2016-04-07, 09:21
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Jag vet inte om gravitation existerar. Och jag försöker sålla vad jag tror på, jag tror sällan på extraordinära påståenden om dom inte kommer tillsammans med extraordinära bevis.
Det ar val klart som fan gravitation existerar. Om du slapper en sten sa kommer den sla i marken. Varje gang. Upphovet till detta fenomen ar det vi kallar gravitation.
Citera
2016-04-07, 09:22
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag är ledsen men jag förstod inte vad du skrev

Nu är autostavnings felen rättade så nu borde du förstå!
Citera
2016-04-07, 09:37
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jag vet inte om gravitation existerar. Och jag försöker sålla vad jag tror på, jag tror sällan på extraordinära påståenden om dom inte kommer tillsammans med extraordinära bevis.

Jaha.. Men du kanske ska reda ut din filosofiska hållning till vad du anser utgöra verklighet innan du försöker gräva ned dig själv?

Ett extraordinärt påstående är det ju när du hävdar att inte gravitation finns. Sitter du eller står du inte just nu? Kan du inte ta och hoppa lite.. Vad händer när du gör det? Effekten kallas gravitation. Sluta gå baklänges. Det är inte så att man satt och sa, "Allan! Ja har kommit på ett bra ord! Gravitation! Nu ska jag bara hitta en anndibg för det där det passar!"
Citera
2016-04-07, 09:39
Moderator
Länkpost raderad, varning utdelad. Se tidigare moderatormeddelande.
Läs: (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Citera
2016-04-07, 09:43
Medlem
miness avatar
Citat:
Här är en tolkning, demonstrerad med en flaska och ett flöte.
https://m.youtube.com/watch?v=EndWh-iqDGs
Videon forklarar ingenting. Nagot maste fortfarande dra flotet nerat. Alla dessa densitetsforklaringar antar tyst att gravitation finns och drar saker nerat. Dessa forklaringar ar ett solklart exempel av "not even wrong"
Citera
2016-04-07, 10:02
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Nej, men allt sjunker kan man uttrycka det. Man antar helt enkelt att det finns "upp" och "ner".
Vill du kalla det för gravitation så gärna för mig, men det är en gravitation som är oförenlig med "lilla g".

Nu slutar jag skriva för jag får konstiga varningar av någon, och det vill jag inte ha.
Ni får fortsätta utan mig.

Men trycket som utövas gör det på grund AV gravitationen. Det är ju det som sker.. Det är inte så att fenomenet tryck bortförklarar gravitation. Tryck skulle inte finnas utan gravitation. För som du sa tidigare skulle det annars innebära att gas skulle spridas ut jämnt i universum. Solen skulle inte lysa. Atmosfären skulle frösvinna. Jupiter skulle försvinna.

Att påstå att vakuum utövar ett tryck är helt frånvänt verkligheten. Då vakuum " suger" till sig. Det går alltid från högre tryck till lägre tryck. Men du vet det om du läst termodynamik. Så vad är det egentligen du diskuterar?

Varningen, läs forum-reglerna så stod det faktiskt rätt tydligt att det inte var lovligt att göra som du gjorde.
Senast redigerad av Yppsilon 2016-04-07 kl. 10:06.
Citera
2016-04-07, 16:06
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
Det ar val klart som fan gravitation existerar. Om du slapper en sten sa kommer den sla i marken. Varje gang. Upphovet till detta fenomen ar det vi kallar gravitation.

Tror man att jorden är platt behövs ju inte gravitation? Då är det bara upp eller ner som finns, och allt faller neråt.
Citera
2016-04-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Tror man att jorden är platt behövs ju inte gravitation? Då är det bara upp eller ner som finns, och allt faller neråt.

Du behöver fortfarande gravitation för att nedåt ska bli.. ned.
Citera
2016-04-07, 17:11
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Gravitationen är inte "inget som behövs". Det är begreppet på den effekt att du faktiskt är fast på marken.

OM nu jorden var platt så skulle det ändå vara benämningen på effekten.

Ditt svar är ypperligt bevis på din vilja att hellre motsätta sig koncensus än att veta vad det innebär.
Citera
2016-04-07, 19:18
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Gravitationen är inte "inget som behövs". Det är begreppet på den effekt att du faktiskt är fast på marken.

OM nu jorden var platt så skulle det ändå vara benämningen på effekten.

Ditt svar är ypperligt bevis på din vilja att hellre motsätta sig koncensus än att veta vad det innebär.

