2016-04-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du "glömmer", som domstolarna också har valt att göra, är att den minimala blodfläcken fanns på undersidan av röret.
Det är alltså korkat att svamla om frånvaro av damm. ( Vi har alltså korkade domstolar.)

Lisa har fortfarande inte varit i ladan på söndagen - ännu mindre hängt där. Det scenariot tillhör åklagarens fantasier ( Fhl Niklas Lindströms ordval).
Om det nu inte är ladan.
Vilken geografiska punkt har LH:s och NB:s vägar korsats enligt dina fantasier.
2016-04-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Planteringsteorin är helt utesluten. Planterat blod ger en annan blodbild i analysen.

2. DNA-spåren NB avsatt satt där de skulle enligt logiskt kriminaltekniskt tänkande. MYCKET logiska DNA-spår.

1. Nej den är inte utesluten. Som jag tex skrivit beskriver Niklas Lindström hur de skulle kunnat gå till.

2. Det finns endast 10 DNA-spår. Inga andra bevis. Spåren är ologiska ( finns inga spår där det borde funnits, se tidigare inlägg) och sporadiska ( mkt få spår).
Tilläggas kan att DNA-spåren förutsägs tidigt i förhören. Det har jag redogjort noggrant för i sex delvis långa inlägg i Alternativtråden, sid 105-106.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-05 kl. 19:36.
2016-04-05, 19:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Läs HR-domen eller se mitt tidigare inlägg.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Klarar ni ingen kritisk analys själva alls?

Tolka det felaktigt om du vill, men under är det då fan inte. Jag är säkert gammalmodig som följer indiciekedjor och bevisning, men det räcker långt. Blodfläcken finns där vare sig du vill eller inte, vad är förklaringen enligt dig? Och håll dig till den här någorlunda seriösare tråden i ditt svar tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, det är just det som är oroande sett till bevisningen.
Inte för domstolen och inte för mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om det nu inte är ladan.
Vilken geografiska punkt har LH:s och NB:s vägar korsats enligt dina fantasier.

Jag ägnar mig inte åt fantasier. Det lämnar jag åt åklagarkramarna och deras sexualsadistiska noveller.

Jag har däremot kritiskt granskat, analyserat och spekulerat.
2016-04-05, 19:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Planteringsteorin är helt utesluten. Planterat blod ger en annan blodbild i analysen.

2. DNA-spåren NB avsatt satt där de skulle enligt logiskt kriminaltekniskt tänkande. MYCKET logiska DNA-spår.

Kanske rentav ALLTFÖR logiska?
2016-04-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske rentav ALLTFÖR logiska?

Men dom glömde skärpet.
2016-04-05, 19:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Män - därför att deras kön hade betydelse. En kvinna )som åklagaren och polisen dessutom gärna ville klämma åt)valdes ut från listan till NB. Glöm inte att först valdes kvinnan Helena Svärd, MP- chefen.
Skaraborgs tingsrätt borde alltså också anmälas.

IB hade inget med fotot att göra. Niklas Lindström visade där sin sadism och främlingsfientlighet. Han var ute efter att knäcka den "baltiska" kvinnan så hon inte skulle klara att vittna om sin "baltiske" man.

Nä , försök inte .
Ska tingsrätten anmälas så måste det finnas bevis för oegentligheter och det
har du inte en enda gång kunnat lämna några i ditt ältande här i tråden .
Om gulleplutten Nerijus verkligen är oskyldig i dina ögon .
Vem är den då den skyldige ?
2016-04-05, 19:39
Medlem
Citat:
Jag ägnar mig inte åt fantasier. Det lämnar jag åt åklagarkramarna och deras sexualsadistiska noveller.

Jag har däremot kritiskt granskat, analyserat och spekulerat.

