Citat:
Ursprungligen postat av
Trashtextat
Orkar inte läsa igenom länkarna men har konstaterat en mycket markant högre förmåga till empati. Gjorde nyss ett IQ test och tappade orken mot slutet och klickade bara rakt av på de sista frågorna och fick ändå 126 i IQ. Har låg uthållighet samt ork men som kvinna motsäger jag påståendet om att logik och empati är motpoler. Jag pallar aldrig oavsett vad, motstånd utan ger omedelbart upp. Om det inte är lätt, vill jag inte.
Jag t.ex avskyr att anstränga mig och tappar orken varpå jag aldrig kommer över 128 i tester. Det är ändock högre än snittet hos befolkningen. Morsan har 138, brorsan strax därunder, han är också mer utvecklad i empatin medan mamma har hög logisk förståelse inför känslor och situationer även om hon är sämre på ansiktsuttryck. (Något jag har haft mycket höga resultat på vid olika utvärderingar av psykologer) Andra syrran har omkring 116 i IQ och även där empatisk förmåga. De flesta i min släkt är överbegåvade och lika vanligt är vår högre nivå av empatisk kapacitet.
Man ska inte tro på allt man läser. IQ ärvs dessutom från mödernet främst vad det verkar som.
Det är alltid lika komiskt (eller tragiskt, snarare) när små människor på nätet tror att IQ-test är ett mått på intelligens och/eller ett mer
allomfattande logiskt tänkande - då speciellt när det rör sig om oövervakade IQ-test på vilka även lågintelligenta plebejer tycks prestera väl.
"De flesta i din släkt" är säkert lika flata som genomsnittet av befolkningen, men ditt tunnelseende verkar inte veta några gränser när du utan belägg uttalar dig om din släkts "
högre nivå av empatisk kapacitet", så du är med större än normal sannolikhet en person som lider av något slags hävdelsebehov.