Lägg inte ord i munnen nu, jag har inte skrivit att jag accepterar deras modell, jag försöker bara förklara utifrån deras synsätt, jag har spenderat många timmar med att försöka få förstå deras synsätt och jag känner mig säker nog att kunna tala för hur 'flat earth community' representerar sig själva utan att själv ställa mig på deras sida.

En stor del av Flat earth rörelsen, speciellt på youtube där folket delar sina ideer, är att nästan ALLA videor har en kristen bakgrund, man tror att nordpolen är mitten av jorden och att sydpolen är en isring runt världen. Nord på en kompass är alltid mot mitten och syd är alltid mot isringen, eftersom nord alltid är mot mitten = Syd alltid mot iskanten. Bortom kanten = ingenting finns.

Gud skapade jorden, många tror att vi har ett 'firmament', som en kupol över oss som håller inne oss, vi kan inte lämna jorden, nasa, rasa, alla rymdorganisationer är en bluff, eftersom ''dom'' lurar oss så fundamentalt där så blir all övrig indoktrinering rätt.

Gravitation är där en magisk formel som i detta synsätt bara är bluff, 'dom försöker förklara allt med gravitation, det är bullshit, gravitation är bara ett sätt att hjärntvätta'.

Här kommer ideen: Gravitation är helt onödigt, behövs inte. Är en magisk formel som 'forskarna och astrologiska präster och bluffade matematiker som kommit på detta. I detta synsätt är det så enkelt som att gud skapade världen, upp är upp, ner är ner. Himlen och allting runt oss kretsar kring oss, vi är mittpunkten och allt kretsar runt oss. Behövs ingen gravitation, för upp är upp ner är ner, återigen...

Finns ju mer bakom detta tankesätt men en grundide hur rörelsen fungerar. Förövrigt så, dom flat earth människor som inte är religiösa och frånkastar sig gud brukar bara ignorera guds bilden och acceptera resten av iden.
Citera
2016-04-07, 20:07
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Lägg inte ord i munnen nu, jag har inte skrivit att jag accepterar deras modell, jag försöker bara förklara utifrån deras synsätt, jag har spenderat många timmar med att försöka få förstå deras synsätt och jag känner mig säker nog att kunna tala för hur 'flat earth community' representerar sig själva utan att själv ställa mig på deras sida.

En stor del av Flat earth rörelsen, speciellt på youtube där folket delar sina ideer, är att nästan ALLA videor har en kristen bakgrund, man tror att nordpolen är mitten av jorden och att sydpolen är en isring runt världen. Nord på en kompass är alltid mot mitten och syd är alltid mot isringen, eftersom nord alltid är mot mitten = Syd alltid mot iskanten. Bortom kanten = ingenting finns.

Gud skapade jorden, många tror att vi har ett 'firmament', som en kupol över oss som håller inne oss, vi kan inte lämna jorden, nasa, rasa, alla rymdorganisationer är en bluff, eftersom ''dom'' lurar oss så fundamentalt där så blir all övrig indoktrinering rätt.

Gravitation är där en magisk formel som i detta synsätt bara är bluff, 'dom försöker förklara allt med gravitation, det är bullshit, gravitation är bara ett sätt att hjärntvätta'.

Här kommer ideen: Gravitation är helt onödigt, behövs inte. Är en magisk formel som 'forskarna och astrologiska präster och bluffade matematiker som kommit på detta. I detta synsätt är det så enkelt som att gud skapade världen, upp är upp, ner är ner. Himlen och allting runt oss kretsar kring oss, vi är mittpunkten och allt kretsar runt oss. Behövs ingen gravitation, för upp är upp ner är ner, återigen...

Finns ju mer bakom detta tankesätt men en grundide hur rörelsen fungerar. Förövrigt så, dom flat earth människor som inte är religiösa och frånkastar sig gud brukar bara ignorera guds bilden och acceptera resten av iden.

Men då tar jag tillbaks insinueringen, nu förstår jag ditt inlägg. Håller helt å hållet med dig.

Det verkar finnas en idé av ID hela tiden. "Allt är för perfekt".
Citera
2016-04-07, 20:25
Medlem
madtops avatar
Citat:

För mig är det självklart att flatearters är samma människor som även tror på att jorden är 5000 år gammal och att den är skapad av en gud på 5 dagar.

Eftersom det inte finns något som helst vetenskapligt stöd för en platt jord är det tämligen självklart att tron på en platt jord kommer från religionen. Det är trots allt en tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in