Du får kalla det vad du vill.
Hur var det med deras mötesplats. Var placerar du brottsplatsen. Du kanske inte har fantiserat fram någon lämplig plats än.
2016-04-05, 19:45
Medlem
Citat:
Vävs in försåtligt i resonemanget på sid 13. Inte ett ord om att fläcken är på undersidan.

"till hans nackdel"
"gäller särskilt med beaktande"
"eller inte alltför lång tid innan"

Så urbota dåligt av en hovrätt.
Din citatteknik lämnar ju en del övrigt att önska. Så här står det:
Även om den omständigheten att hans blod säkrades på det aktuella röret ger stöd åt åklagarens talan, har det enligt hovrättens bedömning inte lagts fram tillräcklig utredning för att det ska anses vara uteslutet att blodbesudlingen – även om den var fri från damm – avsattes så tidigt som i
början av år 2015, när N... B.... arbetade med att montera ned rör i förrummet.

Det är domarna som redogör för sitt resonemang, varvid de tar upp, väger och avvisar denna del av åklagarens åberopade bevis. Solklart.
2016-04-05, 19:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Män - därför att deras kön hade betydelse. En kvinna )som åklagaren och polisen dessutom gärna ville klämma åt)valdes ut från listan till NB. Glöm inte att först valdes kvinnan Helena Svärd, MP- chefen.
Skaraborgs tingsrätt borde alltså också anmälas.

IB hade inget med fotot att göra. Niklas Lindström visade där sin sadism och främlingsfientlighet. Han var ute efter att knäcka den "baltiska" kvinnan så hon inte skulle klara att vittna om sin "baltiske" man.
Då kan jag konstatera att din uppfattning är att kvinnor är mindre kapabla än män att sköta ett försvarsarbete och arbeta som advokat. Har vi inte kommit längre än så i utvecklingen?
Skaraborgs tingsrätt ska alltså anmälas för att de valde en kvinnlig försvarare istället för en manlig åt NB.
Så var det med ditt genus-tänk. Villfarelse.

IB hade visst med fotot att göra eftersom hon ljög för att skydda sin mördare till man.
Hon måste ju få veta vad det var för monster hon beskyddade, eller hur?

Dra inte in sadism och främlingsfientlighet i polisens sätt att arbeta.
Det är NB som utsatt offret för sadism. Vilken nationalitet ljugande vittnen har spelar faktiskt ingen roll.
En lögn är en lögn, oavsett varifrån den kommer och det är utredarens uppgift att försöka få fram sanningen. Det är du som är invandrarfientlig när du beskriver balterna som några utsatta stackare som inte kan tala för sig själva, så vill de nog inte uppfattas. Det är också invandrarfientligt att som du gör normalisera Nerijus olika handlingar som t.ex att han onanerat i ladan och spridit spermafläckar hej vilt. Det är inte normalt för balter vilket du vill få det till. Det är äckligt, sjukt och onormalt oavsett varifrån personen kommer.
2016-04-05, 19:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
1. Nej den är inte utesluten. Som jag tex skrivit beskriver Niklas Lindström hur de skulle kunnat gå till.

2. Det finns endast 10 DNA-spår. Inga andra bevis. Spåren är ologiska ( finns inga spår där det borde funnits, se tidigare inlägg) och sporadiska ( mkt få spår).
Tilläggas kan att DNA-spåren förutsägs tidigt i förhören. Det har jag redogjort noggrant för i sex delvis långa inlägg i Alternativtråden, sid 105-106.

Oj oj sex delvis långa inlägg i den oseriösa tråden, ja då måste du vara något på spåret. Vad menar du egentligen ska man utesluta DNA-spår, bara för att dom är "ologiska"? Att Nerijus DNA hittades innanför brottsoffrets byxor. Att det finns färska spår som visar att Nerijus befunnit sig på platsen när Lisa hängdes. Det är inte ologiska DNA-spår. Det är väldigt logiskt, och det är väldigt lätt att förstå att Nerijus är inblandad i det här. Du måste ha "hård" granskat fallet på fyllan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in