2016-04-04, 20:37
Medlem
Nu har jag inte orkat läsa allt, men kände att jag ville tillföra lite i diskussionen i alla fall. När jag va gravid (läs, hade hormonrusning som hette duga) hade jag ofta svårt för att tänka klart. Det var sjukt störigt, stundtals var jag extremt korkad.

Summa summarum: Att låta gravida kvinnor styra ett land måste vara det ultimata sättet att snabbast förstöra detsamma.

Citera
2016-04-04, 20:47
Medlem
Utopiantoss avatar
Naturligtvis kan kvinnor tänka logiskt. I rubriken verkar det som att de inte alls kan det.
Citera
2016-04-04, 21:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Åsa Romson bevisar din tes: https://www.youtube.com/watch?v=GmuqusBOfuo
Citera
2016-04-04, 21:40
Avslutad
Jag har sagt i minst 10 år att sveriges förfall kommer vara pga testostereonbrist.

Inte bara att kvinnor, som bygger sina beslut på känslor och är mycket lättpåverkade av propaganda, styr sverige i väldigt hög grad, men också att svenska män har genom åren blivit feminiserade. De har därför svårt att fatta tuffa men livsnödvändiga beslut. Sverige är i stort sätt helt dränerat på testostereon.

Testostereon har och kommer alltid vara människans bästa livvakt. Både på stenåldern och idag. Det var testostereonet som skyddade stammen från björnar och inkräktare. Idag yttrar det sig i att bevara sin kultur, bestämdhet, mod, inte ta skit och att skydda sina egna. Vissa kallar det rationellt eller logiskt tänkande, jag kallar det biologi. Svenskar som folkgrupp saknar allt av det och kommer därför inte överleva.

You might fool the Swedes, but not the nature!
Senast redigerad av redlineoffside 2016-04-04 kl. 21:47.
Citera
2016-04-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelknullad
https://en.wikipedia.org/wiki/Empathizing%E2%80%93systemizing_theory

FAKTA: Testosteron får människor att tänka mer logiskt

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3549494/

FAKTA: Kvinnliga hormoner som östrogen får människor att tänka mer empatiskt, och kvinnor som löper har mest empati.

http://brainmoleculermarketing.com/2014/12/28/empathy-represses-analytic-thought-and-vice-versa-brain-physiology-limits-simultaneous-use-of-both-e mpathy-and-analysis/

Fakta: Mänskliga hjärnor kan inte tänka logiskt och vara empatiska samtidigt.

http://www.pnas.org/content/108/8/3448.full

Fakta: Kvinnor som får testosteron stänger av empatin - börjar tänka logiskt

http://www.nature.com/npp/journal/v28/n8/full/1300200a.html

Fakta: Östrogen = mer konvergent tänkande och mindre divergent tänkande. Konvergent = mindre kreativitet. Divergent = mer kreativitet. Detta är orsaken till att kvinnor inte kan tänka utanför boxen och tror på allt PK-media säger eftersom de är inkapabla att bilda sig en egen uppfattning. Kvinnors hjärnor vill lyda medans mäns hjärnor vill dominera.

Det största partiet hos unga kvinnor är MP eftersom unga kvinnor har högsta nivåerna av östrogen och därmed som mest empatiska. De röstar av hormonella skäl. Medans största partiet hos män är SD eftersom testosteron ger mer logiskt tänkande.

Att kvinnor får leda ett land när deras hjärnor fungerar på detta sätt är mycket farligt. Se på Sverige nu som har näst flest våldtäkter i världen, flest terrorister per capita i västvärlden, upplopp och skjutningar. Det är kvinnor som tagit in muslimerna. Pga lågt testosteron och höga nivåer av östrogen kan dom inte förstå konsekvenserna av sitt handlande. Det är inte förrän kvinnan hamnar i menopaus som hennes östrogen sjunker såpass att hon kan återfå logisk förmåga.

Kvinnor borde inte få rösträtt förrän de nått menopaus eftersom det är först då de blir tillräkneliga och kan börja använda sina hjärnor.

