2016-04-05, 00:45
  #3073
Medlem
dovAkins avatar
Uteslöt mig från Casumo och Videoslots. Har kört på mobilfaktura så haft en dyr räkning 3 månader i rad. Totalt bortkastade pengar Körde aldrig några stora summor men kände att jag började tappa det
Citera
2016-04-05, 10:21
  #3074
Medlem
FiskarFlexs avatar
När jag ser tillbaka på min historik som spelare smyger sig positiva anekdoter fram. Jag ser mig själv sitta med grabbgänget och vi är lyriska över att Torres rullat in 2-1 till Chelsea vilket innebar CL-final för Chelsea och ett par tusen in på kontot. Jag ser sjuka övertidsmål och bonusrundor på slots, härliga kvällar på Cosmopol när man tagit taxi hem före stängning med en månadslön i fickan.

Det som är så läskigt är hur man förtränger dom mörka sidorna. Fyrlingar som slaktas på övertid, hur man suttit uppe hela nätter och svettats för att sedan gå och lägga sig när varenda krona är bortspelad. Hur man stressar hem från jobbet för att få lägga vantarna på posten före frugan, ställa in middagsplaner på stan för att man tyckte att casinospel i 30 minuter var viktigare. Hur man fasade för att frugan skulle be en att betala när man stod inne på ICA. All jävla ångest över att se sig omsprungen av vännerna när det kommer till jobb, relationer och bostad.

Det känns tråkigt att veta att jag aldrig kommer kunna spela igen, men det känns samtidigt jävligt skönt att veta det idag, 26 år gammal och hela livet framför mig.
Citera
2016-04-05, 13:15
  #3075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarFlex
När jag ser tillbaka på min historik som spelare smyger sig positiva anekdoter fram. Jag ser mig själv sitta med grabbgänget och vi är lyriska över att Torres rullat in 2-1 till Chelsea vilket innebar CL-final för Chelsea och ett par tusen in på kontot. Jag ser sjuka övertidsmål och bonusrundor på slots, härliga kvällar på Cosmopol när man tagit taxi hem före stängning med en månadslön i fickan.

Det som är så läskigt är hur man förtränger dom mörka sidorna. Fyrlingar som slaktas på övertid, hur man suttit uppe hela nätter och svettats för att sedan gå och lägga sig när varenda krona är bortspelad. Hur man stressar hem från jobbet för att få lägga vantarna på posten före frugan, ställa in middagsplaner på stan för att man tyckte att casinospel i 30 minuter var viktigare. Hur man fasade för att frugan skulle be en att betala när man stod inne på ICA. All jävla ångest över att se sig omsprungen av vännerna när det kommer till jobb, relationer och bostad.

Det känns tråkigt att veta att jag aldrig kommer kunna spela igen, men det känns samtidigt jävligt skönt att veta det idag, 26 år gammal och hela livet framför mig.

Fy fan vilken mardröm. Starkt av dig att ta dig ur det!!
Citera
2016-04-05, 13:31
  #3076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Tack!

Vet inte om jag har någon bakomliggande depression som skapar mitt destruktiva spelmönster.
Jag kanske bör försöka få prata med en psykolog eller så... Fast oftast mår jag ju som mest skit när jag spelat bort massa pengar Slutar jag med det och arbetar på andra plan som du säger så kanske man kan lära sig att hålla i pengarna istället för att skänka dom till spelbolagen.
Ja jag kan som bara se tre vägar. Antingen fortsätter du med spelandet tills det kanske går åt skogen totalt. Eller så ersätter du ditt spelande med ett annat beroende. Eller så försöker du lösa det grundläggande problemet. Jag tror att tomhet, stress och depression är vanliga orsaker. Skulle råda dig till att kika på det nu. Och kan inte första terapeuten hjälpa dig så testa en ny. Om du håller det hemligt så kan du dela med dig. Det är mycket svårare att fortsätta med ett beroende om omgivning känner till det. Behöver inte tala om för chefen, men för andra du litar på.
Citera
2016-04-06, 00:05
  #3077
Medlem
persie91s avatar
Känslan som uppstår när man har spelat bort över 100 lax på en kväll.....å inte fan får man komma in på behandlingshem... Skjut mej.
Citera
2016-04-06, 11:42
  #3078
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarFlex
När jag ser tillbaka på min historik som spelare smyger sig positiva anekdoter fram. Jag ser mig själv sitta med grabbgänget och vi är lyriska över att Torres rullat in 2-1 till Chelsea vilket innebar CL-final för Chelsea och ett par tusen in på kontot. Jag ser sjuka övertidsmål och bonusrundor på slots, härliga kvällar på Cosmopol när man tagit taxi hem före stängning med en månadslön i fickan.

