Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-05, 00:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ted Cruz uppges finnas med i prostitutionsskandalen. Om det stämmer så tror jag det kan vara slut. Då blir Trump Republikanernas kandidat.

Cruz tycks inte förneka heller utan säger att han alltid varit trogen sin fru. Men de var inte gifta vid tillfället.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3523139/Ted-Cruz-insists-s-faithful-wife-Heidi-amid-claims-named-DC-Madam-PROSTITUTE-scandal-began-married.h tml?ito=social-twitter_dailymailus

Japp, där kom den. Jag hade ju redan flaggat för detta.

Och man måste ju bara älska Daily Mail!!
2016-04-05, 00:04
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Japp, där kom den. Jag hade ju redan flaggat för detta.

Och man måste ju bara älska Daily Mail!!
Frågan är hur media kommer reagera. Skriver de om det så vinner Trump. Det kan faktiskt bli locket på. Det är inte omöjligt.
2016-04-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ted Cruz uppges finnas med i prostitutionsskandalen. Om det stämmer så tror jag det kan vara slut. Då blir Trump Republikanernas kandidat.

Cruz tycks inte förneka heller utan säger att han alltid varit trogen sin fru. Men de var inte gifta vid tillfället.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3523139/Ted-Cruz-insists-s-faithful-wife-Heidi-amid-claims-named-DC-Madam-PROSTITUTE-scandal-began-married.h tml?ito=social-twitter_dailymailus

Att han "alltid varit trogen" innebär inte att han inte har varit otrogen. Det enda han behöver säga för att göra slut på allt detta är att säga "Jag har aldrig varit otrogen mot min fru" men eftersom han är en advokat vet han att han inte kan säga detta, då det skulle vara att ljuga direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ted Cruz has finally denied cheating on his wife - at the same time as his phone number is alleged to be in the 'Black Book' used by the notorious DC Madam.
Skulle han ens ha använt sitt riktiga telefonnummer?
Det hela låter väl ganska långsökt. Vi får se

Underskatta aldrig folks dumhet.
2016-04-05, 00:16
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
För tydlighetens skull, bör kanske framhållas att det är konventet självt - inte regelkommittén - som beslutar om reglerna. Kommittén kan bara utarbeta förslag för konventet att anta, och består i slutändan av ett urval av delegater som också de mycket väl kan bestå av en majoritet Trump- och Cruzfolk.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ungefär så... Jag har skrivit ett djupare analys kring detta i en annan tråd: (FB) Republikanernas kandidat 2016?

Fast jag håller det för troligare att de satsar på Rubio, snarare än Kashit, eller för den delen Ryan.

Jag skulle satsa pengar på Rubio. Min analys fördelar sannolikheterna ungefär sisåhär: Trump 60%, Cruz 10%, Kasich 5% och Rubio 25%. Och med tanke på de skyhöga oddsen för Rubio blir det ett enormt EV. Tyvärr hittar jag inga sajter där man kan spela på honom.

Enligt vad ovanstånde skribent redogjorde så har Kasich osv ingen chans alls.
2016-04-05, 00:19
Medlem
Le.s avatar
Någon som har koll på när första resultaten kan börja ramla in?
2016-04-05, 00:25
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Någon som har koll på när första resultaten kan börja ramla in?

Troligtvis runt kl 02:00 imorgon bitti. Alltså Onsdag morgon!
2016-04-05, 00:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Ny poll från Wisconsin. Ser ju ut att vara goda nyheter för Trump. Kan inte komma in på källan men texten är ju återrapporterad på flera ställen:
https://twitter.com/HowardKurtz/status/717058440942628864?ref_src=twsrc%5Etfw

Precis som jag sa till Bernad_law när han dansade segerdans över en enstaka poll som stack ut åt andra hållet, så ska man inte heller här ta fasta på en enstaka avvikande poll. Men den generella trenden är ändå tydligt neråt för Cruz, på bara några dar. Från någonting som såg ut som en självklar seger till någonting som börjar se ganska jämnt ut igen.

Trump håller totalt 10 rallies i WI sen i tisdags. Totalt engagerar han uppåt 200.000 människor med detta (inklusive de som står utanför och inte kan komma in, men som lyssnar via högtalare). Här engagerar han mängder med folk att gå och rösta, och i USA är det t.o.m. viktigare att engagera folk att gå och rösta än det är att vinna folks sympatier som sådant. Och 200.000 är över hälften av rösterna som han lär behöva, så det här har stor effekt: kanske just det som lett till förändringen i de senaste polls. Och i en stat som har open primery och dessutom accepterar sen registrering till sista dan, spelar detta en oerhörd roll.

Så nu är det Trump som har momentum igen. Speciellt som Daily Mail har väckt nytt liv i the Cruz Sex Scandal. Ytterligare en fördel för Trump är att K-sick bromsar Cruz. Så målet att vinna WI är inte så långt borta. Och om inte Cruz vinner WI så dröjer det länge innan han kan vinna nått igen.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-04-05 kl. 00:31.
2016-04-05, 00:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Frågan är hur media kommer reagera. Skriver de om det så vinner Trump. Det kan faktiskt bli locket på. Det är inte omöjligt.

Det sprider sig via Twitter o.d., vilket är lika stort som MSM nuförtiden.

Men visst, om MSM tar upp det eller lägger locket på, spelar roll.
2016-04-05, 00:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Enligt vad ovanstånde skribent redogjorde så har Kasich osv ingen chans alls.

The jury is still out, s.a.s. Kasich torde vara helt chanslös, ja. Fast jag underskattade nog Cruz' chanser där. Lite mer hjälp får han nog från sina ninjadelegater. Poängen var egentligen att lyfta fram Rubio som det näst troligaste efter Trump. En djärv hypotes förvisso, men en som jag fann en massa stöd för.
2016-04-05, 01:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo det är precis vad det är. 15 delegater WTA till vinnaren av delstaten, och 3 delegater WTA till vinnaren av varje av de åtta valkretsarna.

Det är t.o.m. 18 st till vinnaren statewide (du glömde de 3 RNC-delegaterna), och sen 8x3 i distrikten, varje del ā la WTA.

http://www.thegreenpapers.com/P16/WI-R#0405

Senast vi hade en sån här typ av primärval, i SC, tog vinnaren rubbet. Även IL hade en liknande struktur, och då tog vinnaren 78%.

Den bästa utdelningen en god tvåa rimligen kan hoppas på (vilket kan hända om det blir oerhört jämnt) är 4x3 = 12 delegater (28.5%), dvs mindre än en tredjedel (jag bortser här ifrån teoretiskt möjliga men extremt osannolika fördelningar). Så en vinnare kommer att bli en tydlig vinnare imorgon.
2016-04-05, 07:14
Medlem
rex144s avatar
Trump är en jubel idiot, han säger: "jag kan ingenting om politik, välj mig!"

det värsta är dock att han vill skita i NATO och föra en isolationistisk politik, det är väldigt farligt för europa när Ryssland blir alltmer imperialistiskt

han har ärvt pappas företag med alla hans kontakter + 200 miljoner dollar,

är det då konstigt att han blivit rikare under 30 år?

Trump är inte self made man
2016-04-05, 07:28
Medlem
missmones avatar
Det är väl utmärkt att Trump vill skita i NATO med tanke på att Turkiet är medlem. Ett Tyrkiet sim understödjer IS sim vill förgöra Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in