Tycker ni rösträtten ska tas bort för unga kvinnor?

Med din TS och din s.k. tolkning av "fakta" så motbevisar du ju själv din tes på ett ganska solklart sätt.
Citera
2016-04-04, 21:48
Medlem
stopthekillings avatar
Testosteronnivåerna hos män i västvärlden har sjunkit med 30% sedan 70talet, det var ungefär då som vi började med detta dessutom. Slump? Vi får också i oss ämnen som bisfenol A i mycket högre mängder, även det kan spela roll.
Citera
2016-04-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Orkar inte läsa igenom länkarna men har konstaterat en mycket markant högre förmåga till empati. Gjorde nyss ett IQ test och tappade orken mot slutet och klickade bara rakt av på de sista frågorna och fick ändå 126 i IQ. Har låg uthållighet samt ork men som kvinna motsäger jag påståendet om att logik och empati är motpoler. Jag pallar aldrig oavsett vad, motstånd utan ger omedelbart upp. Om det inte är lätt, vill jag inte.

Jag t.ex avskyr att anstränga mig och tappar orken varpå jag aldrig kommer över 128 i tester. Det är ändock högre än snittet hos befolkningen. Morsan har 138, brorsan strax därunder, han är också mer utvecklad i empatin medan mamma har hög logisk förståelse inför känslor och situationer även om hon är sämre på ansiktsuttryck. (Något jag har haft mycket höga resultat på vid olika utvärderingar av psykologer) Andra syrran har omkring 116 i IQ och även där empatisk förmåga. De flesta i min släkt är överbegåvade och lika vanligt är vår högre nivå av empatisk kapacitet.

Man ska inte tro på allt man läser. IQ ärvs dessutom från mödernet främst vad det verkar som.

Det är alltid lika komiskt (eller tragiskt, snarare) när små människor på nätet tror att IQ-test är ett mått på intelligens och/eller ett mer allomfattande logiskt tänkande - då speciellt när det rör sig om oövervakade IQ-test på vilka även lågintelligenta plebejer tycks prestera väl.

"De flesta i din släkt" är säkert lika flata som genomsnittet av befolkningen, men ditt tunnelseende verkar inte veta några gränser när du utan belägg uttalar dig om din släkts "högre nivå av empatisk kapacitet", så du är med större än normal sannolikhet en person som lider av något slags hävdelsebehov.
Citera
2016-04-04, 22:04
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Kvinnor har empati

Det har jag inte märkt. Var har du fått det ifrån?
Några källor på det?
Citera
2016-04-04, 22:05
Medlem
ragingcows avatar
Så man kan dra slutsatsen att män som är vänster pk som förespråkar fri invandring har lägre testo nivåer än män som tror på nationalstaten och är för en restriktiv invandring?
Citera
2016-04-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Testosteronnivåerna hos män i västvärlden har sjunkit med 30% sedan 70talet, det var ungefär då som vi började med detta dessutom. Slump? Vi får också i oss ämnen som bisfenol A i mycket högre mängder, även det kan spela roll.
låter djävulskt spännande. Källa?
Citera
2016-04-04, 22:13
Medlem
Tankeverksamhets avatar
Förvånar mig inte det minsta.

Jag tänker dock extremt logiskt, så jag är väl undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2016-04-04, 22:15
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Orkar inte läsa igenom länkarna men har konstaterat en mycket markant högre förmåga till empati. Gjorde nyss ett IQ test och tappade orken mot slutet och klickade bara rakt av på de sista frågorna och fick ändå 126 i IQ.

...

Man ska inte tro på allt man läser. IQ ärvs dessutom från mödernet främst vad det verkar som.

Detta handlar inte om IQ, det handlar om hur man slutgiltigt tar sina beslut. Tar man beslut utifrån vad som känns bäst eller utifrån det som verkar rimligast logiskt sett?

I ett IQ-test går inte detta att mäta, eftersom det inte finns några särskilda känslor i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in