Det som är så läskigt är hur man förtränger dom mörka sidorna. Fyrlingar som slaktas på övertid, hur man suttit uppe hela nätter och svettats för att sedan gå och lägga sig när varenda krona är bortspelad. Hur man stressar hem från jobbet för att få lägga vantarna på posten före frugan, ställa in middagsplaner på stan för att man tyckte att casinospel i 30 minuter var viktigare. Hur man fasade för att frugan skulle be en att betala när man stod inne på ICA. All jävla ångest över att se sig omsprungen av vännerna när det kommer till jobb, relationer och bostad.

Det känns tråkigt att veta att jag aldrig kommer kunna spela igen, men det känns samtidigt jävligt skönt att veta det idag, 26 år gammal och hela livet framför mig.

Bra där. Tyvärr är ju beroende av den typen att det aldrig går över, det går alltid att trilla av vagnen igen. Hoppas du klarar det.

En fråga till er andra spelberoende: Har ni någonsin testat sätta en gräns? Se spelandet som ett nöje, en kostnad som ni unnar er? Typ - max 1000kr får jag spela för denna månad. Om jag vinner får jag spela för vinsten (eller plocka ut den), men jag får absolut inte spela för mer än ett förutbestämt belopp. Har jag spenderat "spelpengen", då är det bara vänta till nästa lön innan jag får spela mer.

Jag förstår att det kanske är ett naivt resonemang som inte funkar på spelberoende, men det är tänket jag som icke-beroende har när det kommer till spel. Jag ser det som en kostnad, ett nöje - som att gå på en film eller en konsert. Nöje som kostar pengar. Vinner jag är det fantastiskt, förlorar jag är det pengar jag ändå tänkt lägga på mitt nöje.
Citera
2016-04-06, 15:49
  #3079
Medlem
Speltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra där. Tyvärr är ju beroende av den typen att det aldrig går över, det går alltid att trilla av vagnen igen. Hoppas du klarar det.

En fråga till er andra spelberoende: Har ni någonsin testat sätta en gräns? Se spelandet som ett nöje, en kostnad som ni unnar er? Typ - max 1000kr får jag spela för denna månad. Om jag vinner får jag spela för vinsten (eller plocka ut den), men jag får absolut inte spela för mer än ett förutbestämt belopp. Har jag spenderat "spelpengen", då är det bara vänta till nästa lön innan jag får spela mer.

Jag förstår att det kanske är ett naivt resonemang som inte funkar på spelberoende, men det är tänket jag som icke-beroende har när det kommer till spel. Jag ser det som en kostnad, ett nöje - som att gå på en film eller en konsert. Nöje som kostar pengar. Vinner jag är det fantastiskt, förlorar jag är det pengar jag ändå tänkt lägga på mitt nöje.

Jag har testat det, försökt begränsa mig till 500kr/ månad tex, sen när pengarna är slut sätter jag in 500kr till för jag har ju faktiskt råd med det, sen 500kr till osv tills jag spelar bort på tok för mycket.
Begränsning fungerar inte för mig, antingen spelar jag eller så spelar jag inte!
När jag väl börjar spela tar speldjävulen över och då tänker jag inte alls på pengarna!
Citera
2016-04-06, 15:58
  #3080
Medlem
FiskarFlexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra där. Tyvärr är ju beroende av den typen att det aldrig går över, det går alltid att trilla av vagnen igen. Hoppas du klarar det.

