2016-04-07, 14:44
Medlem
Claviuss avatar
Fått i mig ca. 0,5 i snoken nu. Känns rätt gött men SATAN vad illamående jag är. Slängt i mig Postafen i förebyggande syfte, men det har inte gett någon märkbar effekt. Ingen som sitter på något bra husmorstips? Förstör sjukt mycket...
Citera
2016-04-07, 15:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Fått i mig ca. 0,5 i snoken nu. Känns rätt gött men SATAN vad illamående jag är. Slängt i mig Postafen i förebyggande syfte, men det har inte gett någon märkbar effekt. Ingen som sitter på något bra husmorstips? Förstör sjukt mycket...

Snusar eller röker du samtidigt som du tar sub? Det kan öka illamående. Annars får du testa dom klassiska antihistaminerna (Theralen, Lergigan) eller någon annan åksjuketablett.

Cannabis kan lindra illamående också
Citera
2016-04-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ett tråkigt tips är att ta mindre.

Det som funkar för mig är att absolut inte röka cigg, då det är en stark trigger för illamående. Snus kan också trigga.

Det tredje tipset är tuggummi, funkar även det bra för mig.
Senast redigerad av SmileyCulture 2016-04-07 kl. 15:52.
Citera
2016-04-07, 16:07
Medlem
Claviuss avatar
Varken snusar eller röker. Ska ta och testa med tuggummi! Tröttsamt med detta förbannade illamåendet varje gång jag tar opiater bara. Tar jag så lite att jag inte blir illamående kommer jag aldrig riktigt dit jag vill i ruset. Riktigt segt.

Illamåendet har släppt nu iaf. Höll på att kräkas förut, men blev bara att jag stog över toan och dregglade, haha!

Låg precis och halvsov och noddade i sängen i en halvtimme. Sjukt mysigt!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Citera
2016-04-07, 16:13
Medlem
En till grej, det låter lite pundigt, men att spy av opiatillamående är typ ganska skönt, kanske inte under själva spyendet, men efteråt. Jag tycker nästan att det boostar ruset.
Citera
2016-04-07, 16:24
Medlem
Claviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
En till grej, det låter lite pundigt, men att spy av opiatillamående är typ ganska skönt, kanske inte under själva spyendet, men efteråt. Jag tycker nästan att det boostar ruset.

Ja det är sant. Dock hjälper det enbart temporärt för min del så illamåendet brukar komma tillbaka igen och igen tills ruset börjar dala.
Riktigt tråkig biverkan.
Citera
2016-04-07, 16:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ja det är sant. Dock hjälper det enbart temporärt för min del så illamåendet brukar komma tillbaka igen och igen tills ruset börjar dala.
Riktigt tråkig biverkan.

Är det Subutex eller Suboxone du går på? Suboxone brukar, för mig, skapa mer illamående
Citera
2016-04-07, 17:42
Medlem
Claviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det Subutex eller Suboxone du går på? Suboxone brukar, för mig, skapa mer illamående

Buprenorfin Activis, vilket jag antar blir likvärdigt Subutex.
Citera
2016-04-07, 17:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Buprenorfin Activis, vilket jag antar blir likvärdigt Subutex.

Jo alla tabletter som enbart innehåller Buprenorfin brukar man kalla Subutex
Men om du inte får bukt med illamåendet så får du testa att sänka dosen.
Citera
2016-04-07, 19:33
Medlem
hej jag skulle behöva lite råd här..... igår knapra ja i mig .... 4 mg iktro och 10 mg stes .. samt ett par 3.5% half liters öl....

är det ok om jag snortar 1 mg buprenorphine idag?...
Citera
2016-04-07, 21:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
hej jag skulle behöva lite råd här..... igår knapra ja i mig .... 4 mg iktro och 10 mg stes .. samt ett par 3.5% half liters öl....

är det ok om jag snortar 1 mg buprenorphine idag?...
Det ska vara lugnt. Har du tagit opiater förr?
Citera
2016-04-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag brukar ta ytterst lite suboxone i näsan, nån gång då och då. Idag fick jag på en hederlig Subutex, har inte testat det på säkert 10 år.

Jag upplever att ruset är lite annorlunda, lite tyngre, mer fysiskt och mer åt moffe/kodein-hållet, bättre på alla sätt alltså.

Inbillar jag mig, eller finns det nån förklaring? Jag vet att denna inte innehåller naloxone, men kan det göra skillnad på en sån lite skitdos som jag tagit? Asså vi snackar en liten lina på 2cm x 3mm.
Ett rungande och tydligt jag på min fråga. Subutex är gaska ordentligt mycket mer potent än sin kusin, inget snack om saken.

Självklart är alla såna här grejer individuellt, mem jag var tvungen att spy på den lilla dosen jag tog långt tidigare idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in