2016-04-05, 16:03
Medlem
Nu är det dags att gå på aktivitetsersättning, vilken diagnos ska jag fejka?

Jag orkar inte jobba längre för att jag blir utmattad psykiskt av jobbet, jag orkar inte gå ner i tid heller så alternativet är att fixa aktivitetsersättning för jag inte orkar jobba.

Vilken diagnos ska jag fejka för att få en hel aktivitetsersättning? Dessutom får man ju bostadstillägg på det så det känns värt att fejka en diagnos.

Yes landsmän, jag är en parasit... Ni behöver inte påminna mig om det... Jag har ingen sorg för svenska samhället som tillåter alla dessa bidrag så för mig gör det ingenting om man förstör för sossarna.
Citera
2016-04-05, 16:14
Medlem
Venators avatar
Det som på läkarspråk heter Vitiatam pigritia. Inte jättesmittsamt i normala populationer och tillräckligt lätt att övertyga läkaren om. Hur bra det är som grund för aktivitetsersättning vet jag dock inte... Annars kanske gammal hederlig sinneslöhet kanske är ett alternativ? Det borde du väl kunna fejka utan större problem?
Citera
2016-04-05, 16:18
Medlem
Någon fysisk skada kan du glömma eftersom du lär säkert behöva något intyg då, och jag tror inte du vill bryta något för att få några månaders pengar.

Så det måste vara något psykiskt du måste fejka. Alzheimers? Att rysta lite i armen eller annan muskel ofrivilligt lite då och då borde väl gå? Alternativt fejka att du går på droger och har gjort det länge och du nu är en tung missbrukare. Bara bete dig lite flummigt och casha in pengar på obestämd tid, dvs sålänge du vill
Citera
2016-04-05, 17:35
Medlem
Varför fejka när du har ett legitimt skäl? Utmattning är en del av en sjukdomsbild. Oftast
Citera
2016-04-05, 18:19
Bannlyst
fejka Aspergers så får du aktivitetsersättning
Citera
2016-04-05, 19:50
Medlem
MuscleSharks avatar
Du är ju redan psykiskt utmattad av ditt jobb, så egentligen har du ju redan en diagnos. Sen kan du ju krydda på det lite och säga att du även blivit fysiskt utmattad, så att du inte orkar någonting, har svårt att sova, ont i kroppen, yrsel osv. Utmattningssyndrom kallas det för övrigt, och det brukar ta lång tid att återhämta sig ifrån om gått med det länge.
Eller så får du engagera dig i medborgarlön som Konungen säger
Citera
2016-04-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du är ju redan psykiskt utmattad av ditt jobb, så egentligen har du ju redan en diagnos. Sen kan du ju krydda på det lite och säga att du även blivit fysiskt utmattad, så att du inte orkar någonting, har svårt att sova, ont i kroppen, yrsel osv. Utmattningssyndrom kallas det för övrigt, och det brukar ta lång tid att återhämta sig ifrån om gått med det länge.
Eller så får du engagera dig i medborgarlön som Konungen säger
Men får man verkligen aktivitetsersättning pga utmattningssyndrom/aspergers?
Citera
2016-04-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Nu är det dags att gå på aktivitetsersättning, vilken diagnos ska jag fejka?

Jag orkar inte jobba längre för att jag blir utmattad psykiskt av jobbet, jag orkar inte gå ner i tid heller så alternativet är att fixa aktivitetsersättning för jag inte orkar jobba.

Vilken diagnos ska jag fejka för att få en hel aktivitetsersättning? Dessutom får man ju bostadstillägg på det så det känns värt att fejka en diagnos.

Yes landsmän, jag är en parasit... Ni behöver inte påminna mig om det... Jag har ingen sorg för svenska samhället som tillåter alla dessa bidrag så för mig gör det ingenting om man förstör för sossarna.

Att du inte vill jobba utan gå på bidrag gör mig något glad för då lär det rimligtvis ge jobb åt någon som faktiskt vill jobba och slippa bidrag.
Jag tycker att det är en win-win.
Citera
2016-04-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Att du inte vill jobba utan gå på bidrag gör mig något glad för då lär det rimligtvis ge jobb åt någon som faktiskt vill jobba och slippa bidrag.
Egentligen är det ju så, win/win... Men folk ser inte det, dom riktar bara in sig negativt på bidragen... Det blir liksom +/- 0 i slutändan ändå eftersom någon annan kommer ersätta mig.
Citera
2016-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt

Det blir ju knappast en svensk som får det jobbet med tanke på att vänsterpatrasket betalar nästan hela kostnaden för att en analfabet ska kunna lära sig något.
Citera
2016-04-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Men får man verkligen aktivitetsersättning pga utmattningssyndrom/aspergers?
Ingen som kan svara på frågan?
Citera
2016-04-06, 13:12
Medlem
Fizzlors avatar
Bipolär ska tydligen vara lätt som fan att fejka, framförallt om du är tjej. Googla på symptom och du är klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in