En fråga till er andra spelberoende: Har ni någonsin testat sätta en gräns? Se spelandet som ett nöje, en kostnad som ni unnar er? Typ - max 1000kr får jag spela för denna månad. Om jag vinner får jag spela för vinsten (eller plocka ut den), men jag får absolut inte spela för mer än ett förutbestämt belopp. Har jag spenderat "spelpengen", då är det bara vänta till nästa lön innan jag får spela mer.

Jag förstår att det kanske är ett naivt resonemang som inte funkar på spelberoende, men det är tänket jag som icke-beroende har när det kommer till spel. Jag ser det som en kostnad, ett nöje - som att gå på en film eller en konsert. Nöje som kostar pengar. Vinner jag är det fantastiskt, förlorar jag är det pengar jag ändå tänkt lägga på mitt nöje.

Det fungerar ungefär som att be en alkis att hålla sig till två öl . Inte alls med andra ord, iaf för en spelmissbrukare.
Citera
2016-04-07, 16:21
  #3081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speltorsk
Jag har testat det, försökt begränsa mig till 500kr/ månad tex, sen när pengarna är slut sätter jag in 500kr till för jag har ju faktiskt råd med det, sen 500kr till osv tills jag spelar bort på tok för mycket.
Begränsning fungerar inte för mig, antingen spelar jag eller så spelar jag inte!
När jag väl börjar spela tar speldjävulen över och då tänker jag inte alls på pengarna!

Jag håller med dig till 100% på den
Citera
2016-04-07, 16:53
  #3082
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speltorsk
Jag har testat det, försökt begränsa mig till 500kr/ månad tex, sen när pengarna är slut sätter jag in 500kr till för jag har ju faktiskt råd med det, sen 500kr till osv tills jag spelar bort på tok för mycket.
Begränsning fungerar inte för mig, antingen spelar jag eller så spelar jag inte!
När jag väl börjar spela tar speldjävulen över och då tänker jag inte alls på pengarna!
Precis, det är så vi fungerar vi som är spelmissbrukare. Antingen är det in i kaklet som gäller eller ingenting.
Citera
2016-04-07, 20:48
  #3083
Medlem
begränsningarna funkar aldrig.. hur fan ska de funka när de finns 1000 olika internet casinon bara å regga sig å regga sig. sen när man reggat sig på dom 1000 ja då har de antagligen kommit 1000 till!
Citera
2016-04-07, 21:49
  #3084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banen
begränsningarna funkar aldrig.. hur fan ska de funka när de finns 1000 olika internet casinon bara å regga sig å regga sig. sen när man reggat sig på dom 1000 ja då har de antagligen kommit 1000 till!

Ett tips som funkar. Men då måste man bestämma sig för att aldrig spela igen. Detta har funkat för mig, spelfri 2 veckor och fått återfall och letat igenom alla sidor för att sätta in pengar men inte lyckats.

De ni gör är.

*Ta bort erat visa/mastercard och skaffa ett maestro
* kontakta skrill och neteller och säg att ni spelberoende och att ni vill spärra er hos dem föralltid.(ni kommer få skriva under papper och skicka in men mejl)
*kontakta trustly säg att ni har spelproblem så kommer ni få skicka in bild på id och skärmdump på banken(men de är man ju rätt van vid att göra) ni blir då spärrade hos dem i all framtid.
*kontakta puggglepay och spärra er där med. Samma sak där, går inte ångra.

Sen visst finns ju vanlig bankinsättning med men det tar ju 1-50dagar för dom att komma in, och som spelberoende vet ni själv att man vill inte vänta, man vill spels NU.

Finns ett fåtal sidor som använder ett annat insättnings sätt som är kopplat direkt till exempel swedbank. Dessa spelbolag ligger i samma nätverk, så spärra er permanent hos casinojefe och luckydino och instacasino. Tror de finns något till.

Som sagt, har gjort detta nu för jag är trött på skiten, skuldsatt över öronen och forsätter de så är framtiden rätt körd. Tänkt på det.

Funkar för vi, fått återfall då jag försökt sätta in pengar på alla olika sätt men inte lyckats någonstans. Visst ni kan sno tjejens visakort och sätta in pengar, men oftast sjunker man inte så lågt. Inte jag iallafall.

Gör detta nu, begränsa er för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in