Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-04, 22:28
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Förvånande, och smärre sensation om det stämde, men lite försiktighet behövs här. ARG brukar regelmässigt överdriva Trumps stöd så vi får ta det kyligt och se. Om jag skulle gissa tror jag Cruz leder med ca 5%.

Nu är ju inte detta en WTA eller WTM stat så om Trump får 5% mindre än Cruz imorgon så gör det ingen större skillnad sett till delegater.

Viktigt att Trump hamnar nära inpå dock men framförallt att han håller de tal som polls visar för PA, NY etc.
2016-04-04, 22:47
Medlem
Madagascars avatar
Trump kommer ha flest delegater när primärvalen är klar. Om trump ska förlora nomineringen så måste partiet köra över honom. Trumps fallande odds just nu tyder på att folk tror att partiet kommer köra över honom.

Så, är det sannolikt att Trump kommer köra independent?
2016-04-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump kommer ha flest delegater när primärvalen är klar. Om trump ska förlora nomineringen så måste partiet köra över honom. Trumps fallande odds just nu tyder på att folk tror att partiet kommer köra över honom.

Jag vet inte, det är möjligt. Frågan är snarare ifall partiet vågar köra över honom, och det tror jag inte. Nog för att de gör allt i sin makt för att få Trump på fall men det vore rent självmord. Harakiri. Även folk som avskyr Trump skulle inse att det är helt regelvidrigt att köra över väljarna bara för att kandidaten i fråga inte passar ens agenda.
2016-04-04, 22:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Nu är ju inte detta en WTA eller WTM stat så om Trump får 5% mindre än Cruz imorgon så gör det ingen större skillnad sett till delegater.

Jo det är precis vad det är. 15 delegater WTA till vinnaren av delstaten, och 3 delegater WTA till vinnaren av varje av de åtta valkretsarna.
2016-04-04, 23:02
Bannlyst
Citat:
Förvånande, och smärre sensation om det stämde, men lite försiktighet behövs här. ARG brukar regelmässigt överdriva Trumps stöd så vi får ta det kyligt och se. Om jag skulle gissa tror jag Cruz leder med ca 5%.
När ARG visade det motsatta, såg du trender - nu kallar du det smärre sensation

Jag håller dock med. Det tycks vara en outlier, och Cruz försprång tycks krympa till 3-5% från 5-8%. Med stor sannolikhet kommer Trump dessvärre inte att hinna ikapp Cruz. Förhoppningsvis får han 5-10 delegater.
2016-04-04, 23:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det är ingen som behöver köra över någon. Den kandidat som först får över hälften av delegaterna har vunnit, och om det inte är löst fram till konventet kommer det lösas där.

Sedan kommer naturligtvis Trump svamla om att han blivit överkörd och att han "borde" ha vunnit, men reglerna är solklara på den punkten.

När det gäller om han tänker köra en fristående kampanj så tror jag inte det. Han skulle inte ens få ställa upp i alla stater på grund av "sore loser"-regler, och jag tror inte Trump tänker slösa pengar på en kampanj enbart för att förhindra att republikanernas kandidat vinner.
2016-04-04, 23:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
När ARG visade det motsatta, såg du trender - nu kallar du det smärre sensation

När visade ARG det motsatta? Jag tror du tänker på "Agusta Chronicle" och deras poll i SC?
Senast redigerad av bernad_law 2016-04-04 kl. 23:09.
2016-04-04, 23:30
Bannlyst
Citat:
När visade ARG det motsatta? Jag tror du tänker på "Agusta Chronicle" och deras poll i SC?
Ja, jag har bladat ihop dem
Hur som helst förstår jag inte, varför folk envisas med att titta på 538:s viktning av alla OU, som visat sig rätt så träffsäker. http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/primary-forecast
2016-04-04, 23:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Det är ingen som behöver köra över någon. Den kandidat som först får över hälften av delegaterna har vunnit, och om det inte är löst fram till konventet kommer det lösas där.

Sedan kommer naturligtvis Trump svamla om att han blivit överkörd och att han "borde" ha vunnit, men reglerna är solklara på den punkten.

När det gäller om han tänker köra en fristående kampanj så tror jag inte det. Han skulle inte ens få ställa upp i alla stater på grund av "sore loser"-regler, och jag tror inte Trump tänker slösa pengar på en kampanj enbart för att förhindra att republikanernas kandidat vinner.
Oavsett vad trump svamlar om och vad reglerna säger så kommer det för många framstå att man kör över trump ifall han har flest delegater (om än inte tillräckliga 50% av dem) och man väljer någon annan än trump. Särskilt om de skulle välja Kasich eller någon som inte ens deltagit i primärvalen. Hela övningen med interndemokrati skulle vara poänglös.

Partiet tvingas välja på att lyssna på sina medlemmar eller välja någon de tror kan vinna mot clinton. Inget lätt val...

Men jag tror inte de kommer kunna fimpa trump ifall han får flest delegater. Det kommer bli för mkt fokus på det i så fall. Det skulle inte spela någon roll oavsett vilken lysande stjärna de skulle välja. De skulle förlora mot hillary. Bästa chansen har de nog med trump trots allt.
Senast redigerad av Madagascar 2016-04-04 kl. 23:38.
2016-04-04, 23:43
Medlem
Menveds avatar
Ted Cruz uppges finnas med i prostitutionsskandalen. Om det stämmer så tror jag det kan vara slut. Då blir Trump Republikanernas kandidat.

Cruz tycks inte förneka heller utan säger att han alltid varit trogen sin fru. Men de var inte gifta vid tillfället.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3523139/Ted-Cruz-insists-s-faithful-wife-Heidi-amid-claims-named-DC-Madam-PROSTITUTE-scandal-began-married.h tml?ito=social-twitter_dailymailus
2016-04-04, 23:43
Bannlyst
Citat:
Oavsett vad trump svamlar om och vad reglerna säger så kommer det för många framstå att man kör över trump ifall han har flest delegater (om än inte tillräckliga 50% av dem) och man väljer någon annan än trump. Särskilt om de skulle välja Kasich eller någon som inte ens deltagit i primärvalen. Hela övningen med interndemokrati skulle vara poänglös.

Partiet tvingas välja på att lyssna på sina medlemmar eller välja någon de tror kan vinna mot clinton. Inget lätt val...

Men jag tror inte de kommer kunna fimpa trump ifall han får flest delegater. Det kommer bli för mkt fokus på det i så fall. Det skulle inte spela någon roll oavsett vilken lysande stjärna de skulle välja. De skulle förlora mot hillary. Bästa chansen har de nog med trump trots allt.
GOP:s problem är inte att Trump kan förlora mot Hillary, nej. De kan leva med henne i 4 år, no big deal! Problemet är att Trump kan vinna
2016-04-04, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ted Cruz uppges finnas med i prostitutionsskandalen. Om det stämmer så tror jag det kan vara slut. Då blir Trump Republikanernas kandidat.

Cruz tycks inte förneka heller utan säger att han alltid varit trogen sin fru. Men de var inte gifta vid tillfället.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3523139/Ted-Cruz-insists-s-faithful-wife-Heidi-amid-claims-named-DC-Madam-PROSTITUTE-scandal-began-married.h tml?ito=social-twitter_dailymailus
Ted Cruz has finally denied cheating on his wife - at the same time as his phone number is alleged to be in the 'Black Book' used by the notorious DC Madam.
Skulle han ens ha använt sitt riktiga telefonnummer?
Det hela låter väl ganska långsökt. Vi får se

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in