem
Citat:
Jag är neutral. Men det kanske inte duger? Man måste nog verkligen vilja? Och helst bo på rätt ställe på jorden, antar jag? Annars kanske man ser en annan gud.

Skapelsen ser du var du än befinner dig.

Neutral, vad innebär det?
Citera
2016-04-07, 21:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Absolut inte! Du tror att du har kommit fram till en slutsats men VI har inte kommit fram till en slutsats då ni vägrar komma till insikt.
Eller så är det du som inte har förmågan/viljan/modet att komma till insikt.
Citera
2016-04-07, 21:09
Medlem
Citat:
Skapelsen ser du var du än befinner dig.

Neutral, vad innebär det?
Jag varken vill, eller vill inte, se Gud. Jag anser att vilja inte borde ha med saken att göra.

Vilken Skapelse är det jag ser var jag än befinner mig? Menar du universum/världen så finns det inga bevis på att det är en skapelse. I alla fall inte så som jag tror du menar.
Citera
2016-04-07, 21:19
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Som jag sade innan, du är för aggressivför att se Gud.
Du har inte sagt ett enda dugg, du över huvud taget förstår inte vad som diskuteras och upplever dig utsatt så fort topic kommer på tal.

Att titta ut ifrån sin box, och peka på folk, är inte ens varken religiöst eller försvarbart, men nu är du i en tråd med topic, som du ännu inte förstått innebörden av.
Citera
2016-04-07, 21:44
Medlem
Citat:
Jag varken vill, eller vill inte, se Gud. Jag anser att vilja inte borde ha med saken att göra.

Vilken Skapelse är det jag ser var jag än befinner mig? Menar du universum/världen så finns det inga bevis på att det är en skapelse. I alla fall inte så som jag tror du menar.

Viljan är definitivt inbegripen.
Du har set den komplicerade cellen och intelligensen bakom den.

Du ser växter och djur och ser hur underbart skapade de är.

Du ser dina händer, hur de kan operera en levande varelse, samma hand kan riva en vägg.

Är din vilja att se det Skapade en rädsla för vad du finner?

Det man kan se Gud, är genom Skapelsen.
Skulle du se JHWH Gud, skulle du vara död, Gud har Skapat solen, hur nära den kan du komma.
Citera
2016-04-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du har inte sagt ett enda dugg, du över huvud taget förstår inte vad som diskuteras och upplever dig utsatt så fort topic kommer på tal.

Att titta ut ifrån sin box, och peka på folk, är inte ens varken religiöst eller försvarbart, men nu är du i en tråd med topic, som du ännu inte förstått innebörden av.

Jag ser livet, älskar livet, förstår att vi inte klarar att leva mer än 70 - 80 år, efter det är vi beroende av en som kan ge oss livet åter.

Jag ser inte det som "religion"

Religion för mig är styrt av andra människor.
Citera
2016-04-07, 22:09
Medlem
Citat:
Viljan är definitivt inbegripen.
Du har set den komplicerade cellen och intelligensen bakom den.

Du ser växter och djur och ser hur underbart skapade de är.

Du ser dina händer, hur de kan operera en levande varelse, samma hand kan riva en vägg.

Är din vilja att se det Skapade en rädsla för vad du finner?

Det man kan se Gud, är genom Skapelsen.
Skulle du se JHWH Gud, skulle du vara död, Gud har Skapat solen, hur nära den kan du komma.
Nä, den odödliga trollgubben har skapat allt. Allt tyder på det, eller?
Tror du mig?
Citera
2016-04-07, 22:32
Medlem
Citat:
Jag vet att JHWH har skapat allt och tänker inte orda det mer med dig, du har redan bestämt dig.
Nä, jag är öppen för det mesta. Är du? Jag kan tänka mig att det finns en Skapare. Kan du tänka dig att det inte finns en Skapare?
Nu får vi verkligen veta vem som bestämt sig...
Citera
2016-04-07, 22:45
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Jag ser livet, älskar livet, förstår att vi inte klarar att leva mer än 70 - 80 år, efter det är vi beroende av en som kan ge oss livet åter.

Jag ser inte det som "religion"

Religion för mig är styrt av andra människor.
Det är få samfund som är så styrda av eliten som just Jehovas vittnen. Hela livet rutas in av organisationen och den topp som styr. Men oavsett om du älskar livet bevisar det inte Gud eller den gud du presenterar.

Citat:
Jag vet att JHWH har skapat allt och tänker inte orda det mer med dig, du har redan bestämt dig.
Tråden heter "Bevisa att Gud existerar" Det kanske börjar bli dags att ta upp trådämnet och börja lägga fram bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in