Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
du som är mycket insatt och tror på Trump, berätta för mig hur han han har tänkt kring detta.
Jag är inte alls insatt, men jag gillar
"Trump's spirit"
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
-Muren och relationen till Mexiko, samt övriga Central- och Sydamerika.
Hur hatat kommer USA att bli och har han en plan att upprätthålla diplomatiska relationer trots muren?
Vad är problemet med muren/kontroll över sina gränser? USA blir lika hattat som EU när de (EU) äntligen stänger gränser. Australien/Japan/you name it har trots sin egen mur i form av havet bra relationer med sina grannar, så vitt jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
-Hur kommer hans vänskap med och stöd för Putin påverka relationen med EU, omkringliggande länder och inte minst Sverige, som Ryssland visat aggressiva tendenser mot?
Det blir ingen vänskap så klart, utan lite kompromissar här och där. Dessutom kan de samarbeta mot terrorism t.ex.
Ryssland har visar aggressiva tendenser (vad fan innebär det ens?) mot Sverige? Låt mig skratta
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
-Hur kommer Trumps oförsiktiga kommentarer att påverka relationen till alla länder vars befolkning är övervägande muslimer?
Vilka kommentarer?
Anyway, who cares? En del skulle tycka, att höra
kommentarer är bättre än, att bli bombade/destabiliserade (Irak, Syrien, Libyen, etc). En del kommer att inte bryr sig. En del får svälja det (Gulfstaterna, Pakistan).
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
-Och, hur ska han i praktiken kunna genomföra inreseförbud för alla muslimer? Vad är hans plan där?
Ett strängt förbud är nog ogenomförbart i praktiken. Precis som muren inte ska bli lik den omkring Vatikanen. Om man trots allt vill göra det, kan man minska det med exempelvis 90-99%. Siffran gäller både muren som muslimer.
Som sagt, uppfattar jag ofta Trumps uttalande/påstående som rätt symboliska. Man behöver inte förstå allt bokstavligen