Citat:
Ursprungligen postat av
intesant
En annan sak jag funderat på är vad som händer om en köpare hittas i shoppens kundlista av polisen eller får paketet beslagtaget på vägen. Man läser ofta om att man ska neka och säga att "det där har inte jag beställt, det måste vara någon annan som har gjort det i mitt namn och adress."
Men om polisen då väljer att göra en husrannsakan och visserligen inte hittar något olagligt men andra givna bevis på att det här är en person som använder droger (t ex mg-vågar, kanyler eller något sådant), är det då verkligen så stor chans att man klarar sig även om de inte kan bevisa att den olagliga beställningen gjordes av den som paketet skickades till?
Om inga drogrelaterad prylar hittas vid husrannsakan så är läget ett annat antar jag. Då borde man ju faktiskt kunna komma undan. Men oftast är nog inte stället helt "rent".
Legitima frågor och funderingar jag tror fler än dig och mig gärna skulle vilja ha reda på. Spontant tänker jag att vill de sätta dit dig för att statuera något slags exempel kan du bli dömd på nåt i stil med "Hög sannolikhet att GM både använt och använder sig av illegala substanser/köpt/köper illegala substanser". Jag hoppas givetvis att det inte är så. Det låter helt sinnessjukt när jag själv läser det jag omgett med ". Fast drågpolletejken i detta land är rätt hårt driven fortfarande, så skulle samtidigt inte förvåna mig om det just handlade om droger. Handlar inte det mesta om resursfördelning från Polisens och rättsväsendets sidor?
Btw: Det kan hända att en påse fina, genomskinliga kristaller landade i någons låda idag. Vi kan nog gröna Bodegan.
Citat:
Ursprungligen postat av
kapcylisten
Jag fick min beställning, stora genomskinliga "glas kristaller" vågar inte testa en lina jag vet hur det slutar, tror att kvaliten kommer vara riktigt bra.
Det fetstilta får du en lite ironisk mental high five för.